Beantwoorden
Desperatozz
Freshman Beetjesweter
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

UDM Pro en CV8560E bridging werkt niet

Hallo,

Uit een ander topic lees ik: 

In de nieuwe situatie (CV8560E in Mac Passtrough):

1. Je moet het (WAN) MAC adres van je eigen router ingeven in de Mac passtrough bridge (zie vorige post).
  2. Je router moet ingesteld zijn op dynamisch IP. Nu krijg 2 publieke IPv4 adressen: zowel jouw Telenet modem als je eigen router krijgen een eigen IPV4 adres.
  3. Als je dus surft naar het publiek IP adres van je eigen router, dan kom je op de eigen router terecht. 

Heb deze stappen uitgevoerd maar ondanks restart van de modem en restart van de UDM pro blijf ik een IPv4 adres krijgen van Telenet 

Hoofdvraag - mogen er nog toestellen op de modem zijn geconnecteerd of geeft dit conflicten?

0 Likes
3 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@Desperatozz 

Zie je het macadres van je Udm staan in mijn.telenet als je gaat kijken???

zoniet dan heb je iets verkeerd gedaan of de koppeling is niet goed gegaan in mijn Telenet 

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@Desperatozz  schreef:

Hoofdvraag - mogen er nog toestellen op de modem zijn geconnecteerd of geeft dit conflicten?

Ja, er mogen nog toestellen aangesloten worden op de Telenet modem. Dit is een apart netwerk en geeft geen conflict.

Zorg er wel voor dat de UDM een andere LAN range heeft dan de Telenet modem (is niet noodzakelijk, maar het helpt troubleshooting)

@Desperatozz  schreef:
Heb deze stappen uitgevoerd maar ondanks restart van de modem en restart van de UDM pro blijf ik een IPv4 adres krijgen van Telenet 

Je bedoelt een (lokaal) IPv4 adres van de Telenet modem ...

• Als jouw UDM een IPv4 adres krijgt van de HGW (192.168.0.xxx) dan zal je dit toestel zien staan in de lijst van "Verbonden gebruikers" (Mijn Telenet).
  • Kopieer dan het MAC adres van de UDM dat je hier ziet, naar het invul veld van de bridge.

De meeste problemen zijn te wijten aan een verkeerd MAC adres (de UDM heeft verschillende MAC adressen, en je moet het correcte WAN Mac adres gebruiken (dat je nu ziet staan onder "Verbonden toestellen")

matthias-vd
Freshman Beetjesweter
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Ik had ook hetzelfde probleem ca. 2021, er kunnen al dingen gewijzigd zijn sinds dan.

Ik had via de UniFi Network-applicatie op de UDM Pro bij "Devices" gedrukt, en het MAC-adres dat daar tevootschijn kwam gebruikt. Echter bleek dit een ander MAC-adres te zijn.

Uiteindelijk heb ik via SSH alle MAC-adressen van alle individuele poorten achterhaald, ik weet niet meer welke exacte commando, maar nadat ik het MAC-adres van de WAN-poort ingaf op Mijn Telenet kreeg ik mijn vast IP-adres.

0 Likes