Beantwoorden
gABBY025
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Port Forwarding draait in de soep.

Hallo iedereen,

Ik heb de meeste oplossingen al gezocht hier op de netweters, maar ik raak er niet aan uit. 

Ik zou dus enkele poorten moeten kunnen forwarden. Mijn setup is tamelijk basic dus ik weet niet waar mijn probleem ligt. 

Ik heb een DOCSIS 3.1 E-ROUTER (DOCSIS) van Telenet in de garage die via Bridging naar mijn Asus Wifi router loopt. 

Alle toestellen die ik bezit zijn verbonden aan mijn eigen Asus router. 

Ik probeer nu reeds enkele dagen enkele poorten te openen (wat vroeger altijd is gelukt) maar het lukt me niet. 

Ik heb mijn Mac adres van mijn router netjes ingevuld bij de expert instellingen van Telenet. DMZ staat op 0. 

Als ik het goed voorhad zou ik bij de forwarding rules van Telenet zelf niets hoeven in te vullen, maar simpelweg alles in de interface van Asus moeten kunnen juist zetten. Dus mijn intern ip adres van mijn PC - de poort die ik wil openen en het protocol. Maar hoezeer ik ook regels blijf toevoegen alle poorten blijven dicht.

Kan iemand  mij eens stap voor stap nogmaals de regels voor het openen van de poorten uitleggen aub. 

0 Likes
20 reacties
Ex-Netweter
 

Port Forwarding draait in de soep.

Eerst je publiek IP-adres checken: https://www.google.com/search?q=what+is+my+ip

Nakijken of ditzelfde IP-adres in de webinterface van de Asus-router onder WAN IP staat.

Als dit niet het geval is, dan werkt bridging op de Telenet-modem niet.

Als je bridging niet werkend krijgt, zal je noodgedwongen twee keer port forwarding moeten instellen.
Zowel op Mijn Telenet naar het (lokaal) WAN IP van de Asus-router als op de Asus-router naar het lokaal IP-adres van je PC.

gABBY025
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Port Forwarding draait in de soep.

Potvolkoffie Raf! Ik had nooit gekeken of die twee overéén kwamen. 

 

Inderdaad, beiden zijn verschillend. Nou Nou Nou! Hoe kan dat nu dat die Bridging plots niet meer werkt? Heeft de voorbije tijd altijd mooi zijn dienst bewezen! 

 

Bedankt alvast! 

 

Edit: 

 

Alles eventjes op reset gezet en bridging werkt terug. Ip in WAN en Publiek ip adres zijn gelijk, maar nog geen geluk met het openen van de poortjes. 

 

Edit 2: 

Ik kan mijn WAN Ip van mijn Router niet ingeven op de Mijn Telenet pagina. Deze is 192.168.50.1  (Ik kan die .50 niet ingeven op mij Telenet. Er st aat enkel de optie 192.168.0.x)

0 Likes
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Port Forwarding draait in de soep.

ALs de bridging van je modem correct werkt, veronderstel dat je een CV8560E gebruikt, dan zou het niet nodig mogen zijn ook maar iets op je Mijn Telenet te moeten doen, is het zelfs nutteloos, want je traffic passeert niet aan de "port-forward-kassa" 🙂 in dat geval.

Dus op je Asus checken of je een publiek IP krijgt op je wan intferface, indien niet is er dubbele nat en iets fout.

De IPv6 behavior is anders, ttz, die gaat gewoon routed door je CV8560E naar je Asus via een sub-delegate van je LAN-prefix van je CV8560E.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Port Forwarding draait in de soep.

Als bridging werkt, hoef je niets meer aan te passen in Mijn Telenet! (Je publiek IP-adres begint trouwens nooit met 192.168., dat is een lokaal IP-adres)

Dan stel je alleen nog port forwarding in op je Asus-router naar het lokaal IP-adres van je PC en moet het meteen werken.

0 Likes
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Port Forwarding draait in de soep.

niet vergeten: je krijgt 2 publieke IPv4 addressen:

eentje op de CV8560E wan, en eentje op de wan intf van Asus (als de bridging correct werkt uiteraard).

Als je wan ip vd Asus 192.X geeft, dan werkt de bridging niet, mogelijks wel internet erachter, maar dan via dubbele NAT translatie, af te raden

0 Likes
gABBY025
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Port Forwarding draait in de soep.

Ik krijg in mijn eigen router netjes mijn publiek adres hoor

gABBY025_0-1682600464472.png

 

Het enige waar ik mijn twijfels over heb is hierbij: 

gABBY025_1-1682600537466.png

 

Hier staat een ander ip adres.... Ik vermoed dat het inderdaad een bridging probleem gaat zijn van mijn modem naar mijn router. 

0 Likes
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Port Forwarding draait in de soep.

ik zie voorlopig geen afbeeldingen, dus kan er weinig commentaar op geven 🙂 momenteel.

Ik hou een oogje in het zeil

0 Likes
gABBY025
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Port Forwarding draait in de soep.

Foto's komen blijkbaar niet door. 

 

Ma goed. 

 

Het komt er op neer dat ik dus inderdaad twee publiek ip adressen zie. Zowel in mijn Asus router als op mijn Telenet. Dus zover ik begrijp wil dat zeggen dat de bridging werkt. 

Ik heb nu nogmaals alles herbekeken. Of de aangeduide PC in mijn Asus router wel de juiste is, de juiste poort, protocols etc.... Alles ziet er spot on uit, maar ze wil niet openen. 

Help begin wat te panikeren nu. Het heeft in het verleden altijd netjes gewerkt om poort per poort altijd open te krijgen. 

Ik zie wel dat elke wijziging ik doorvoor op mijn telenet niet opgeslagen wordt. Dat maakt me ook al nerveus. Als ik oude protforwarding regels wil verwijderen krijg ik het bericht dat de wijziging succesvol is doorgevoerd, maar bij een refresh van die pagina of herinlog staan die regels er gewoon terug. 

Ook de opties UPNP aan en uit of Modem Bridging aan en uit werkt niet.... 

 

Edit: Ik zal mss mijn opstelling nog meegeven. 

 

Garage: 

DOCSIS 3.1 E-ROUTER (DOCSIS)

Bekabeld naar Asus Router RT Ax 92 U in de woonkamer in WAN poort.

Lan 1 Router: Bekabeld naar AP Asus Router RT AX 92 U op het eerste verdiep

Lan 2 Router: Bekabeld terug naar de garage in TP LINK SWITCH Unmanaged type TL 1016 D (voornamelijk om onze lampen aan te sluiten, verwarming, zonnepanelen, en alle bijkomende technische zaken van het huis).

Lan 3: LG TV

Lan 4 : Digibox Telenet

 

En dan de AP boven:

Op Lan 1 komt de Router binnen (dacht dat die niet in de Wan poort mocht als ie als AP ingesteld staat)

Lan 2 PC

Lan 3 Netwerkspeler

Lan 4 TV

Ik denk niet echt dat het ligt aan mijn installatie want die is ongewijzigd gebleven. Alle toestellen werken ook zoasl ze moeten. Ik heb overal snel internet, speedtesten zijn in orde, alles dat een ip moet krijgen heeft er één, maar iets houdt die poorten dicht.. 

 

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Port Forwarding draait in de soep.

@gABBY025 en @BandR 

Als jullie foto's willen tonen zorg er voor dat er geen IP adressen in staan of andere persoonlijke gegevens. Als dit zichtbaar is dan worden de foto's door de moderatoren afgekeurd. 

Probeer dus opnieuw een foto te plaatsen maar zonder zichtbare IP adressen of kap er een deel af bijvoorbeeld : 192.1.1.xx.xx.xx , op die manier kan je ze wel publiceren. Ook geen persoonlijke gegevens erin zetten in de foto's. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
gABBY025
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Port Forwarding draait in de soep.

Alright Patrick! Will do! 

Ex-Netweter
 

Port Forwarding draait in de soep.

Mijn eerste post legt het nochtans simpel uit.
Dus nog even checken:

  • PC moet bekabeld verbonden zijn met de Asus-router en je PC krijg een lokaal IP-adres type 192.168.50.x
  • Asus-router WAN IP (moet publiek IP-adres zijn, niet 192.168.x.x !) in de webinterface is identiek aan https://www.google.com/search?q=what+is+my+ip (via je PC naar Google surfen!)

Als het bovenstaande zo is, dan zou bridging moeten werken.
Dan moet port forwarding werken als je het correct configureert via de webinterface van de Asus-router en moet je applicatie op je PC toegankelijk zijn vanaf het publiek IP-adres dat je op Google vindt.

Ik lees nu dat je twee Asus Router RT Ax 92 U hebt, de tweede moet je in AP-mode configureren en je PC moet effectief een IP-adres krijgen van de eerste Asus-router in de woonkamer.
Als je port forwarding configureert, moet je ook zeker die configuratie doen op de eerste Asus-router in de woonkamer.

0 Likes
gABBY025
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Port Forwarding draait in de soep.

Et voila hier mijn settings in Telenet zelf. 

Telenet 1.jpg

 

Telenet 2.png

 

Telenet 3.jpg

 

TELENET 4.png

 

 

 

0 Likes
gABBY025
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Port Forwarding draait in de soep.

Hallo,

 

Alles wat je vermeld klopt hoor hier. 

Mijn Asus router heeft een PUBLIEK IP adres. 

Mijn bekabelde PC die verbonden is op mijn ASUS router heeft een lokaal IP adres gekregen van mijn Router.

Mijn AP staat wel degelijk in AP MODUS. 

 sc ap:

gABBY025_0-1682675581922.png

 

Sc router

gABBY025_1-1682675729395.png

 

0 Likes
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Port Forwarding draait in de soep.

hm, een lastige zonder afbeeldingen :-).

Ik begrijp van de info dat je Asus op poort 1 zit, en nog paar andere dingen, oa een switch, in de andere poorten zit, zie ook dat je Digibox of corder daar in een eth zit

Maar heb nog paar dingetjes to check (denk ik).

1. je zegt dat UPnP op de modem aanstaat, waarom dan ?  Je wil bridged mode naar je Asus gebruiken, dan zie ik niet in wat UPnP op de CV8560E kan accomplishen? Tenzij je lampen etc UPnP vereisen, maar dan zijn het slechte smart lampen denk ik, eerder non-smart :-), dus die zou ik uitzetten, nutteloos poorten open te gaan zetten qua security

2. de digibox in de modem en de rest vh huis achter de Asus betekent eigenlijk dat je pc/laptop/phone/tablet op ander subnet gaan landen dan je digibox, hoeft geen drama te zijn, afhankelijk wat je met apps etc will accomplishen, dus mogelijks geen probleem

Als je Asus een public address krijgt op zijn wan IP, dus niet 10.X.X.X, 172.X.X.X of 192.168.X.X dan werkt inderdaad de bridging, dus vanaf dan gaat elke IPv4 pakket dat verstuurd wordt van achter de Asus bridged door de modem (en omgekeerd), dus de modem komt eigenlijk niet tussen, kan dan ook geen inbound traffic blokkeren, want de firewall daarvoor zit dan op de Asus, en niet langer op de modem, idem voor portmaps (wat eigenlijk nat layer+ firewall is).

Je kan misschien een een portscan doen, google maar eens op portscan, en dit naar het publieke IPv4 adres van je Asus: deze gaat dan listen welke poorten er open staan, kan een hint zijn of die al dan niet iets ziet.

0 Likes