Beantwoorden
Anonieme_Beer
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Happy New Year! Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Port Forwarding voor Minecraft server

Beste

 

Ik probeer mijn modem te portforwarden zodat mijn vrienden mijn minecraft server kunnen joinen (dit is op poort 25565). Ik heb de portfowarding instellingen als volgt ingesteld:

telenet settings.PNG

 

Hierna ben ik naar de website Portchecker gegaan waar ik gecontroleerd heb of mijn poort wel degelijk openstond en kreeg dit te zien:

InkedPortChecker_LI.jpg

Ik heb dit nagevraagt bij een aantal vrienden en zij hebben het hetzelfde gedaan, bij hun werkt dit wel. Ik heb al een aantal keer naar een oplossing gezocht, maar kan er geen vinden.

 

Alvast bedankt

 

Titel gewijzigd door DennisVO (mod) | Vorige titel: Port Forwarding
0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7785
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port Forwarding voor Minecraft server

@Anonieme_Beer  Eerst en vooral moet je minecraft server actief zijn. Niet actief? Poort dicht. Vervolgens moet je eerst eens intern proberen met een andere PC ofzo om de server te bereiken. Lukt dit niet dan zal je moeten gaan kijken of die poort wel open staat op de machine waarop minecraft draait. Gewoon op je eigen netwerk.

Je kan ook gebruik maken van dit programma om te kijken of de poort van de machine waar minecraft op draait open staat. Downloaden en op een PC zetten.

Openen van de juiste poort zit op een windows machine meestal onder windows defender of een ander virusprogramma die je daarop draaiend hebt.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7785
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port Forwarding voor Minecraft server

@Anonieme_Beer  Is het nu gelukt? Wat was de reden? De firewall op de PC of de minecraft die niet actief was?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Anonieme_Beer
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Happy New Year! Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Port Forwarding voor Minecraft server

Beide, ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht en heb hierop nog eens geprobeerd, met de server actief. Dit werkte perfect. Daarna ben ik terug gaan kijken op mijn oude pc en de anti virus hield het tegen (wat wel logisch is natuurlijk). Hartelijk dank voor uw hulp!

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5242
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Port Forwarding voor Minecraft server

Helemaal niet logisch; antivirus zou hier niet tussenbeide mogen komen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7785
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port Forwarding voor Minecraft server

@sb  Misschien niet logisch maar er zijn wel anti virussen die de standaard firewall van Windows (Defender) buiten spel zetten en daar zelf gaan in knoeien. Daarom dat ik altijd aan geef kijk in Defender en kijk in uw antivirus.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Anonieme_Beer
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Happy New Year! Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Port Forwarding voor Minecraft server

De antivirus heeft inderdaad een ingebouwde firewall. Ik dacht dat ik deze had afgezet maar had dat dus niet gedaan.

0 Likes