Beantwoorden
YMS
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Portforwarding lukt niet meer (Loxone domotica)

Ik heb thuis een domotica systeem van Loxone, ingesteld op een vast IP adres 192.168.0.150 en poort 5566 geforward.

Dit is nodig om buiten mijn thuisnetwerk mijn domotica te kunnen bedienen.

Dit staat al meer dan 10 jaar zo ingesteld en heeft altijd prima gewerkt.

Maar sinds een paar weken kan ik mijn domotica buiten mijn netwerk niet meer bereiken, zonder dat er (bij mijn weten) iets veranderd is.

Als ik via een port forwarding test (yougetsignal.com) of de poort open staat zegt die steeds closed.

Ik heb het protocol als eens aangepast naar TCP, UDP & Beide ==> probleem blijft.

Het staat zoals hieronder ingesteld:

Scherm­afbeelding 2023-02-06 om 19.09.15.png

 

Iemand nog enige tips voor mij?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Port forwarding lukt niet meer.

0 Likes
2 reacties
YMS
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Portforwarding lukt niet meer (Loxone domotica)

Ondertussen heb ik gevonden wat de oplossing is, ik had wat beter moeten zoeken op het forum.

Had niet gezocht op Loxone, mijn eigen domme schuld.

Dit is de oplossing:

Scherm­afbeelding 2023-02-06 om 19.25.06.png

 

De beginpoort (intern) moet op 443 staan en ik had die ook op 5566 staan, wat dus niet werkt.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Portforwarding lukt niet meer (Loxone domotica)

Dat overkomt de besten.

0 Likes