Beantwoorden
quintens
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Portforwarding doet het niet? + tutorial aub?

Goededag.

Ik probeerde een port open te gooien voor een kleine server die ik wil stareten op mijn laptop.

Jammergenoeg deed ik wat er gezegd werd in een paar tutorials, maar dit voldoet niet.

Kan iemand mij helpen of uitleggen wat ik moet doen om het echt te laten werken?

 

Mvg

 

0 Likes
3 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Portforwarding doet het niet? + tutorial aub?

Welke poort wil je openen?

Je kan dat via Mijn Telenet instellen. Stel eerst een vast IP adres in op je laptop zelf en zet de poort dan open naar dat IP adres.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarding doet het niet? + tutorial aub?

Wat heb je juist gedaan? Als we dit weten kunnen we misschien zeggten waar je in de fout gaat. Zonder analyse van het probleem geen oplossing.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Portforwarding doet het niet? + tutorial aub?

Alles hangt er vanaf wat je juist wil doen, welke bedoeling, welke poorten, welk protocol, welke richting.

Als je de standaard HGW modem/router van Telenet hebt kan je Port forwarding instellen op Mijn telenet onder Mijn internet, Draadloze instellingen, Geavanceerd, IPv4 firewall & Port forwarding.

 

De uitleg van telenet zelf staat hier: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/geavanceerde-instellingen-van-telenet-wireless-modem/ en hier staat het een beetje visueel uitgelegd: https://www.youtube.com/watch?v=wRly-Jmgzbo

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes