24757
netweters
|
152464
antwoorden
|
20710
vragen
|
Beste netweters
ik gebruik twee programma's die mij melden dat poorten 1534, 15341 en 55145 gesloten zijn.
Het gekke is dat ik bij mijn ouders (Proximus) de melding krijg dat ze wél openstaan.
Omdat ik een modem-only heb (?) verwees Telenet me naar dit forum.
Beide programma's staan toegelaten in windows firewall.
Het op de modem vermeldde IP en via ipconfig gevonden IP kan ik via de browser (firefox / chrome) niet bereiken. Ik moet zeggen dat ik niet heel technisch aangelegd ben, dus als iemand stap voor stap duidelijk kan maken wat ik juist moet doen of waar de fout zit?
Alvast bedankt.
Titel gewijzigd door Filip (mod) | Vorige titel: Poorten openen
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het eindcijfer bij lokaal ip-adres gewijzigd tot het niet meer rood was, vervolgens poorten toegevoegd zoals in dit screenshot.
Wijzigingen opgeslagen (gevonden!) en toch zegt soulseek dat de poorten gesloten zijn. Dan plots geen wifi meer, opnieuw opgestart en wifi was weer ok.
Maar poorten nog steeds gesloten. Wat een ellende
edit: Inmiddels het ipv4 adres en dus het juiste eindcijfer voor local ip gevonden via ipconfig. Poorten zijn (na nog eens sluiten en opstarten van Soulseek) nu open!
Bedankt, heren!
Hi @LOTL , wanneer een intern apparaat zijn IP adres ontvangt via DHCP is er geen garantie dat dit adres elke keer gelijk zal zijn. Het is daarom beter het apparaat een vast geconfigureerd IP adres te geven. Best ergens tussen 192.168.0.2 en 192.168.0.99 (netmask 255.255.255.0 , default gateway 192.168.0.1 en DNS server bijvoorbeeld 8.8.8.8).
Dit heb ik ook al s gelezen, maar hoe concreet dit aan te pakken?