Hallo iedereen!
Ik probeer een VM van mijn Proxmox server te portforwarden (443) om een VPN op te zetten. Deze is direct ge-bridged en kan je dus aanschouwen als een toestel direct verbonden over kabel aan de router. Als ik kijk in verbonden toestellen zie ik mijn VM wel staan, échter toont hij geen IPv4/6 adres als ik deze statisch configureer. Via DHCP komt hij er soms wel op met adres maar dit is natuurlijk geen optie voor een server. Voor te testen staan alle firewalls uit (Proxmox, VM en Router) en worden er dus nergens verbindingen tegengehouden. (Het IP van de VM is 192.168.0.15)

De router weet dus waarschijnlijk niet dat deze MAC gelinkt is aan het statische IP, waardoor mijn port-forward niet werkt. Heeft er nog iemand al eens een probleem gehad met Ubuntu network-manager instellen van een IP die de router voor één of ander reden niet kan zien? Wij hebben de F@ST3896LG-TN.
Misschien te obscuur om te vragen, maar dacht dat het wel waard was want alle problemen die aan mij kunnen liggen heb ik onderzocht en nu is het enkel de Telenet router die voor problemen kan zorgen (d.m.v. adres translation)
Alvast dikke merci!
Mvg