Beantwoorden
Danteluca
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! It's your second party! De kop is eraf!

Philips Hue Bridge verbindt niet met internet

Mijn philips hue bridge kan sinds een week geen verbinding meer maken met het internet. 

0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Philips Hue Bridge verbindt niet met internet

@Danteluca  Dat is dan pech hé. 🤔  Maar omdat we uit uw vraag niets kunnen afleiden om een mogelijke oorzaak te definiëren, een zinnetje uit de installatiehandleiding.

"Wanneer de Hue app geen bridge kan vinden heeft dit waarschijnlijk te maken met jouw netwerk. Het is belangrijk dat jouw smartphone of tablet met hetzelfde netwerk verbonden is als de bridge."

Ik weet het, dit antwoord is even nietszeggend als de vraag. Maar ik vind ook niet direct een handleiding met een omweg om uw bridge te benaderen. Blijkbaar alleen via de app.

Misschien is dit ook een tip: https://huetips.com/help/how-to-find-my-bridge-ip-address/ 

Succes.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Danteluca
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! It's your second party! De kop is eraf!

Philips Hue Bridge verbindt niet met internet

Er zijn drie lampjes. De eerste is voor de spanning die er al dan niet op zit. De tweede is, en dat lukt wel, is voor mijn netwerk hier in huis. De wifi dus.Het derde lampje, en dat is mijn probleem, is om hem te verbinden met Internet om hem van buitenaf te bedienen. Het is dat die niet lukt. Iets met instelling van modem of telenet? Dat zoek ik nu uit. 😉 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Philips Hue Bridge verbindt niet met internet

als je de nieuwe Philips Hue bridge hebt kan die gewoon aangesloten worden op een RJ45 conectie (gewoon internetkabel).Hiervoor hoef je geen wifi te hebben.Als je uw devices die conecteren op de bridge niet kan vinden heeft het te maken met de afstand tussen de devices.Gewoon dichter bij elkaar zetten zou het probleem al verhelpen.

 

groeten Kristof 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Danteluca
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! It's your second party! De kop is eraf!

Philips Hue Bridge verbindt niet met internet

Dag Kristof, 

Sinds deze week is het eindelijk opgelost. Ik heb de tablet van mijn vader die hier was gewoon volledig uitgeschakeld en weer opgestart en de problemen blijven nu weg. Kan deze via ip adres in conflict gekomen zijn?

Groeten Filip 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Philips Hue Bridge verbindt niet met internet

Dag Filip, 

 

Dat kan inderdaad best zijn dat je een ip conflict had.

De powerlines kunnen ook ingesteld zijn als DHCP "server" dus samen met de router van Telenet. Zo heb je kans dat je hetzelfde ip adres krijgt van beide dhcp "servers".

Beide geven dan bijvoorbeeld 192.168.0.10. Zo kan het zijn dat je wel een connectie hebt maar niet op het internet kunt door een ip conflict.

Ben toch blij dat het probleem is verholpen.

 

groeten Kristof 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Danteluca
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! It's your second party! De kop is eraf!

Philips Hue Bridge verbindt niet met internet

Hopelijk kan deze informatie ook nog nuttig zijn voor andere personen met hetzelfde probleem. 

Groeten Filip