Beantwoorden
Namekok
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Port forwarding werkt niet

Beste

 

Ik probeer een poort (7777) te openen op mijn Windows 10 laptop, zodat ik hier een game server op kan draaien en anderen hiermee kunnen verbinden.
Ik heb een vast IP adres gezet op mijn laptop zodat deze zeker niet veranderd.

ipadres.PNG

 

De instellingen op Mijn Telenet zijn als volgt:

telenet.PNG

 

Maar toch blijkt de poort nog gesloten te zijn (gechecked met https://ismyportopen.com)


Ik heb ook al de modem meermaals herstart, zonder resultaat.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt!

0 Likes
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding werkt niet

Op zich ziet dat er niet mis uit. De gameserver staat op een windows laptop. Kan je intern van op je netwerk al die gameserver bereiken. Sat wil zeggen vanop een andere PC of laptop binnen je netwerk? Is dat niet zo dan moet je volgende dingen nakijken.

Als er windows defender of een andere virusscanner of firewall op die laptop staat moet je kijken of die open staat.

Maar kijk ook eerst nog eens na in die server of het wel degelijk die poort is die moet geopend worden. En de server moet wel degelijk draaiend/aktief zijn want anders antwoord die zeker niet. Dus zorg er zeker voor dat je telkens de laptop op start, de server ook start, en de laptop niet in slaapstand gaat.

Eens dit lukt kan je pas denken aan poortforwarding op de router.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Namekok
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Port forwarding werkt niet

Bedankt voor je antwoord.

Ik kan de server op het lokaal netwerk berieken en verbinden, dus deze is ook juist opgestart en bereikbaar.

Ik ben ook zeker dat dit de juiste poort is.

Ik heb eens mijn firewall helemaal uitgeschakeld en gechecked met https://ismyportopen.com, maar de poort is nog altijd gesloten.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Port forwarding werkt niet

Als met een uitgeschakelde firewall op de PC de server lokaal wel bereikbaar is, maar via de port-forwarding niet, kan dat een aantal oorzaken hebben:

  1. Betreft het wel TCP port 7777, en niet UDP? Verander het anders eens naar beide
  2. De verandereingen in mijn telenet zijn niet goed door de HGW overgenomen - restart eens de HGW (via mijn telenet menu, of door stekker te trrekken)
  3. Je gebruikt van af het internet niet de juiste naam of IPv4 adres. Controleer het je publieke IPv4 adres via bijvoorbeeld https://www.watismijnip.be/

Succes


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Namekok
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Port forwarding werkt niet

Bedankt voor je antwoord Arnie!

 

Ik heb alles geprobeerd en ook nog alles eens gereset en alles meerdere keren nagekeken of alles correct was.
Maar niets lijkt te werken 😞

Ik ben ten einde raad.

0 Likes
Sc0rpy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! Hi there!

Port forwarding werkt niet

Idem dito hier. Krijg de port forwarding niet aan de praat. Werkt enkel als ik de DMZ verwijs naar in mijn geval, de NAS. Maar dan staan wel alle poorten open :(.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding werkt niet

@Sc0rpyVoor welke services op je NAS wil je dit doen? Bij mij werkt dat al jaren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Sc0rpy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! Hi there!

Port forwarding werkt niet

Ahwel bij mij werkt enkel als de DMZ naar de NAS verwijst. Maar zonder DMZ naar NAS niet.
t Gaat vooral over poort 40 en dan ook de poorten voor VPN op ipv6

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding werkt niet

Kan je een voorbeeld geven hoe je die hebt ingesteld? Voor ipv6 wel de prefix maskeren in een screenshot.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes