Beantwoorden
Ex-Netweter

Router toegankelijk van op interent iemand?

Hey,
ik zit met een vraagje,
mijn avast netwerkscan zegt dat mijn router toegangklijk is van op internet voor hackers,
er staat bij meer informatie bij hoe ik "hulp op afstand"
moet afleggen maar ik vind nergens dit optie in beide routers die ik van telenet heb,
kunnen jullie dat uitschakelen van op afstand?

Mijn Routers setup :

Router 1 : telenet hoofd router boven (inlog via mijn telenet) is verbonden met 2de router van telenet NetGear beneden, beide geven wifi signiaal en moet zo blijven.

Router 2 : Telenet Netgear beneden. (Inlog via IP adres) meeste apparaaten zijn aangesloten op de deze router, zowel met kabel als met wifi.

Andere aangesloten apparaten :

- 2 IP Cameras vebonden via WIFI , 1 camera op hoofd router en 1 camera op 2de router.

- GSMs en Tablets en Wii

Ik heb in beide routers de instellingen zitten controleren maar ik vind nergens "hulp op afstand" of "turn on/off remote management" , die zou moeten kunnen worden uitgeschakeld als het kan.

Ik heb een foto meegestuurd met de resultaten van Avast.

Dank U.
oh en voor ik het vergeet, ik heb al de mogelijke scans eerst uitgevoerd, op virussen , spyware en spybots en mijn computer is clean.

11992274_594892733983333_505366950_n.jpg

0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Uiteraard zal avast zeggen dat je router toegankelijk is vanaf het internet. Die ontdekt de poorten die je geopend hebt om je camera's en 2e router te bereiken. Waarschijnlijk heb je het IP adres van je 2e router als DMZ gezet (in de  poort forwardings van de home getaway). Op die router dan een port geforward naar je camera en op de Home gateway heb je een poort geforward naar een andere camera Als je poorten openzet moet je ze uiteraard beveiligen met een heel goede login en paswoord en heb je geen probleem. Eventueel ook alleen tegankelijk maken voor bepaalde IP adressen. Het is net zoals de deur van je winkel openzetten, dat is nodig maar je hebt dan extra beveiliging nodig om je produkten te beschermen.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Gewoon negeren 😉

Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes