Beantwoorden
ajf
Experienced Beetjesweter
Berichten: 18
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Mooi, mooi!

Internetverbruik plots veel hoger

Goedenavond,

 

Drie maanden geleden ben ik van abonnement moeten veranderen door Telenet,  van zakelijk naar consumer. Er is geen sneller Internet gekomen. Nu is sinds die tjjd, mijn dataverbruik verduddeld. En flink, ik zit sinds die tijd op een dikke terrabyte. Iemand die kan meedenken? Hoe zou dit kunnen komen? Wij doen niets anders dan normaal behalve dat de kinderen door het thuiszitten meer gamen/Netflixen.

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Internet verbruik

0 Likes
20 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internetverbruik plots veel hoger

@ajf  en heb je het dan over je data verbruik van de gsm of over het vaste internet ? En welk pakket heb je nu dan ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ajf
Experienced Beetjesweter
Berichten: 18
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Mooi, mooi!

Internetverbruik plots veel hoger

Vast Internetverbruik is verdubbeld sinds de overstap. Het pakket is Wigo all Internet 300

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internetverbruik plots veel hoger

@ajf  je hebt dus een Wigo pakket met onbeperkt internet. Nu je verbruik is toegenomen door het thuis blijven wegens de maatregelen heeft wel invloed op je verbruik. Meer streaming betekend ook meer verbruik en meet gaming betekend ook meer verbruik. Een film via Netflix in hoge kwaliteit is 3 GB per film van ander half uur. Dus daar kan je al een reken som op maken. Reken er ook in mee dat je toestellen veel updates doen van apps en dergelijke maar dat neemt minder gebruik in beslag. Het zal er voornamelijk aan liggen aan de streaming en gaming. Eventueel thuis werk telt op dit moment ook aardig mee en downloads tellen ook mee in het gebruik. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ajf
Experienced Beetjesweter
Berichten: 18
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Mooi, mooi!

Internetverbruik plots veel hoger

De Netflix e.a.heb ik op de laagste stand staan. Ben ondertussen een oplossing aan het zoeken om het verkeer te meten. Maar doordat Telenet haar eigen geintegreerde routermet AP heeft  wordt dat lastig.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internetverbruik plots veel hoger

@ajf  heb je ook al eens nagezien dat er niet meer gedownload wordt bedoel dan films of muziek of iets? Misschien eens aan de kinderen vragen of die meer downloaden waardoor je verbruik hoger geworden is. Of eens nazien dat er niet iemand mee surft op je netwerk , de buren of andere mensen in de buurt die vlakbij wonen. In dat geval kan je dat simpel testen door je wachtwoord eens aan te passen van je wifi . 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Internetverbruik plots veel hoger


@patrick37  schreef:

Nu je verbruik is toegenomen door het thuis blijven wegens de maatregelen heeft wel invloed op je verbruik. Meer streaming betekend ook meer verbruik en meet gaming betekend ook meer verbruik. Een film via Netflix in hoge kwaliteit is 3 GB per film van ander half uur. Dus daar kan je al een reken som op maken. Reken er ook in mee dat je toestellen veel updates doen van apps en dergelijke maar dat neemt minder gebruik in beslag. Het zal er voornamelijk aan liggen aan de streaming en gaming. Eventueel thuis werk telt op dit moment ook aardig mee en downloads tellen ook mee in het gebruik. 


Deze maatregelen zijn al langer in voegen dan 3 maanden, lijkt me straf dat dit de oorzaak zou zijn.


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Internetverbruik plots veel hoger

Mogelijke piste; had je bij zakelijk account vast volume? Want dan telde dat tijdelijk maar voor de helft mee. Zou de plotse verdubbeling nu je onbeperkt internet hebt wel kunnen verklaren! 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internetverbruik plots veel hoger

@m-jan20  moet ergens proberen een oorzaak te vinden hé. Je hebt een punt maar misschien is het niet opgevallen dat kan altijd natuurlijk. het is ook maar zoeken naar wat het kan zijn. 🙂 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ajf
Experienced Beetjesweter
Berichten: 18
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Mooi, mooi!

Internetverbruik plots veel hoger

Ik heb het atijd goed gemonitord, zat op 600 tot 700 gb per maand, al een hele lange tijd. Nu zit ik praktisch op bijna anderhalve TB , sinds de overstap. Qua backups, downloads, e.a. is er naar mijn mening niet veel veranderd.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internetverbruik plots veel hoger

@ajf  heb je de opmerking gelezen van @m-jan20  want die heeft daar ook een punt om het eens na te kijken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ajf
Experienced Beetjesweter
Berichten: 18
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Mooi, mooi!

Internetverbruik plots veel hoger

Ik weet niet of ik een vast volume had,Klik 10gb was het. Maar heb nooit zo'n extreem verbruik in de Telenetmeter gezien als nu.En heb nooit smallband gehad.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internetverbruik plots veel hoger

@ajf  daarin had je onbeperkt verbruik dus er zat geen limiet aan gekoppeld. 

Misschien dan toch eens zien of er geen andere mee surfen op je netwerk anders heb ik er ook niet direct een verklaring voor waarom je nu meer verbruikt ten opzichte van je andere bundel. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Internetverbruik plots veel hoger

Dacht methaan aan halvering meetellen volume aangezien hij van 700 GB naar praktisch 1,5 TB is gegaan. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Internetverbruik plots veel hoger


@ajf  schreef:

Goedenavond,

Drie maanden geleden ben ik van abonnement moeten veranderen door Telenet,  van zakelijk naar consumer. 

 

Anrwoord @robatoras 

Telenet kan je niet verplichten van zakelijk over te stappen naar consumer.

1500 GB en veel meer kan je makkelijk verzetten zonder smalband.


 

0 Likes