Beantwoorden
Timph
Freshman Alleslezer
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Portforwarden met Access Point

Beste,

Ik heb een modem van Telenet 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) en een Access Point (AP7465CE-TN)

 

Ik ben verbonden met de Access Point via het WiFi en heb op de computer alle firewalls uitgeschakeld. Ook heb ik de poort 9448 geopend via mijn telenet beide UDP en TCP via het ipv4 adress van mijn computer.

 

Dit zou allemaal voldoende moeten zijn om de poort te openen, maar jammer genoeg is hier geen spraken van?

Zou iemand mij kunnen helpen.

 

0 Likes
6 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Portforwarden met Access Point

@Timph 

 

Zou je mss eens kunnen uitleggen wat je juist wil doen? Want dat je nu via uw AP of rechtstreeks aan uw router , via kabel of via WiFi verbonden bent maakt helemaal geen verschil wanneer je spreekt over poorten forwarden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Timph
Freshman Alleslezer
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Portforwarden met Access Point

Wat ik wil doen is de poort 9448 openzetten. Ik heb dit geprobeerd via mijn telenet maar sites geven nogsteeds aan dat de poort gesloten is als ik het wil nakijken.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarden met Access Point

@Timph  Maar voor wat wil je poort 9448 open zetten? Want dan moet er wel degelijk een of andere service draaien op de computer.

- Probleem 1: Welk IP adres heeft de computer waarop de service draait. Is dit een IP adres toegekend door DHCP? Te herkennen doordat dit ergens een adres is tussen 192.168.0.100 en 254. Is dit een laptop dat heb je telkens dat je deze uit/aan zet kans dat dit een ander IP adres is. Dus als het een vaste computer is geef die dan een fixed IP adres in de range 192.168.0.10 tot 99.

Meestal kome je best niet aan de firewall van de computer. Als je de service geïnstalleerd hebt gaat die meestal de betreffende poort op de PC wel open zetten.

- Probleem 2: De betreffende service zal maar antwoorden als ze actief is. Niet actief dan krijg je gewoon de melding dat de poort niet open is.

- Probleem 3: Als je portforwarding doet moet je zeker zijn dat je IP adres niet verandert. Zie probleem 1

De externe benadering (vanop het internet) gebeurt normaal gezien door het ingeven van publiek IPadres dubbelpunt poortnummer. Uw publiek IP adres kan ook wijzigen maar dat is zeer onwaarschijnlijk bij Telenet.

Laatste vraag. Draait de service die je wil bereiken als je intern vanop uw eigen netwerk wil verbinding maken?

En antwoord aub op de vraag van @StefaanH dan kunnen we u op het goede spoor zetten. Bij mijn weten hebben we tot nu toe alle portforwarding problemen in Netweters kunnen oplossen maar we moeten wel over goede informatie beschikken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Timph
Freshman Alleslezer
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Portforwarden met Access Point

Het IP-adres van de computer is 192.168.0.209 en het betreft een laptop. De poort moet open voor een server van een game. Hoe kan ik dit het beste oplossen?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarden met Access Point

@Timph  Normaal gezien in "Mijn Telenet". De game server moet lopende zijn anders gaat de poort dicht.

Zoals eerder gezegd. Heb je intern al geprobeerd om vanaf een ander toestel verbinding te maken naar die game. Het moet eerst intern lukken.

Ik vermoed dat je vanop een andere computer waarop ook het spel is geïnstalleerd een verbinding kunt maken naar een server naar keuze in dit geval 192.168.0.209. Over welke game(server) gaat het?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Timph
Freshman Alleslezer
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Portforwarden met Access Point

Oh wauw dom foutje van mij. Wist niet dat de server aan moest staan voordat de poort open kon. Dacht dat deze altijd aan stond. Bedankt voor uw hulp!