24748
netweters
|
152261
antwoorden
|
20686
vragen
|
Hallo
Ik heb al enige tijd problemen met mijn Telenet internet. Ik heb een abonnement voor 300mbps, Ryzen 7 computer maar mijn verbinding is zeer inconsistent.
Op willekeurige momenten van de dag ondervind ik bij stress tests - Grafisch ontwerp en gaming packet loss tot wel 1000 per minuut. Als ik dan een speedtest doe, of Google probeer te pingen krijg ik elke paar pings een volledige timeout. Dl/upload zakt tot 10% van normale waarden en soms lost het opnieuw opstarten van mijn pc het probleem op.
Ik liet reeds een technieker komen die de router heeft vervangen, nieuwe ethernet kabel en de modem vlak naast mijn pc rechtstreeks verbonden met de router.
Opmerkelijk is het flikkerend oranje lichtje van de ethernetkabel uitsluitend op de aansluiting van mijn gaming pc. Zie foto
Al eens geprobeerd om je netwerkkaart uit/aan te zetten? Of de laatste nieuwe driver voor je netwerkkaart geinstalleerd (bij site van fabrikant zelf?
Of via command prompt "ip release" en "ip renew" gedaan?
1 of andere firewall/antivirus dat dit kan blokken?
Als alles hierboven (al)gedaan is, en je modem en utp kabel ook al vernieuwd is, kan mss de NIU zelf of de kabel van NIU naar modem mss niet goed zijn (of connectoren) Of zijn deze ook gecheckt en/of vernieuwd?
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Hey @DeLLiAnO
Zal al die stappen nog eens ondernemen als ik thuis kom van het werk. Ik heb al zoveel geprobeerd. Ik hou je op de hoogte.
Kan het volgens jou niet aan het oranje knipperlicht van de ethernetkabel liggen? Alvast bedankt voor de hulp! Appreciate it.
@TVC1337 schreef:en de modem vlak naast mijn pc rechtstreeks verbonden met de router.
Ik ben een beetje verward door bovenstaand zinnetje. Het apparaat op de foto lijkt geen HGW te zijn (de universele naam voor de apparaten van Telenet waarin een router en switch geintegreerd zijn). Op de foto kan ik immers geen coax kabel herkennen. Staan er type-nummers op de netwerk apparatuur die je in huis hebt, zodat we de opstelling beter kunnen begrijpen?
Probeer anders eens als test je PC rechtstreeks te verbinden met de kabel die vanaf de HGW ("het modem") komt.
Ik zie een grijze utp kabel van pc naar modem gaan in lan poort 1, en een witte(??) In de grijze zone naar.... ? Idd geen coax
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Zit jij al op glasvezel en daarom dat de coax niet op je modem is aangesloten maar op de blauwe poort omdat die er voor voorzien is, zommige mensen hebben al glasvezel binnen en telenet er op aangesloten maar dan via de blauwe utp poort, alle zo lijkt het er op. 😉
maar die packet lost hadden wij ook, maar sinds we bij orange zitten is dat probleem weg we hebben dan maar 400Mbps down en 38 up in plaats daarvoor bij telenet 930Mbps down en 38 up maar merken meer stabiliteit, en snellere internet en geen packet lost meer toen dat er een technieker was langst geweest van telenet zij die toen al dat het niet op de lijn zat maar dacht ook meschien bug in de software van de modem, daar haden wij toen ook al een vermoeden van ons binnen netwerk is met cat7 geen problemen in huis en ook niet op de buiten lijn het zou niet direct op te lossen zijn maar zijn er al even met bezig om het op te lossen ondertussen een jaar mijn zoon had dat ook ondekt, die programeerd en doet netwerken ale wij allemaal ik vooral hardware, wij zijn naar orange gegaan voor dat probleem, zit hier met 6 gamers met mij er bij en 4/5G smartphone in ons regio is van 1 blokje naar 4 gegaan bij orange heeft ook vrije router(bridge) keuze en je kan meer aanpassingen doen in de modem nieuwe versie tot nu toe beste internet+tv+gsm dat ik al heb gehad, wil niet zeggen dat het in jullie gemeente beter is orange of proximus, denk dat het ook soms af hangt van gemeente tot gemeente, maar wij ziten nu momenteel met orange beter dan met andere providers
in iedergeval ons packet lost is opgelost 😉
groetjes netweters ik zou al zeggen prettige feestdagen
Veel info hebben we idd nog niet gehad van topic starter, blijft gissen naar..
/Offtopic
Op gsm masten heb je bv gelijk, vroeger (ettelijke jaren terug) waar ik nu 3km vandaan woon was proximus beste van beste, kwa kwaliteit en kosten kwam later dan base aanbod, maar daarna ook orange (voor bedrijven werden overgenomen)
Maar toen bij orange weggegaan, vanwege slecht ontvangst (voor dat ze bij telenet waren) en nu zitten we met gsms bij telenet en terug slecht ontvangst.
Je zegt dat orange betere provider is, maar deze gebruikt het netwerk van telenet en VOO, dus dan moet het denk ik aan specs modem liggen als dit voor jouw veel beter kwaliteit gaf?
Heb bij al men adressen, wel altijd pal tegen zelfste regio, altijd de kwaliteit en beloofde snelheden gehaald, echter 2x niet omdat op 2 adressen de aansluiting aan paal moest vernieuwd worden. Daarna geen problemen meer gehad (hout vasthouden.)
Maar is zoals je zegt, de ene in plaats a zweert bij provider a, de andere in plaats b zweert bij provider b enz en elks met hun bewijzen dat effectief zo is. Voor elk wat wils 😉
Voor jou ook vrolijke feestdagen gewenst
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
inderdaad de topic starter geeft niet genoeg informatie om te weten wat het probleem kan zijn, en de foto is ook niet duidelijk genoeg, dus ik gis ook maar dat het dan glasvezel is zou handig zijn dat hij ook laat zien waar de aansluiting op de muur is aangesloten.
groetjes netweters
Ik zie bij jou ook geen coaxkabel aan je modem, deze zit bij mij net boven stroomkabel/adapter. Dus rechtstreekse verbinding is hrt al sowieso niet. Verder weinig reactie van TS.
Zo dus bij mij, rechtstreeks NIU met model verbonden in woonkamer en voor de rest wifi booster in slaapkamer. En echt al bijna 4j zeer stabiel internet, zowel, laptop, smartphone als smart-tv's (zowel woonkamer als slaapkamer)
@Umbra666
dat kan dat je niets merkt hangt er van af wat je met je internet doet, personen die normaal het internet gebruiken vb. surfen facebook mail's messenger online bankieren, online tv kijkn youtube zal je het niet merken online filmen of tv kijken word gebufferd dus merk je het niet. 😉 groetjes fijne feestdagen