24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Ik heb een Telenet business account met een vast IP adres. Alle poorten zouden open moeten staan. Nu probeer ik via mijn telenet poort 25 te forwarden.
Ik krijg echter de melding dat dit een ongeldige poort is.
De reden waarom ik deze poort wil openen is omdat ik scans rechtstreeks van mijn scanner wil verzenden naar mijn Office 365 e-mail adres via direct send.
Kan iemand mij zeggen hoe ik dit kan doen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zoals je zegt zou deze normaal open moeten staan.
Al eens gekeken in "mijn telenet" in "netwerk" of je mss daar manueel ofzo een poort kan openen?
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Dit is al in een ander topic ook aan bod gekomen. Uw poort 25 zal wel openstaan maar dit protocol van verzenden wordt niet meer ondersteund door Telenet. Je kan enkel nog via SMTP via SSL en paswoord op een andere poort. Ik denk dat het eerder daarmee te maken heeft.
Juist ja
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Ik denk dat dit topic over hetezelfde kan gaan https://www.netweters.be/t5/E-mail/SMTP-access-denied-voor-een-domain/m-p/154767#M9012
Wat is het nut om een uitgaand signaal te willen sturen naar een andere poort?
Als ik ga kijken op de link die je geeft dan zie ik volgende belangrijke opmerking:
Effective from December 2022, the classic Exchange Admin Center will be deprecated for worldwide customers. Microsoft recommends using the new Exchange Admin Center, if not already doing so.
Verder lees ik Port 587 (recommended) or port 25. Het is niet voor niets dat poort 587 aanbevolen is.
Ik zie geen optie om dit handmatig te doen.
Ik heb daarom een eigen router besteld zodat ik via bridging naar deze router op de telenet modem alsnog poort 25 kan openen op de nieuwe router. Hopelijk werkt dit.
Kan niet zeggen dat dat gaat werken.. weet ik niet.
Maar veronderstellend als het niet met je telenet modem gaat, en je deze in bridge wil doorsturen naar router.. denk ik dat het dan gewoon niet doorkomt, omdat de telenet modem het ook al niet doorliet, of binnen krijgt van telenet zelf.
Tenzij authentication, tls en poort 587 aanstaan.
Is er hier iemand die van de kraks die dit weten?
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Het is best mogelijk dat je ten gevolge van de evolutie in de programmatuur (software) de apparatuur (hardware) die je hebt niet meer kan gebruikt worden met al zijn functionaliteiten. Zo herinner ik mij in de evolutie van Windows dat op zeker ogenblik heel wat printers niet meer normaal konden gebruikt worden. het is dan balen en dan heb je de keuze. Je volgt de evolutie en geeft er geld voor uit of je blijft ergens steken met het risico van dagelijks frustratie.
Ik kan me voorstellen dat je als tijdelijke oplossing de scans doorstuurt naar een pc en dat die pc dat al dan niet automatisch SMTPed op een veilige wijze.
@Frank_V schreef:
Ik zie geen optie om dit handmatig te doen.
Ik heb daarom een eigen router besteld zodat ik via bridging naar deze router op de telenet modem alsnog poort 25 kan openen op de nieuwe router. Hopelijk werkt dit.
Ik snap nog altijd niet waarom je poort 25 wil openen. Een open poort betekend dat er een service achter staat die inkomende berichten ontvangt. SMTP zend een uiitgaand bericht (in uw geval over poort 25) naar een externe server.
Op mijn telenet (IPv4 Firewall & Portforwarding lees ik:
Port forwarding
Opgelet: onderstaande poorten kan je niet gebruiken!
Ik zie niet in hoe je dit kan helpen bij een oplossing. Telenet (en niet alleen Telenet, onder vele andere ook Microsoft) schaft het gebruik van SMTP zonder identificatie en wachtwoord af. Stuur van je printer een smtp op poort 25 naar een eigen lokale server en laat die een smtp doorsturen op poort 587 met userid en wachtwoord.
Ik en mijn medewerkers willen scans versturen vanaf onze scanner/ kopieermachine naar e-mail zoals beschreven onder optie 2 "direct send" in het Microsoft artikel. Wij gebruiken dit erg vaak.
Mijn scanner/kopieermachine ondersteunt geen TLS daarom wil ik de "direct send" optie gebruiken zoals ik al jaren doe bij mijn huidige provider Proximus. Ik ben recent overgeschakeld naar Telenet. Ik heb een business account met vast Ip adres en poort 25 zou open moeten staan volgens de website.
Maar blijkbaar blijft Telenet poort 25 blokkeren.
Heb je de drivers/software van die machine al eens geupdated? Misschien is er ondertussen een aanpassing gebeurd? Trouwens welke printer/scanner gebruik je? Kunnen we eens meekijken. Voor zover ik het begrijp wil je de smtp server van Office 365 gebruiken?
Wat je wil is duidelijk is duidelijk voor mij, het lijkt me dat wat je kan ( het gaat niet over wat je kon) niet duidelijk is voor jou.
Bij mijn weten blokkeert Telenet geen uitgaand verkeer over poort 25. Als je smtp over poort 25 naar de Telenet server gaat, dan aanvaard de Telenet server dat niet meer. Dat heeft niets van doen met een gesloten poort. De kans is groot dat ook de exchange servers van Microsft dat niet meer aanvaarden. Poorten forwarden heeft uitsluitend betrekking op inkomend verkeer. Nooit op uitgaand en smtp is uitgaand,
Een update in verband met het openen van poort 25.
Ik heb mijn modem nu in bridge mode staan met het mac adres van mijn router. Op de router heb ik poort 25 opengezet.
Echter ik ontvang nog steeds geen inkomende scans. Ik heb een business account met vast IP en normaal gezien zouden
dan alle poorten open moeten staan.
Dit blijkt echter niet het geval.
Misschien toch eens op de helpdesk bellen.