Beantwoorden
Mrblonde
Professional Weetjeslezer
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Poort 445 openzetten

Hey,

 

Ik volg een opleiding netwerkbeheerder en wij moeten een verbinding maken via poort 445 (netwerkshares). Deze poort wordt geblokkeerd door Telenet bij een standaard particulier abonnement.

 

Ik heb al gebeld naar Telenet maar de klantendienst zei mij dat ze deze poort niet kunnen openzetten(ze kunnen enkel doen wat ik zelf kan aanpassen in MijnTelenet).

 

Heeft er iemand een idee hoe ik deze poort toch kan openzetten of is dit onmogelijk?

 

Alvast bedankt voor de hulp.

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Poort 445 openzetten

@Mrblonde  

Deze poort gaat jammer genoeg gesloten blijven. Het is dat een Business klant deze poort wel kan gebruiken maar een particulier niet. En veel aandringen heeft geen zin want ook de backoffice gaat deze poort niet openen. Dit is nu eenmaal een regel binnen Telenet en gaan deze niet omzeilen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Poort 445 openzetten

@Mrblonde  Heb je dit al geprobeerd: Een andere poort gebruiken om te connecteren bijvoorbeeld poort 44500. Dus connectie maken via publiekIPadres:44500.

Als je met de Telenet router werkt het volgende instellen in je portforwarding:

IPadres van de bestemming: 192.168.0.?

Externe beginpoort: 44500

Externe eindpoort: 44500

Interne beginpoort: 445

Interne eindpoort: Wordt automatisch ingevuld

Protocol: TCP

Actief

En niet vergeten weg te schrijven

Voor intern gebruik op je netwerk is dit niet nodig.

Dit noemt men portswitching.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Mrblonde
Professional Weetjeslezer
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Poort 445 openzetten

Ok. Bedankt voor het snelle antwoord 👍

0 Likes
Mrblonde
Professional Weetjeslezer
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Poort 445 openzetten

We moeten verbinding maken met Azure Services en blijkbaar kan dit enkel via poort 445.

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Poort 445 openzetten

@Mrblonde  Azure services is toch een cloud service? Als je vanop je PC naar daar een verbinding moet maken speelt die poort 445 geen rol. Uitgaande verbindingen staan alle poorten open.

Ik dacht dat het was om van buitenaf een verbinding te maken en een map te sharen die op jou eigen PC staat thuis. Dan moet je poorten open zetten.

Maar ik kan mis zijn hoor want ik heb helemaal geen ervaring met die Azure services.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Mrblonde
Professional Weetjeslezer
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Poort 445 openzetten

Ik kopiëer even het bericht dat ik krijg: "Unable to reach the Azure storage account via port 445. Check to make sure your organization or ISP is not blocking port 445, or use Azure P2S VPN, Azure S2S VPN, or Express Route to tunnel SMB traffic over a different port."

 

Poort 445 kan ik niet gebruiken (volgens mijn docent MOET je die poort gebruiken en kan je dit niet zo maar veranderen) en Azure P2S VPN gebruikt blijkbaar een poort die ook geblokkeerd wordt. Ik ga eens bekijken of die Express Route werkt als er geen andere oplossingen zijn.

0 Likes