Beantwoorden
jeanken
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Dag van de Chocolade Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Poortscan op F@st3896LG TN modem: Welke poorten open?

Beste lezer,

Ik beschik sinds kort over een "F@st3896LG TN" modem waarop een TV Box, een vaste telefoon en een Windows 11 home computer is aangesloten.
Mijn geavanceerde instellingen van deze modem in "Mijn Telenet" account zijn niet gewijzigd en vergrendeld.

Als ik nu via mijn windows PC een interne poortscan uitvoer met nmap of met Fing stel ik vast dat er 2 poorten openstaan op deze router/modem.

namelijk port 53/tcp domain service en 5500/tcp hotline service. (zie afbeeldingen)

Nmap Schermafbeelding 2023-08-26 120835.png

Fing Schermafbeelding 2023-08-26 121018.png

Is het normaal dat deze 2 poorten openstaan of is er iets mis met mijn modem/router instelling?

 

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: poort scan op F@st3896LG TN modem

0 Likes
3 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Poortscan op F@st3896LG TN modem: Welke poorten open?

Een test van binnen je eigen netwerk geeft een vertekend beeld, dat wil gewoon zeggen dat het toestel binnen je eigen netwerk beschikbaar is op deze 2 poorten. Je scant best je publieke IP van op een ander netwerk of via een online tool.

Poort 53 is DNS; dat is normaal. Zo kan je eender welk toestel binnen je netwerk instellen om DNS te gebruiken van je modem.

De andere poort zegt me niet meteen iets, maar zou dat ook niet meteen als een probleem beschouwen.

Als ik via Fing mijn CH7465LG-TN scan reageren 53 & 5000. Maar ik heb andere poorten openstaan naar buiten toe.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
jeanken
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Dag van de Chocolade Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Poortscan op F@st3896LG TN modem: Welke poorten open?

Dankjewel voor de info,
Kan deze poort 5500/tcp alsnog op de een of andere manier gesloten worden of is dit niet mogelijk?

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Poortscan op F@st3896LG TN modem: Welke poorten open?

Nogmaals, deze poort staat niet open naar de buitenwereld; maar enkel binnen je eigen netwerk.

Deze zal deel uitmaken van de werking van de Modem en hoef je je verder niets van aan te trekken.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.