24757
netweters
|
152431
antwoorden
|
20704
vragen
|
Gisteren 16/9/19 waren er in Geel centrum tussen 15:00 en 19:30 meerdere onderbrekingen van de Telenet connectiviteit, telkens voor een duur van 5-15 minuten.
Er waren geen geplande werken of we werden er niet over geïnformeerd, wellicht dus een incidentele storing. Als we Telenet telefonisch contacteerden, kregen we een standaard melding "er is op dit moment een probleem in uw buurt, wij lossen het zo snel mogelijk op".
Is er een Internet bron waar we de netwerkstatus mee kunnen volgen (actuele, geplande en/of gelogde uitval)? Dus niet de status van de Telenet servers op status.telenet.be maar die van het NETWERK? Iets meer informatie over de aard/ernst van het incident en de geschatte reparatietijd zou zeer welkom zijn.
Bjørn, dat is nu zoals gezegd status.telenet.be maar deze pagina geeft geen info over het netwerk.
@Frank10 heb dit vorige week ook gehad 2 dagen uitval van het telenet netwerk zonder melding online of via sms, gebeld en kreeg dan ook die melding standaard bericht, via Facebook dan iemand aangesproken van telenet en die konden me dan vertellen dat ze mij gingen terugbellen.
2 dagen later telefoon gehad met uitleg dat ze het zelf niet weten waar het probleem lag.
en deels foute info ook, compensatie niet ontvangen voor 2 dagen geen diensten.....
Er zijn verschillende soorten onderbrekingen of oorzaken.
Geplande werken dienen bvb om netaanpassingen te kunnen doen: nieuwe kabels inkoppelen, vervangen van elementen, herstellen van fouten.
Ongeplande onderbrekingen dienen bvb om oorzaken van storingen te zoeken, kabels uit te meten, of een noodherstelling. Soms kan dit enkel door een deel van het net te onderbreken. Uiteraard wordt Telenet hier altijd van op de hoogte gebracht, zodat klanten die binnenbellen via de IVR hiervan worden ingelicht.
En de "accidentele" onderbreking:
Stel dat er iemand van de watermaatschappij een put aan het graven is en hij raakt een kabel van Telenet. Kabel door = schade = onmiddellijke uitval. Of bvb een auto die een paddenstoel raakt, connector breekt af maar pin blijft steken = plotse storingen. Of bij een luchtnet, kabels die beschadigd raken bij storm. Of nog leuker, vrachtwagen pakt ganse kast mee op een ochtend.
Sommige zaken kunnen niet aangekondigd worden omdat het ofwel al te laat is, of omdat een herstelling dringend nodig is om verdere problemen te voorkomen.
@almighty maar dan een melding maken van een nutsbedrijf die niet in uw gemeente zit of provincie is wel foute info, moet ik daar dan geloof in hebben ????
vond het geen deftige uitleg dat ze het zelf niet wisten na 2 dagen....
@Master-Magic het is natuurlijk niet oké wanneer je foutief geïnformeerd wordt. Voor de rest is de informatie van @almighty erg volledig omtrent werken/storingen op het netwerk. Laat ons hopen dat je dit soort storingen niet te vaak moet meemaken!