Beantwoorden
Gillees
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Port forwarding werkt niet

Ik heb sinds kort een ip-camera aangeschaft, en zou de beelden ook willen bekijken van buitenaf. Ik heb alle stappen gevolgd en de poorten 80, 8000 en 554 opengezet. Omdat hij het hierna nog niet deed heb ik ook geprobeerd om poort 443 open te zetten, maar nog steeds zonder resultaat. Ik heb hierna geprobeerd om het ip adres van mijn camera (192.168.0.101) in DMZ te zetten, maar nog steeds doet deze het niet. Ik heb ook al geprobeerd om gebruik te maken van TCP, alsook van de optie "beide". Als ik met een poortscanner mijn extern ip scan, maar deze zegt dat alle bovengenoemde poorten gesloten zijn. Ik heb al verschillende keren mijn modem herstart, maar steeds zonder resultaat.

 

Doe ik iets verkeerd, of ligt het aan de modem?

 

Alvast bedankt!

Schermopname (15).png

0 Likes
22 reacties
Gluckez
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Port forwarding werkt niet

om van buitenhuis te testen zet ik inderdaad gewoon mijn data aan en surf ik naar mijn publiek ip adres, daar draait een host op poort 80, ftp op 21 en ssh op 22. wat ik vreemd vind is dat het enkel van op lokaal netwerk werkt, ik kan daar wel verbinden met mijn publiek ip adres, en daar word ik inderdaad geforward. dus die forwarding werkt wel, enkel niet van buitenaf

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Port forwarding werkt niet

@Gluckez En heb je dan je wifi van je smartphone uitgezet?

0 Likes
Gluckez
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Port forwarding werkt niet

Ja, enkel via data om van buitenhuis te testen.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Port forwarding werkt niet

@Gluckez 

Dus thuis werkt het met je smartphone, data aan, wifi uit, als je surft naar je wan ip adres (dit is het ip4 adres dat je vind in mijn Telenet onder Internet, Je thuisnetwerk, Modem details, geavanceerd, het eerste ip adres onder de kop Wan-configuratie.

En als je exact het zelfde doet als je niet thuis bent, werkt het niet.

Het werkt evenmin als je exact dezelfde url (op een eigen laptop of op een andere machine) uitvoert als je ergens anders bent. 

Is dit een correcte samenvatting van je vaststellingen?

0 Likes
Gluckez
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Port forwarding werkt niet

Niet helemaal, met mijn data aan geraak ik niet op mijn server. enkel via lokaal netwerk geraak ik erop (via mijn wan ip ook, dus lokaal worden die wel geforward).

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Port forwarding werkt niet

Uw firewall moet in elk geval actief zijn, zoals @igvfer in een eerste reactie gemeld had. Controleer nog eens op mijn internet of firewall bescherming en UPnP op Actief staan.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding werkt niet

Nog even op een rijtje.

Lokaal ga je best via je IP 192.168.0.x:poort. Poort is niet nodig als je de standaardpoorten 80 (Http) en 443 (Https) gebruikt.

Voor de Photo Album: https://192.168.0.x:8091 als je dat zo hebt ingesteld

Extern best via http://DDNSnaam:poort of Https://DDNSnaam :poort/ Met dezelfde opmerking over de poortvermelding als hierboven.

Intern gebruik je best die DDNS naam niet wegens de reeds aangehaalde issues die soms voorkomen. Zie topics met NAT loopback.

Poorten moet altijd geforward worden in "Mijn Telenet" als je ze wil gebruiken. In dit geval 80, 443, 8090 en 8091.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gluckez
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Port forwarding werkt niet

Dat is inderdaad hoe hij momenteel ingesteld staat, firewall en upnp staan aan, en poort 80, 443, 21 en 22 worden geforward naar mijn server, poort 7777 naar mijn pc. Ik kan lokaal surfen naar het ip adres van mijn server, en dat werkt. en ik kan ook lokaal surfen naar mijn wan ip, wat mij wel forward naar mijn server, dus dat werkt. enkel van buitenaf geraak ik er niet aan.

0 Likes