Beantwoorden
Frank_V
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Poort 25 openen Telenet CV8560E modem

Ik heb een Telenet business account met een vast IP adres.  Alle poorten zouden open moeten staan.  Nu probeer ik via mijn telenet poort 25 te forwarden.

Ik krijg echter de melding dat dit een ongeldige poort is.

 

De reden waarom ik deze poort wil openen is omdat ik scans rechtstreeks van mijn scanner wil verzenden naar mijn Office 365 e-mail adres via direct send.

How to set up a multifunction device or application to send email using Microsoft 365 or Office 365 ...

 

Kan iemand mij zeggen hoe ik dit kan doen?

0 Likes
25 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Poort 25 openen Telenet CV8560E modem

@Frank_V 

Zoals je zegt zou deze normaal open moeten staan.

Al eens gekeken in "mijn telenet" in "netwerk" of je mss daar manueel ofzo een poort kan openen?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Poort 25 openen Telenet CV8560E modem

Dit is al in een ander topic ook aan bod gekomen. Uw poort 25 zal wel openstaan maar dit protocol van verzenden wordt niet meer ondersteund door Telenet. Je kan enkel nog via SMTP via SSL en paswoord op een andere poort. Ik denk dat het eerder daarmee te maken heeft.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Poort 25 openen Telenet CV8560E modem

@igvfer 

Juist ja

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Poort 25 openen Telenet CV8560E modem

Ik denk dat dit topic over hetezelfde kan gaan https://www.netweters.be/t5/E-mail/SMTP-access-denied-voor-een-domain/m-p/154767#M9012 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Poort 25 openen Telenet CV8560E modem

Wat is het nut om een uitgaand signaal te willen sturen naar een andere poort?

Als ik ga kijken op de link die je geeft dan zie ik volgende belangrijke opmerking:

Effective from December 2022, the classic Exchange Admin Center will be deprecated for worldwide customers. Microsoft recommends using the new Exchange Admin Center, if not already doing so.

Verder lees ik Port 587 (recommended) or port 25. Het is niet voor niets dat poort 587 aanbevolen is.

 

Frank_V
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Poort 25 openen Telenet CV8560E modem

@janne_man 

 

Ik probeer de optie 2 direct send in het artikel mijn apparaat ondersteund geen TLS.

0 Likes
Frank_V
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Poort 25 openen Telenet CV8560E modem

@DeLLiAnO 

 

Ik zie geen optie om dit handmatig te doen.

 

Ik heb daarom een eigen router besteld zodat ik via bridging naar deze router op de telenet modem alsnog poort 25 kan openen op de nieuwe router. Hopelijk werkt dit.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Poort 25 openen Telenet CV8560E modem

@Frank_V 

Kan niet zeggen dat dat gaat werken.. weet ik niet.

Maar veronderstellend als het niet met je telenet modem gaat, en je deze in bridge wil doorsturen naar router.. denk ik dat het dan gewoon niet doorkomt, omdat de telenet modem het ook al niet doorliet, of binnen krijgt van telenet zelf.

Tenzij authentication, tls en poort 587 aanstaan.

Is er hier iemand die van de kraks die dit weten?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Poort 25 openen Telenet CV8560E modem

Het is best mogelijk dat je ten gevolge van de evolutie in de programmatuur (software) de apparatuur (hardware) die je hebt niet meer kan gebruikt worden met al zijn functionaliteiten.  Zo herinner ik mij in de evolutie van Windows dat op zeker ogenblik heel wat printers niet meer normaal konden gebruikt worden. het is dan balen en dan heb je de keuze. Je volgt de evolutie en geeft er geld voor uit of je blijft ergens steken met het risico van dagelijks frustratie.

Ik kan me voorstellen dat je als tijdelijke oplossing de scans doorstuurt naar een pc en dat die pc dat al dan niet automatisch SMTPed op een veilige wijze.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Poort 25 openen Telenet CV8560E modem


@Frank_V  schreef:

@DeLLiAnO 

 

Ik zie geen optie om dit handmatig te doen.

 

Ik heb daarom een eigen router besteld zodat ik via bridging naar deze router op de telenet modem alsnog poort 25 kan openen op de nieuwe router. Hopelijk werkt dit.


Ik snap nog altijd niet waarom je poort 25 wil openen. Een open poort betekend dat er een service achter staat die inkomende berichten ontvangt.  SMTP zend een uiitgaand bericht (in uw geval over poort 25) naar een externe server.

Op mijn telenet (IPv4 Firewall & Portforwarding lees ik:

Port forwarding

Opgelet: onderstaande poorten kan je niet gebruiken!

  • TCP-poorten: 25, 53, 135, 137, 138, 139, 161, 162, 445 en 1080
  • UDP-poorten: 53, 135, 137, 139, 161 en 162

Ik zie niet in hoe je dit kan helpen bij een oplossing. Telenet (en niet alleen Telenet, onder vele andere ook Microsoft) schaft het gebruik van SMTP zonder identificatie en wachtwoord af. Stuur van je printer een smtp op poort 25 naar een eigen lokale server en laat die een smtp doorsturen op poort  587 met userid en wachtwoord.

0 Likes
Frank_V
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Poort 25 openen Telenet CV8560E modem

@janne_man 

 

Ik en mijn medewerkers willen scans versturen vanaf onze scanner/ kopieermachine naar e-mail zoals beschreven onder optie 2 "direct send" in het Microsoft artikel.  Wij gebruiken dit erg vaak.

Mijn scanner/kopieermachine ondersteunt geen TLS daarom wil ik de "direct send" optie gebruiken zoals ik al jaren doe bij mijn huidige provider Proximus. Ik ben recent overgeschakeld naar Telenet. Ik heb een business account met vast Ip adres en poort 25 zou open moeten staan volgens de website.

Maar blijkbaar blijft Telenet poort 25 blokkeren.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Poort 25 openen Telenet CV8560E modem

Heb je de drivers/software van die machine al eens geupdated? Misschien is er ondertussen  een aanpassing gebeurd? Trouwens welke printer/scanner gebruik je? Kunnen we eens meekijken. Voor zover ik het begrijp wil je de smtp server van Office 365 gebruiken?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Poort 25 openen Telenet CV8560E modem

Wat je wil is duidelijk is duidelijk voor mij, het lijkt me dat wat je kan ( het gaat niet over wat je kon) niet duidelijk is voor jou.

Bij mijn weten blokkeert Telenet geen uitgaand verkeer over poort 25. Als je smtp over poort 25 naar de Telenet server gaat, dan aanvaard de Telenet server dat niet meer.  Dat heeft niets van doen met een gesloten poort. De kans is groot dat ook de exchange servers van Microsft dat niet meer aanvaarden. Poorten forwarden heeft uitsluitend betrekking op inkomend verkeer. Nooit op uitgaand en smtp is uitgaand,

0 Likes
Frank_V
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Poort 25 openen Telenet CV8560E modem

Een update in verband met het openen van poort 25.

 

Ik heb mijn modem nu in bridge mode staan met het mac adres van mijn router.  Op de router heb ik poort 25 opengezet.

Echter ik ontvang nog steeds geen inkomende scans.  Ik heb een business account met vast IP en normaal gezien zouden

dan alle poorten open moeten staan. 

Dit blijkt echter niet het geval.  

Misschien toch eens op de helpdesk bellen.

 

0 Likes