Beantwoorden
beytosad
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Port forwarding werkt niet.

Beste communityleden,

Ik hoop dat dit bericht jullie allemaal goed bereikt. Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een GTA 4 (GTA Connected) online server en ik ben ontzettend enthousiast over het vooruitzicht om een geweldige speelomgeving te creëren. Helaas loop ik tegen een technische uitdaging aan waarvoor ik graag jullie hulp zou willen inroepen.

Het schijnt dat ik de poort 22000 moet openen om de server soepel te laten draaien, maar eerlijk gezegd ben ik niet zo bedreven in netwerkinstellingen. Ik heb geprobeerd de poort zelf te openen, maar tot nu toe zonder succes. Het lijkt erop dat ik wat assistentie nodig heb van iemand met meer ervaring op dit gebied.

Als er hier mensen zijn die verstand hebben van het openen van poorten en die bereid zijn om me door het proces te leiden, zou ik ontzettend dankbaar zijn. Alle tips, stappenplannen of zelfs directe hulp zouden enorm gewaardeerd worden.

Alvast bedankt voor jullie tijd en ondersteuning!

Met vriendelijke groet,

beytosad

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: ik kan geen port openen om poort forwarding te doen

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding werkt niet.

Eerst nog enkele vragen. Welke is uw router? Een eigen router achter de Telenet-modem/router of gewoon de Telenet modem/router. Of is het een router na de Telenet modem/router met een eigen publiek IP adres. Wat is het IP adres van de server 192.168.0.X of iets anders? Dat is belangrijk voor we verder uitleg kunnen geven



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
beytosad
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Port forwarding werkt niet.

mijn router is de telenet router model naam CH7465LG-TN   ip adress is 192.168.0.192 van me pc die ik de poort wil openen om de gta 4 server te openen

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Port forwarding werkt niet.

Je wil dus dat anderen (buitenshuis) verbinding kunnen maken met je GTA 4 server, dan doe je het volgende

  • Stel een vast IP-adres in op je PC. Je PC krijgt immers niet altijd hetzelfde IP-adres van je modem.
  • Ga naar Mijn Telenet en stel portforwarding in:
    • Je Thuisnetwerk > Modem > Geavanceerde instellingen (directe link)
    • Klik op "Expertinstellingen ontgrendelen" en bevestig
    • Scroll naar IPv4-firewallinstellingen en zoek "Port Forwarding"
    • Klik op "Port forwardingregel toevoegen"
      • Lokaal IP-adres: Het IP-adres dat je koos op je PC. Je moet enkel de cijfers na de laatste "." invullen, de rest is al ingevuld
      • Externe poort: 22000 - 22000
      • Interne poort: 22000
      • Protocol: BOTH
  • Optioneel: configureer DynDNS op de computer, zodat er een domeinnaam gelinkt is aan het IP-adres van je modem; deze is immers niet statisch en kan zomaar veranderen. Door een DDNS domeinnaam te gebruiken hoef je het IP-adres niet telkens te delen met de personen die moeten verbinden met je server.

  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.