24750
netweters
|
152316
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hallo,
Wanneer ik surf naar proximus website, krijg ik direct een scherm met foutmelding en mijn pc begint onmiddellijk opnieuw op te starten. ( 3 x meegemaakt). Al gezocht op internet naar mogelijke oorzaak, maar niets gevonden. Via configuratiescherm al geprobeerd de pc te herstellen naar een vorig punt, maar dat is niet gelukt.
Graag hulp aub.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Welke URL wil je specifiek naar surfen?
Als ik proximus.be intyp word ik geredirect naar hier: https://www.proximus.be/nl/personal/?
Het kan ook nuttig zijn om in de Windows event log te gaan kijken of er daar meer informatie staat waarom de PC opnieuw opstart.
Er staat meestal een event "System unexpectedly restarted" of iets in die stijl, en juist daarvoor staat wat de PC aan het doen was juist voor de crash.
Edit: Ik heb je onderwerp verplaatst naar het correcte bord, gelieve daar op te letten. 🙂
Om even verder te gaan op wat @Janneke_Dust voorstelde:
Heb je Windows 10?
Als je een oudere versie van Windows hebt:
Doe dan hetzelfde waardoor je pc is gecrasht.
Start hem dan opnieuw op, nadat hij opnieuw crasht, en open verkenner.
Voer vanboven in de balk dit in (zonder aanhalingstekens): "%SystemRoot%\Minidump"
Stuur het bestand of bestanden als het er meerdere zijn door, kies zelf maar hoe je dat doet. Bijvoorbeeld via ExpireBox. Je kan het bestand best even naar je bureaublad kopieren en het in een zip bestand steken.
Bedankt Principis en Janneke_Dust,
Na het wijzigen van "automatische geheugendump" in "kleine geheugendump 256kB) surfte ik naar de site "Proximus.be" en het eerder genoemd probleem was opgelost.
Normaal kan dat geen oplossing zijn, vreemd...
In ieder geval, goed dat het niet meer gebeurd. Als het toch nog eens voorvalt stuur dan zeker dat bestand door, dan kunnen we beter kijken waar het aan ligt. 🙂
Je hebt groot gelijk.
De website "Proximus.be" opende ,
maar als ik later de browser sloot, kreeg ik hetzelfde probleem (automatische opstart). Ik wou van dat scherm een prtSc maken, maar ik was die natuurlijk kwijt na de heropstart.
Maar ik las toch in de vlucht: "...fout met NNSHTTPS.sys"
Door het intypen in verkenner van "%SystemRoot......" krijg ik 4 bestanden(4 surfpogingen), maar ik kan die bestanden op geen manier openen (.. een beroep doen op systeembeheerder...).
Je kan ze niet zomaar openen.
Je kan ze met dit programma bekijken maar ik weet niet of je er aan uit kan. Dus stuur je ze anders even door? Dan kan ik ze voor je bekijken.
Er staan in die bestanden geen persoonlijke gegevens dus daar moet je niet bang voor zijn. 🙂
Edit:
Heb je toevallig Panda antivirus?
Ik heb even gezocht op "NNSHTTP.sys crash" en het lijkt er inderdaad op dat het een bestand van Panda Antivirus is dat crashes veroorzaakt.
Je kan het probleem blijkbaar tijdelijk omzeilen door de settings te wijzigigen, maar zo zet je wel één van de virus checks uit:
Open Panda Antivirus.
Go to Settings > Process Monitor.
Turn off Monitor the URL's accessed by each process.
Hier staat er meer info (dateert al uit 2014):
http://support.pandasecurity.com/forum/viewtopic.php?f=80&t=3211
Hun forum staat er vol mee (zoek in google maar eens op "NNSHTTP.sys crash site:support.pandasecurity.com")
Ze spreken er over een hotfix, maar ik veronderstel dat er ondertussen ook al updates van de Panda software v3.0 moeten geweest zijn waardoor het probleem opgelost zou moeten zijn.
Kan je de antivirus updaten naar de laatste versie?
Ik gebruik inderdaad Panda antivirus.
Ik snap niet hoe ik die dump-bestanden kan doorsturen.
Hoeft al niet meer. 🙂
Heb je de licentiecode van je antivirus en weet je waar je het opnieuw moet downloaden?
Verwijder eerst de antivirus via het configuratiescherm.
Herstart daarna je computer.
Download deze tool en voer het uit.
Herstart je pc nogmaals en installeer de antivirus daarna opnieuw en zorg ervoor dat het de nieuwste versie is en dat alle updates geïnstalleerd zijn.
Beste Principis,
Mijn Panda was up-to -date; de versie weet ik niet meer. Heb ondertussen Panda verwijderd.
Sinds okt '16 nooit problemen ondervonden met pc.
Maar sinds eergsiteren (langdurige update Windows 10) al meerdere problemen gehad. Ik vind zelfs veel instellingen niet meer terug (bv ctrl+alt+ **bleep** ... taakbeheer.... ziet er helemaal anders uit ).
Taakbeheer is een beetje veranderd met de update van windows 7/8 naar 10 maar dat valt wel mee.
De meeste instellingen kan je nu onder het nieuwe instellingen scherm terugvinden maar als je liever het configuratiescherm hebt, kan je dat terugvinden door in het startmenu te zoeken.
Taakbeheer hoort er zo uit te zien:
Maar heb je ook echt problemen (niet dingen die er anders uit zien)? En welke?
Heb je het trouwens over de laatste update van Windows 10, de creators/makers update?
Over je ander probleem, is het nu opgelost zonder Panda? (Je mag het terug installeren hoor, er was waarschijnlijk iets corrupt geraakt met de upgrade.)
Ondertussen heb ik taakbeheer gevonden (zoals vroeger met ctrl+alt+**bleep**),maar ik moest "meer opties" aanvinken.
"Voorlopig" kan ik surfen zonder het eerder genoemde probleem van her-start.
Sinds die laatste "maker" update krijg ik vaak onderstaand scherm
Als ik dan op "activeren"klik , verschijnt het donkere schermpje met links al mijn programm'as en rechts de apps, dus hetzelfde als wanneer ik op de windows - startknop druk... en ik kan verder...