Beantwoorden
Gillees
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Port forwarding werkt niet

Ik heb sinds kort een ip-camera aangeschaft, en zou de beelden ook willen bekijken van buitenaf. Ik heb alle stappen gevolgd en de poorten 80, 8000 en 554 opengezet. Omdat hij het hierna nog niet deed heb ik ook geprobeerd om poort 443 open te zetten, maar nog steeds zonder resultaat. Ik heb hierna geprobeerd om het ip adres van mijn camera (192.168.0.101) in DMZ te zetten, maar nog steeds doet deze het niet. Ik heb ook al geprobeerd om gebruik te maken van TCP, alsook van de optie "beide". Als ik met een poortscanner mijn extern ip scan, maar deze zegt dat alle bovengenoemde poorten gesloten zijn. Ik heb al verschillende keren mijn modem herstart, maar steeds zonder resultaat.

 

Doe ik iets verkeerd, of ligt het aan de modem?

 

Alvast bedankt!

Schermopname (15).png

0 Likes
22 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Port forwarding werkt niet

Je geeft je ip-camera best een vast ip-adres. iets tussen 192.168.0.3 en 192.168.0.99. Mogelijk is er reeds een vast adres in deze range toegekend aan een powerline van Telenet.

 

Je eerste test is de lokale benadering door te surfen naar 192.168.0.X (101 in je vraag, maar dus liefst een vast adres).

 

In Mijn Telenet zet je dit niet in DMZ. Je past eventueel de portforwarding aan.

 

Als tweede test surf je naar het wan ip adres van je HGW. 

 

Als deze test lukt is je camera vanop het internet bereikbaar.

 

Je kan daarna overwegen om van een DDNS gebruik te maken.

 

Zorg ervoor dat je gebruikers id en wachtwoord  (en liefst ook de naam van het toestel) veranderd hebt. Gebruik een sterk wachtwoord, langer dan acht tekens.   

0 Likes
Gillees
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Port forwarding werkt niet

Alvast bedankt voor uw antwoord! Had hem eerst een vast ip adres gegeven, namelijk 192.168.0.8 . Ook hierbij werkte het niet. Intussen heeft deze een vast ip adres, voorlopig dus 192.168.0.101 . 

 

Als ik hem via het lokale netwerk benader functioneert alles naar behoren. Ook DMZ staat intussen uit en portforwarding staat correct ingesteld. Maar werkt dus nog steeds niet.

 

Als ik naar mijn WAN surf geeft Chrome enkel de melding weer dat deze site niet bereikbaar is. 

 

Ik maak reeds gebruik van DDNS, en dit functioneert correct.

 

Wachtwoord en gebruikersnaam zijn reeds aangepast 🙂

 

Ik heb dus geen idee wat het probleem zou kunnen zijn.

Alvast bedankt!

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding werkt niet

@Gillees 

Even een vraag. Welk HTTP poortnummer heb je ingesteld? Welk RTSP poort nummer of server nummer?

Geef anders eens het merk en type van de camera.

Heb je bij het activeren van de poorten, in "Mijn Telenet" wel degelijk onderaan bevestigd?

Normaal gezien maak je dan connectie via http://ddnsnaam:poortnummer. In onderstaand geval 9090.

Het is best om voor elke camera een andere http poort te gebruiken. Ik geef als voorbeeld de instelling van 1 van mijn camera's.

Poortencamera.PNG

Sommige apps op een smartphone of tablet vereisen de RTSP of server poort.

Zorg vooral voor een sterk paswoord.

Je ziet dat ik de 3 poorten dicht bijeen neem dan kan ik in een lijn poort 9090 tot 9092 forwarden naar het juiste IP adres. Bij voorkeur een fixed IP tussen 192.168.0.10 en 99. Erboven is er mogelijks een IPconflict met DHCP.

Voor een 2e camera kan dat dan bijvoorbeeld de poorten 9190 tot 9192 zijn enz.

Ik heb wat ervaring met camera's. Je kan mij altijd een PM sturen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Port forwarding werkt niet

Heeft je camera een instelling die toegang via het internet al dan niet toelaat?

0 Likes
Gillees
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Port forwarding werkt niet

Bedankt, weet niet hoe het komt maar heb jouw stappen gevolgd, en alles in 1 reeks poorten gezet en hij doet het! Bedankt beide voor jullie hulp!

Gluckez
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Port forwarding werkt niet

Ik zit met hetzelfde probleem met mijn server, die staat op een vast Ip adres, en heeft een simpele firewall configuratie die enkel specifieke poorten doorlaat. echter, het werkt voor geen meter... Alle poorten zijn van buitenaf gesloten. van op het lokaal netwerk werkt dit perfect, maar dan is er niet veel nut aan een server...

Annotation 2019-09-13 213401.png

Deze configuratie is toch correct, niet? Dit probleem sleept al meer dan een jaar aan, en telenet support zegt telkens dat ze hier geen ondersteuning voor bieden, en dat het gewoon simpelweg niet werkt (wat schandalig is, want dan zou het pure oplichting zijn). Hoe komt het dan dat het voor sommige mensen wel werkt en andere niet?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding werkt niet

@GluckezServer heeft IP adres 0.11 dat is OK

Maar Firewall moet actief staan, UPnp ook

Poorten staan in principe juist.

Alleen ik zou zetten poort beginpoort 21, eindpoort 22 op TCP of beiden en actief.
Scheelt een lijntje.

Opslaan niet vergeten.

En indien nodig modem is uit en terug aan zetten.

En een beetje geduld hebben.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gluckez
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Port forwarding werkt niet

Bedankt voor de supersnelle reactie. Ik heb je instructies gevolgd, alles opgeslagen en de modem herstart, maar nog steeds hetzelfde... Hoelang moet ik zo ongeveer wachten? Ik ben hier echt al wel een tijdje mee bezig, en daarmee bedoel ik al maanden, dus ik denk dat dit op een gegeven moment toch zou moeten gewerkt hebben. Ik heb alle soorten configuraties al geprobeerd...

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding werkt niet

Is het ondertussen gelukt? Bij mij werkt dat. Al jaren. Wilde net nog eens mijn instellingen bekijken maar er is blijkbaar iets fout aan het lopen. Ik heb blijkbaar nog geen internetabonnement, maar wel mailboxen. 😉

Misschien veranderingen op til.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gluckez
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Port forwarding werkt niet

Nee, het heeft niet gewerkt, maar bedankt voor de opvolging. Ik denk dat de instellingen wel juist zijn, maar dat er misschien iets misloopt met het overzetten van die gegevens. ik zal straks nog eens herstarten en zien of het daarna effect heeft.

0 Likes
Gluckez
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Port forwarding werkt niet

Helaas, ook na het herstarten hebben de instellingen geen effect

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Port forwarding werkt niet

@Gluckez Met de instellingen die je weergeeft wordt van de HGW (kabelmodem van Telenet) doorgestuurd naar je server. Ik veronderstel dat als je de test doet, dat er een webserver actief is op je server (voor poorten 80 en 443). Ik denk dat je voor FTP ook poort 20 nodig hebt. Een FTP server moet actief zijn op je server. Met actief bedoel ik dat de betrokken service op je server actief moet zijn.

 

Heb je al een test gedaan door te surfen naar je wan ip adres?

 

 

0 Likes
Gluckez
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Port forwarding werkt niet

Ja, poort 80, 21 en 22 werken op het lokaal netwerk. op poort 443 draait nog niets momenteel, maar daarvoor moet ik wat instellingen aanpassen in nginx. mijn ftpd server draait op poort 21, en die werkt ook lokaal. maar van buitenaf zijn alle poorten gesloten. Ook als ik lokaal surf naar mijn publiek Ip adres werkt alles, enkel niet van buitenaf...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Port forwarding werkt niet

Als het werkt bij het surfen naar je wan ip adres (wat jij uw publiek ip adres noemt), dan moet je het probleem ergens anders zoeken. 

Heb je al geprobeerd om van buitenhuis naar je wan ip adres te surfen? Je kan dat ook van thuis uit doen met een smartphone indien je de wifi afzet en data aan.

 

Persoonlijk vind ik naar open poorten zoeken een nutteloze activiteit. De test met het gebruiken van het wan ip adres van de HGM geeft evenveel informatie (het werkt of het werkt niet). 

 

Wat doe je nu om te testen of het van buitenhuis werkt? Gebruik je een SSID?  

 

0 Likes