Beantwoorden
fused
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Poorten forwarden (Hirshmann GIGABIT INTERNET MESH)

Beste,

Ik heb thuis een mesh netwerk gemaakt PLUG en play.

Nu kan ik niet meer op mijn domotica systeem vanop 4G.

 

Ik heb gekeken bij poort forwarding. En vanaf daar ben je me verloren.

 

Mijn wan adres komt niet overeen met IP 192.168.0.xxx - welk IP adres moet ik nemen want elk toestel heeft toch een IP adres of heb ik dat verkeerd?

 

Beginpoort extern eindpoort extern beginpoort intern (wat is dat allemaal) overal gezocht en geen poort nummers gevonden. Hoe kan ik deze vinden?

 

Hopelijk kom ik eruit. Ik ben hier echt een leek in

 

Grtjs Nicolas

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Poorten forwarden

0 Likes
13 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Poorten forwarden (Hirshmann GIGABIT INTERNET MESH)

@fused  

En hoe en met wat heb je het Mesh netwerk gemaakt ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Poorten forwarden (Hirshmann GIGABIT INTERNET MESH)

@fused, welkom op dit forum.

In de meeste gevallen bestaat een mesh-netwerk uit een router en access-poins.

In principe heb je dan twee routers achter elkaar geschakeld, wat betekent dat je in beide routers ook de nodige configuratie aanpassingen moet doen om dit verkeer binnen te laten komen, en aan de domotica-server door te sturen.

 

Het netwerk driect verbonden aan de Telenet HGW zal vermoedelijk nog altijd adressen uitdelen die beginnen met 192.168.0