Beantwoorden
Dylan24
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Twitch TV: Problemen met streamen

Hey iedereen,

 

Ik heb sinds ik terug thuis woon bij mijn ouders het zwaarste internet dat je maar kan hebben.

En als je naar de speedtest kijkt lijkt alles ook goed te werken MAAR.

 

Zoals je ook op de andere foto's kan zien heb ik enorm zwakke connectie naar Twitch.TV.
Livestreamen is eigenlijk onmogelijk de stream verliest enorm veel frames door kb/s drops.

 

Had dit al verder opgezocht en dit zou liggen aan mijn ISP.

Nu zijn ze in de straat al langs geweest maar dit is niet opgelost en is irritant aangezien streamen naar twitch echt een hobby is.

 

Weet iemand toevallig een oplossing of heeft hier ervaring mee?

 

0.PNG

 

IN OBS.PNG

 

Speedtest.PNG

 

Test.PNG

 

Titel gewijzigd door CaroDW (mod) I vorige titel: Problemen met streamen

0 Likes
16 reacties
Kino1994
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Twitch TV: Problemen met streamen

Hey Dylan,

 

door het concept van net neutraliteit kan telenet jouw connectie niet echt "zwakker maken" omdat streamen zwaar data verbruik is (om dat gedacht uit je hoofd te helpen).

 

wat Telenet (en jouw ouders) wel kan (en doet) is QOS gebruiken en priority brackets op zetten.

Bijvoorbeeld op Telenet's WAN netwerk is er QOS (Resource Reservation Protocol) om digitale telefonie en de digitale TV mooi te laten werken voor iedereen.

je woont bij je ouders en gebruikt het internet van je ouders dat je deelt, standaard zorgen routers voor dat iedere gebruiker (denk elke gsm, elke computer, elke smart frigo, smart tv,...) tot bij het internet kan komen.

 

kans is extreem groot dat jouw verlies aan bandwidth komt omdat iemand anders bijvoorbeeld netflix/youtube/... opent (ook zware verbruikers).

Telenet kan hier weinig voor jou doen, het enigste dat je zou kunnen zien is om jouw video Bitrate aan te passen, zodat jouw upstream minder zwaar is (of, mits goedkeuring van jouw ouders, broers, zussen,... een QOS bandwith reservation opstelt bij jouw thuis als iets waar jij altijd zou op kunnen rekenen. maar dit maakt het internet van jouw ouders voor alle andere gebruikers minder sterk en kan voor hun problemen geven.)

 


Java dev & CS Masters
aka: professional Googler XD
Dylan24
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Twitch TV: Problemen met streamen

Beste,

 

Allereerst bedankt voor je antwoord. 

Toch heb ik hier mijn vragen bij aangezien ik hier ook last van heb in het weekend wanneer mijn ouders zelf nooit thuis zijn en ik alleen het internet wil gebruiken voor te streamen. 

 

Toch zou ik de QoS zeker is willen uitproberen, al is het maar voor eens te testen. De vraag is hoe pas je zoiets aan? Want ik vind daar niets van terug.

 

Met vriendelijke groeten,

Dylan

0 Likes
FilipD
Moderator
Berichten: 185
De magic number! It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Twitch TV: Problemen met streamen

@Dylan24 

 

QoS zelf ga ik je niet kunnen helpen maar heb zelf enorm lang met Twitch/OBS gewerkt. Mijn ervaring zegt me wel dat je soms wel wat moet knoeien aan de instellingen. Hoe is deze nu ingesteld? Of heb je hier al zelf wat aanpassingen aan gedaan? Ook heel wat interessante guides op het internet. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Dylan24
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Twitch TV: Problemen met streamen

@FilipD 
Ik gebruik een high end pc en met mijn snelheid zou ik gemakkelijk op 6000 kb/s, 60 fps kunnen streamen.

Zelf verlagen naar 2500 kbs werkt niet en heeft enorm veel lag!

 

Techniekers zouden alles nagekeken hebben en aan mijn verbinding is niets mis volgens hun.

 

Mijn specs:

- RTX 3080

- AMD Ryzen 9

- 32gb 3200mhz ram.

 

Denk wel dat het aan de poort van mijn moederbord zou kunnen liggen

 

0 Likes
FilipD
Moderator
Berichten: 185
De magic number! It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Twitch TV: Problemen met streamen

@Dylan24 

 

Ik twijfel zeker niet aan je setup hoor! 🙂 Maar mijn vraag is dus welke settings je precies gebruikt in OBS? Maak gerust wat screenshots en post ze hier. Ik ken zelf wat streamers die ik kan raadplegen. 

 

En wat bedoel je precies aan je poort van je moederbord? De UTP poort? Want dan zou je het toch op andere toepassingen ook moeten merken? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Dylan24
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Twitch TV: Problemen met streamen

@FilipD 

Ik stuur je in de namiddag wat screenshots door! 

 

Er zijn al techniekers langsgekomen maar die zijden dat het internet optimaal is. 

Dylan24
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Twitch TV: Problemen met streamen

@FilipD 

Hier zie je mijn instellingen:

 

obs 2.PNGobs.PNGobs3.PNG

0 Likes
FilipD
Moderator
Berichten: 185
De magic number! It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Twitch TV: Problemen met streamen

Thanks, @Dylan24 , ik kijk het na als ik klaar ben met het werken en ik zal ook eens horen bij een maat. 🙂 

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Dylan24
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Twitch TV: Problemen met streamen

@FilipD 

Thanks, ik zou het toch raar vinden moest het hier aan liggen. Gebruik namelijk dezelfde instelling als 1 van een maat die perfect kan streamen.

0 Likes
Dylan24
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Twitch TV: Problemen met streamen

@FilipD 

 

Ook dit nog eens

ISP.PNG

 

Zou dus aan telenet moeten liggen. Maar als je hun hierover contacteert snappen ze eigenlijk niets van wat je probeert uit te leggen.

0 Likes
FilipD
Moderator
Berichten: 185
De magic number! It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Twitch TV: Problemen met streamen

We kunnen het eens testen he. Kan geen kwaad. 🙂 Klein bijkomend vraagje, in uw speedtest zie ik dat uw download rond de 650 is en uw upload 30. Heb je de gigaboost optie? Want dan zou het toch normaal ook hoger moeten liggen? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Dylan24
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Twitch TV: Problemen met streamen

@FilipD 

Inderdaad zou hoger moeten liggen met die optie!

 

Ook hier zegt telenet dat de snelheden correct zijn maar dat klopt ook niet.

0 Likes
FilipD
Moderator
Berichten: 185
De magic number! It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Twitch TV: Problemen met streamen

@Dylan24 Ik heb ze doorgegeven aan iemand die regelmatig streamed en ik moet zeggen dat het bij hem altijd prima verloopt. Let you know as soon I have answer. 

 

Wat je snelheden betreft, dit is altijd? Extra checks, je bent aangesloten rechtstreeks op de modem met een UTP kabel? Ook al getest met een andere kabel? Just to be sure. 

Anders moeten ze hier toch voor langskomen als je blijft hangen rond die 600Mbps. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Dylan24
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Twitch TV: Problemen met streamen

@FilipD 

Soms is dat eens 800mb/s dus denk dat dat wel nog oke is.

 

Nu ik ben aangesloten rechtstreeks op de modem en heb al 3x van UTP veranderd.

Zoals ik al zei, ik heb het idee dat telenet niet goed een idee heeft over wat nu echt het probleem is en volgens hun "is alles ideaal". Ik begin wel een beetje mijn geduld te verliezen. Ik heb al enorm veel zelf veranderd wat IK kon doen, niks werkt.

 

Volgens hun zou ik perfect moeten streamen. Maar volgens de maker van de Twitchtest, heeft dit te maken van Packet Loss.

ISP.PNG

0 Likes