24753
netweters
|
152364
antwoorden
|
20696
vragen
|
Wij hebben hier reeds enige tijd al problemen met het internet. Voor het grootste gedeelte van de dag lijkt het internet vlot te gaan. Maar op willekeurige tijdstippen ontstaat er plots een grote spike in latency waarbij mijn ping van 30ms naar 400+ ms kan gaan.
Ik speel vaak online (competitieve) games waarbij dit probleem heel voelbaar is. Er kan een hele tijd geen probleem zijn maar plots springt de latency de hoogte in waarbij je niets meer kan doen (wat heel irritant is).
Ik heb al wat met telenet gepraat via twitter maar zij vinden geen oplossing voor dit probleem. Ze zeggen dat mijn modem in orde is wanneer ze controleren (nu bijvoorbeeld, maar ik ondervind nu ook geen last). Een bijkomend probleem is dat deze latency spike totaal onvoorspelbaar en niet uit te lokken is. Anders zou ik dit kunnen reproduceren en de resultaten aan telenet tonen.
Thuis hebben we de volgende setup: op de gelijksvloers staat de modem van telenet in de garage. Deze voorziet het gelijkvloers van internet via wi-fi. Ook hebben we een router, Sitecome X6 N900 (die via kabel verbonden is met de modem) op de bovenverdieping staan. Deze bevindt zich zo'n 5-6 meter van mijn pc. Mijn pc heeft een Edimax 802.11n PCI WLAN kaart.
Het probleem doet zich nu al een tijd voor (hebben nieuwe modem gekregen, nieuwe router gekocht, ik heb ook al een nieuwe pc [vroeger op een andere pc/laptop was hetzelfde probleem merkbaar).
De latency is niet alleen merkbaar in een spel (wat problemen met de server van het spel uitsluit) maar ook op het internet en andere programma's (zoals Teamspeak 3).
Heeft nog iemand deze problemen (gehad)? Hopelijk vindt er iemand een oplossing?
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dan zouden er al wat gaten moeten geboord worden en het is niet echt de ideale positionering jammer genoeg.. Maar deze 5 meter zou toch het probleem niet mogen zijn? Anders had ik constant hoge latency maar dit gebeurd echt heel plots .. Zonet weer gebeurd voor ongeveer 2 minuten en dan was alles terug in orde.
Een alternatief voor een ethernet kabel is powerline, dat een internetsignaal door uw stroomdraden stuurt. Probeer ook om over te schakelen op 5Ghz-WiFi en kijk eens of je op een dichtbevolkt kanaal zit en zo ja, probeer eens over te schakelen naar een ander kanaal
Mijn kanaal van de router staat al op een ander kanaal dan van de modem (modem kanaal 1 - router kanaal 11) en inSSIDer Home toont aan dat ik hier geen andere signalen heb hier. Router heeft 5Ghz-WiFi maar ik kan die niet vinden. Kweet niet of het aan mijn PCI WLAN kaart ligt of niet? PCI WLAN kaart
Geen idee of dit een degelijke kaart is of niet ook?
Recent (sinds vandaag) krijg ik nu ook een rare melding (IEEE802.11 WLAN niet bestaan)
Raad?
Als je het 5GHz netwerk niet kan zien ondersteund je pc geen 5GHz!
Wireless & gamen gaan volgens mij niet samen en al zeker niet via de 2.4GHz 🙂
Een utp kabeltje blijft de beste en goedkoopste oplossing.
Ondersteunt mijn PCI kaart gewoon wss niet de 5 Ghz. Er zijn nog mensen die ik ken die wireless gamen maar geen latency spikes hebben. Daar gaat het mij ook niet om he, het gaat erom dat er latency spikes optreden, ongeacht met kabel of niet. En dit probleem wil ik kwijt
Router is via kabel verbonden aan de modem. Setup is => modem => kabel naar router => wifi router naar pc.
Komt elke dag wel eens voor. Nu deze avond heb ik het bijvoorbeeld niet gehad maar dan wel in de middag (soms dacht ik dat het door andere mensen op het internet zou zijn maar deze middag was ik alleen).
Zoals al reeds gezegd is dit niet echt haalbaar en zijn die latency spikes ook merkbaar wanneer de kabel er aan hangt.
Heb mij een nieuwe Wi-Fi adapter aangeschaft en die toont plots veel meer Wi-Fi kanalen. Hierdoor geeft het programma inSSIDer Home een betere weergave van de signalen en hun kanalen. Door de nieuwe adapter kan ik op mijn 5 Ghz netwerk aansluiten ipv op 2,4 Ghz.
Nu heb ik eens inSSIDer laten lopen en dit toonde aan dat ons 2,4 Ghz netwerk 10 overlappingen heeft en mijn 5Ghz 0 overlappingen. Hopelijk lost dit het probleem op.