24766
netweters
|
152532
antwoorden
|
20716
vragen
|
Hallo,
Ik heb sinds enkele weken enorm veel packetloss. In het begin was dit verwaarloosbaar maar sinds enkele dagen is het heel hard toegenomen. Ik heb via WINMtr onderstaande gegevens: heb mijn public IP in de 2e lijn verandert naar mijnpublicIP
|------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| unifi.localdomain - 0 | 817 | 817 | 0 | 0 | 4 | 0 |
| mijnpublicIP.access.telenet.be - 1 | 787 | 780 | 0 | 13 | 4807 | 13 |
| dD5E0C96A.access.telenet.be - 49 | 280 | 144 | 10 | 13 | 33 | 15 |
| dD5E0F929.access.telenet.be - 98 | 168 | 4 | 0 | 737 | 2822 | 38 |
| No response from host - 100 | 165 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| *** - 12 | 553 | 487 | 13 | 30 | 4821 | 22 |
| *** - 13 | 541 | 472 | 13 | 30 | 4820 | 24 |
| *** - 13 | 541 | 472 | 12 | 30 | 4819 | 25 |
| *** - 13 | 541 | 472 | 13 | 29 | 4820 | 19 |
| *** - 13 | 541 | 472 | 19 | 35 | 4831 | 29 |
| *** - 2 | 783 | 775 | 19 | 43 | 4833 | 30 |
| *** - 1 | 787 | 780 | 18 | 42 | 4829 | 23 |
| *** - 26 | 410 | 307 | 0 | 56 | 340 | 60 |
| *** - 26 | 410 | 307 | 0 | 57 | 332 | 52 |
| *** - 26 | 410 | 307 | 0 | 62 | 332 | 65 |
| *** - 26 | 410 | 307 | 0 | 59 | 325 | 61 |
| *** - 26 | 410 | 307 | 0 | 62 | 304 | 63 |
| No response from host - 100 | 165 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 165 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 165 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| No response from host - 100 | 165 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| el-in-f94.1e100.net - 13 | 541 | 472 | 16 | 30 | 4829 | 26 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider
Hieruit kan ik toch concluderen dat het probleem niet echt aan mijn modem en intern netwerk ligt. Modem al verschillende malen herstart, ook hard reset maar haalt niets uit.
Mvg,
Wim
Inhoud gewijzigd door Christof (mod) | Reden: IP-adressen zichtbaar
Dan neem je best contact op met de klantendienst zodat ze uw verbinding kunnen nakijken.
Dit horen nu nog van mensen met eigen modem
Bij de controle zal gevraagd worden om terug de aanbieder modem terug te zetten om na te zien
Dit is wel een voordeel met eigen modem dat je die rapporten hebt met lijn kwaliteit
Of vlug een oplossing komt weten we nog niet (zijn straat problemen )
@wimpie1975 We hebben de IP-adressen verborgen in jouw tekst. Deze IP-adressen kan je veiligheidshalve best niet meedelen, daarom dat we deze verborgen hebben.
Relaas van de interventies:
Probleem gemeld bij Telenet via de chat. Ik geef aan dat ik zelf al meerdere stappen heb ondernomen (herstarten modem, kabel vv etc).
Telenet bevestigt dat er signaalproblemen zijn en meldt dat er geplande onderhoudswerken in de buurt en het probleem daarna wel zou verdwijnen
Na de werken blijft het probleem echter bestaan. Ik laat opnieuw weten dat er veelvuldige uitvallen zijn.
Eerste technicus komt langs. Hij vervangt een stuk coaxkabel tussen de modem en verdeler binnenshuis. Het probleem blijft onopgelost, met dezelfde packet loss na de modem.
Een week later, 2e technieker van Telenet komt langs en vervangt de modem. 10 minuten nadat de tecnhieker is vertrokken vinden er opnieuw uitvallen plaats. Telenet vraagt een fabrieksreset van de modem uit te voeren maar ook dit zonder resultaat. Geduld raakt stilletjes aan op, daar ik al meermaals gevraagd heb om de buitenkabel eens na te kijken.
Een derde technicus wordt ingepland. Deze controleert uiteindelijk de buitenkabel en vervangt het uiteinde van de kabel.
Hoera probleem opgelost.
Nu versta ik waarom de abonnementen bij Telenet zo duur zijn, daar ze 3 techniekers dienen te sturen.
Wat ik niet begrijp is waarom er 3 techniekers dienen te komen om dit probleem op te lossen. Ik ben toch niet de enigste in Vlaanderen/Belgie met dit probleem??
Mvg,