24747
netweters
|
152249
antwoorden
|
20683
vragen
|
Hallo,
Ik probeer al enkele dagen port forward aan de praat te krijgen maar wordt steeds weerhouden door volgende error bij "mijn telenet: je thuisnetwerk": ng.ocapi.503-OCAPI-ERR-OCGE500-errorfield.
Geavanceerde instellining ontgrendelen gaat hierdoor niet.
Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Port Forward error
Dit ondertussen ook wat verder met de klantendienst opgenomen, er was een dossier aangemaakt, maar net telefoon gekregen dat het een algemeen probleem is. IT is hier van de op de hoogte en is er mee bezig om dit op te lossen.
Het zal dus gewoon geduldig afwachten zijn tot ze het opgelost hebben...
Wachten is dom.
Als je vandaag port forwarding nodig hebt, dan doe je vandaag een modemwissel naar de Telenet CV8560E (modem zonder Wifi). Je configureert de Telenet CV8560E dan in bridge-mode (MAC pass-through) voor gebruik met een eigen Wifi-router die zo een publiek IP-adres krijgt.
Op je eigen Wifi-router kan je dan probleemloos port forwarding instellen om bepaalde netwerktoepassingen toegankelijk te maken via internet.
@Ex-Netweter schreef:Wachten is dom.
Als je vandaag port forwarding nodig hebt, dan doe je vandaag een modemwissel naar de Telenet CV8560E (modem zonder Wifi). Je configureert de Telenet CV8560E dan in bridge-mode (MAC pass-through) voor gebruik met een eigen Wifi-router die zo een publiek IP-adres krijgt.
Op je eigen Wifi-router kan je dan probleemloos port forwarding instellen om bepaalde netwerktoepassingen toegankelijk te maken via internet.
Dit advies is niet snugger. Als mijn Telenet niet correct werkt voor je huidige HGW (modem), dan kan het best ook niet werken met een andere. Elk moet voor zichzelf uitmaken of die beter af is met een HGW zonder Wifi of niet. Het gaat niet enkel om de behoeftes, ook om de kennis en kunde om met iets te werken.
Off-topic: @Ex-Netweter mijn inziens komt je 'Wachten is dom' over als victim blaming. De klant is slachtoffer. Zijn actie (of nalaten van de actie die jij voorstelt) als dom aan te merken bedoel je allicht goed maaar dat kan jij op een betere manier verwoorden. Ik weet het, het is heel dom van mij om deze reactie te schrijven, maar dat is een onweerstaanbare drang die misschien even groot is als de uwe bij uw negatieve schrijfsels in verder goede antwoorden.
Is het probleem ondertussen opgelost?
nog steeds problemen hier!
Deze morgen wou ik het MAC adres van mijn router aanpassen (bridge mode) in de Telenet modem en kreeg ook de melding
Daarnet eens geprobeerd en kijk!!!
Ik kan terug in de expert-instellingen van mijn modem.
Ik geraak ook eindelijk in de geavanceerde instellingen, het lijkt gefixt te zijn.
Idem hier, kan precies terug aan alles aan.
Ik kan ook bevestigen dat die error verdwenen is.
Echter wil ik nu mijn bridging functie uitschakelen en gebruik maken van de interne router (eigen router defect en ik ga tijdelijke deze van de modem gebruiken), maar zelfs na het schijnbaar succesvol wijzigen zie ik die functie terug ingeschakeld (en met het MAC adres van mijn oude router) als ik de pagina opnieuw laad...
Iemand anders dit ook al gehad? O ja, ik kan bv wel het LAN netwerk wijzigen naar bv 192.168.10.0 ipv de default 192.168.0.0
Zelfs met ingeschakelde bridge functie zal interne router normaal blijven werken (op alle LAN poorten) ...