Beantwoorden
ajf
Experienced Beetjesweter
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Mooi, mooi!

Internetverbruik plots veel hoger

Goedenavond,

Drie maanden geleden ben ik van abonnement moeten veranderen door Telenet,  van zakelijk naar consumer. Er is geen sneller Internet gekomen. Nu is sinds die tjjd, mijn dataverbruik verduddeld. En flink, ik zit sinds die tijd op een dikke terrabyte. Iemand die kan meedenken? Hoe zou dit kunnen komen? Wij doen niets anders dan normaal behalve dat de kinderen door het thuiszitten meer gamen/Netflixen.

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Internet verbruik

0 Likes
20 reacties
ajf
Experienced Beetjesweter
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Mooi, mooi!

Klaarblijkelijk kan Telenet dat wel indien je je btw-nummer hebt neergelegd.

En het probleem is ook dat ik de snelle groei in dataverbruik  niet kan verklaren.Ik zie geen extra devices op het netwerk die er  niet thuis horen. Aqngezien ik EN van thuis moet werken SN Google home heb draaien(lampen, schakelaars, wekkers,...) ben ik bang voor smallband en de onwerkbaarheid daarvan.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@ajf  als je je BTW nummer opgeeft ben je niet verplicht een particulieren pakket te nemen. Je kan als particulier ook een business pakket nemen maar het zou wel duurder uit kunnen komen in je pakket . Tenzij het weer anders zou moeten zijn dat het weer veranderd is dat dat het niet meer kan. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@ajf met smalband werkt die google nog hoor, heb het hier ook en op smalband gestaan en werkte toen nog, het duurt misschien een seconde of 2 langer maar zo erg is dat niet hé, als het maar werkt.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

@ajf 

Zou het kunnen dat je als particulier sommige business abo's kan aangaan, maar niet allemaal? En dat jij toevallig er eentje had dat je niet kan krijgen (en dus houden) zonder BTW nummer?

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
0 Likes
Ex-Netweter

Je kan wellicht met/zonder BTW nummer een (nieuwe) zakelijk abonnement aangaan bij Telenet, maar je kan natuurlijk geen zakelijke account behouden, die op naam staat van een zaak waarvan het BTW nummer vervalt, want dan bestaat die zaak niet meer?

Maar dat is ook niet relevant in deze discussie.

Het probleem is dat de topic starter plots een kwasi verdubbeling ziet van zijn gebruik, op het ogenblijk dat hij overstapt van een abonnement naar een ander (blijkbaar zonder aanwijsbare reden)

De enige plausibele verklaring waar ik aan denk is een andere manier van verbruik meten tussen de 2 formules?

patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@Ex-Netweter  om exact te zijn heb ik op de Business afdeling gewerkt binnen Telenet. De meting van een residentiële klant of een business klant is identiek dus niks aan de helft of op een geheel andere manier.

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
0 Likes