Beantwoorden
ova103
Freshman Weetjesweter
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

POE met Telenet Powerline (PG-9082LG-TN)

Hallo

Ik had graag willen weten of ik een toestel (zoals een raspberry PI) kan voeden via POE met een Telenet Powerline (PG-9082LG-TN)? Ik weet dat ik een expansionboard (supporting IEEE 802.3af/at network standard ) nodig heb zoals https://www.waveshare.com/wiki/PoE_HAT_(C).

PoE HAT (C) is a Power over Ethernet (PoE) expansion board for Raspberry Pi 3B+/4B, supporting IEEE 802.3af/at network standard. If you have a PoE router or switch that supports the IEEE 802.3af/at network standard, then take me and you only need a network cable to connect to your Raspberry Pi to achieve networking and power supply.

Mijn vraag is dus of de Raspberry gevoed wordt als ik dit aansluit met een ethernetkabel op de Telenet Poweline (PG-9082LG-TN).

Alvast bedankt.

Olivier

17 reacties
ova103
Freshman Weetjesweter

super antwoorden krijg ik hier waarvoor dank.

Nog één vraagje. Hoe weet ik of de ethernet "outpout" spanning van de switch ok is voor de POE Hat van de PI? Ik zie nl geen specificaties hiervan bij de switch.

Ik zie ook geen input spec bij de POE hat. 

Of maakt het niet uit en is dat geregeld met de 802.3af/at PoE+ standard?

Mvg

flip1953
Professional Allesweter
De nieuwe Einstein! GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf! Hallo zeg! Wat weet jij niet?

@ova103  schreef:

Nog één vraagje. Hoe weet ik of de ethernet "outpout" spanning van de switch ok is voor de POE Hat van de PI? Ik zie nl geen specificaties hiervan bij de switch.

De spanning wordt geregeld door 802.3af/at PoE+ standard. Toestellen communiceren met elkaar en de POE poort geeft de spannning die de POE verbruiker vraagt.

@ova103  schreef:

Ik zie ook geen input spec bij de POE hat. 

Dat zijn 2 vraagjes 😉

De "input spec" van de POE Hat zegt dat je 30 Watt vermogen nodig hebt.

Hoewel de PoE switch die je wilt gebruiken volgens de spec 65 Watt kan leveren (in totaal op de 4 poorten), moet je wel nagaan of deze op één poort 30 Watt kan leveren (meestal is dit 15W per poort).

Schermafbeelding 2024-11-27 113745.png

ova103
Freshman Weetjesweter

Even laten weten dat het materiaal aangekomen is en alles werkt perfect. De POE werkt en mijn Raspberry die ergens in de tuin zit is dus gevoed via POE en niet met 220V. Veel veiliger. Nu nog alles proper afwerken.

Het schema is dus:  220V stopcontact - Telenet Powerline - Switch  (dus binnen) - ethernetkabel van 20m - POE Hat/Raspberry PI.

De bedoeling is om een Allsky camera te maken

Bedankt voor alle hulp die ik hier gekregen heb!