Beantwoorden
TVC1337
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Packet loss - network problem

Hallo

Ik heb al enige tijd problemen met mijn Telenet internet. Ik heb een abonnement voor 300mbps, Ryzen 7 computer maar mijn verbinding is zeer inconsistent. 

 

Op willekeurige momenten van de dag ondervind ik bij stress tests - Grafisch ontwerp en gaming packet loss tot wel 1000 per minuut. Als ik dan een speedtest doe, of Google probeer te pingen krijg ik elke paar pings een volledige timeout. Dl/upload zakt tot 10% van normale waarden en soms lost het opnieuw opstarten van mijn pc het probleem op.

 

Ik liet reeds een technieker komen die de router heeft vervangen, nieuwe ethernet kabel en de modem vlak naast mijn pc rechtstreeks verbonden met de router.

Opmerkelijk is het flikkerend oranje lichtje van de ethernetkabel uitsluitend op de aansluiting van mijn gaming pc. Zie foto

 

issues.jpg

0 Likes
13 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Packet loss - network problem

Wat is er allemaal aangesloten op uw Telenet modem/router


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Packet loss - network problem

@TVC1337 

Al eens geprobeerd om je netwerkkaart uit/aan te zetten? Of de laatste nieuwe driver voor je netwerkkaart geinstalleerd (bij site van fabrikant zelf?

Of via command prompt "ip release" en "ip renew" gedaan?

1 of andere firewall/antivirus dat dit kan blokken?

Als alles hierboven (al)gedaan is, en je modem en utp kabel ook al vernieuwd is, kan mss de NIU zelf of de kabel van NIU naar modem mss niet goed zijn (of connectoren) Of zijn deze ook gecheckt en/of vernieuwd?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
TVC1337
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Packet loss - network problem

Hey @DeLLiAnO 

 

Zal al die stappen nog eens ondernemen als ik thuis kom van het werk. Ik heb al zoveel geprobeerd. Ik hou je op de hoogte.

 

Kan het volgens jou niet aan het oranje knipperlicht van de ethernetkabel liggen? Alvast bedankt voor de hulp! Appreciate it.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Packet loss - network problem


@TVC1337  schreef:

en de modem vlak naast mijn pc rechtstreeks verbonden met de router.


Ik ben een beetje verward door bovenstaand zinnetje. Het apparaat op de foto lijkt geen HGW te zijn (de universele naam voor de apparaten van Telenet waarin een router en switch geintegreerd zijn). Op de foto kan ik immers geen coax kabel herkennen. Staan er type-nummers op de netwerk apparatuur die je in huis hebt, zodat we de opstelling beter kunnen begrijpen?

Probeer anders eens als test je PC rechtstreeks te verbinden met de kabel die vanaf de HGW ("het modem") komt.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Packet loss - network problem

@Arnie 

Ik zie een grijze utp kabel van pc naar modem gaan in lan poort 1, en een witte(??) In de grijze zone naar.... ? Idd geen coax

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
TheRealDakota
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Say what?! Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Packet loss - network problem

Zit jij al op glasvezel en daarom dat de coax niet op je modem is aangesloten maar op de blauwe poort omdat die er voor voorzien is, zommige mensen hebben al glasvezel binnen en telenet er op aangesloten maar dan via de blauwe utp poort, alle zo lijkt het er op. 😉

maar die packet lost hadden wij ook, maar sinds we bij orange zitten is dat probleem weg we hebben dan maar 400Mbps down en 38 up in plaats daarvoor bij telenet 930Mbps down en 38 up maar merken meer stabiliteit, en snellere internet en geen packet lost meer toen dat er een technieker was langst geweest van telenet zij die toen al dat het niet op de lijn zat maar dacht ook meschien bug in de software van de modem, daar haden wij toen ook al een vermoeden van ons binnen netwerk is met cat7 geen problemen in huis en ook niet op de buiten lijn het zou niet direct op te lossen zijn maar zijn er al even met bezig om het op te lossen ondertussen een jaar mijn zoon had dat ook ondekt, die programeerd en doet netwerken ale wij allemaal ik vooral hardware, wij zijn naar orange gegaan voor dat probleem, zit hier met 6 gamers met mij er bij en 4/5G smartphone in ons regio is van 1 blokje naar 4 gegaan bij orange heeft ook vrije router(bridge) keuze en je kan meer aanpassingen doen in de modem nieuwe versie tot nu toe beste internet+tv+gsm dat ik al heb gehad, wil niet zeggen dat het in jullie gemeente beter is orange of proximus, denk dat het ook soms af hangt van gemeente tot gemeente, maar wij ziten nu momenteel met orange beter dan met andere providers

in iedergeval ons packet lost is opgelost 😉 

groetjes netweters ik zou al zeggen prettige feestdagen

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Packet loss - network problem

@TheRealDakota 

Veel info hebben we idd nog niet gehad van topic starter, blijft gissen naar..

 

/Offtopic

Op gsm masten heb je bv gelijk, vroeger (ettelijke jaren terug) waar ik nu 3km vandaan woon was proximus beste van beste, kwa kwaliteit en kosten kwam later dan base aanbod, maar daarna ook orange (voor bedrijven werden overgenomen)

Maar toen bij orange weggegaan, vanwege slecht ontvangst (voor dat ze bij telenet waren) en nu zitten we met gsms bij telenet en terug slecht ontvangst.

Je zegt dat orange betere provider is, maar deze gebruikt het netwerk van telenet en VOO, dus dan moet het denk ik aan specs modem liggen als dit voor jouw veel beter kwaliteit gaf?

Heb bij al men adressen, wel altijd pal tegen zelfste regio, altijd de kwaliteit en beloofde snelheden gehaald, echter 2x niet omdat op 2 adressen de aansluiting aan paal moest vernieuwd worden. Daarna geen problemen meer gehad (hout vasthouden.)

Maar is zoals je zegt, de ene in plaats a zweert bij provider a, de andere in plaats b zweert bij provider b enz en elks met hun bewijzen dat effectief zo is. Voor elk wat wils 😉

Voor jou ook vrolijke feestdagen gewenst

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

TheRealDakota
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Say what?! Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Packet loss - network problem

@DeLLiAnO 

 

inderdaad de topic starter geeft niet genoeg informatie om te weten wat het probleem kan zijn, en de foto is ook niet duidelijk genoeg, dus ik gis ook maar dat het dan glasvezel is zou handig zijn dat hij ook laat zien waar de aansluiting op de muur is aangesloten.

 

groetjes netweters

Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Packet loss - network problem

Ik zie bij jou ook geen coaxkabel aan je modem, deze zit bij mij net boven stroomkabel/adapter. Dus rechtstreekse verbinding is hrt al sowieso niet. Verder weinig reactie van TS.

 

Follow the White Rabbit
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Packet loss - network problem

@TVC1337 

Is dat niet toevallig je accespoint van Telenet ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Packet loss - network problem

Zo dus bij mij, rechtstreeks NIU met model verbonden in woonkamer en voor de rest wifi booster in slaapkamer. En echt al bijna 4j zeer stabiel internet, zowel, laptop, smartphone als smart-tv's (zowel woonkamer als slaapkamer)16712313014925978196970282185688.jpg

Follow the White Rabbit
0 Likes
TheRealDakota
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Say what?! Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Packet loss - network problem

Spoiler
 

 @Umbra666 

dat kan dat je niets merkt hangt er van af wat je met je internet doet, personen die normaal het internet gebruiken vb. surfen facebook mail's messenger online bankieren, online tv kijkn youtube zal je het niet merken online filmen of tv kijken word gebufferd dus merk je het niet. 😉 groetjes fijne feestdagen 

0 Likes
TheRealDakota
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Say what?! Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Packet loss - network problem

@patrick37 

Daar lijkt het op ouder model

 

groetjes 
prettige feesdagen 🎉

 

0 Likes