24752
netweters
|
152358
antwoorden
|
20693
vragen
|
Een paar maand geleden kreeg ik zelf bericht van de Telenet klantendienst dat er storingen gedetecteerd waren op mijn huidige modem en dat ze een nieuwe gingen bezorgen.
Toen deze niet kwam heb ik zelf weer contact opgenomen, en na veel vijven en zessen heb ik de CH7465LG-TN thuisgestuurd gekregen.
De vervanging zou een fluitje van een cent moeten zijn, getuige ook het 1-2-3-4 plannetje dat er bij geleverd werd.
Gewoon alles de oude halen, terug in de nieuwe plaatsen en aanzetten, kwartiertje wachten en alles zou moeten overgenomen zijn en vlekkeloos werken.
Niet dus...
Achtereenvolgens krijg ik volgend lichtspel te zien op de nieuwe modem.
1)
Wifi uit
Internet uit
Telefoon uit
Power wit pinkend
2)
Wifi uit
Internet uit
Telefoon uit
Power wit stabiel (voor een korte periode)
3)
Wifi uit
Internet groen knipperend
Telefoon uit
Power groen knipperend
4)
Wifi uit
Internet groen knipperend
Telefoon uit
Power groen stabiel
5)
Wifi uit
Internet rood
Telefoon rood
Power wit
6)
Wifi rood
Internet rood
Telefoon rood
Power
Dit alles speelt zich binnen een kwartier af, daarna nog een extra kwartier gewacht maar er veranderd niks meer...
Wat doe ik verkeerd of gaat er mis ?
Bellen naar de klantendienst en de macadressen die op de modem/router staan doorgeven. Dan kunnen ze die direct juist provisioneren. Een modem/router werkt niet als hij niet geprovisioneerd is. Daarom is het beter naar een Center te gaan als je een omruiling wil, met de oude modem mee natuurlijk. Ze doen dat daar direct het nodige. Dus stante pede bellen naar 015/666666
OK, wel bizar dat dit dan niet in de meegeleverde handleiding staat (daar staat dat alles automatisch overgenomen wordt naar de nieuwe modem)
Heb je onderstaande link gebruikt ?
https://selfstarter.telenet.be/selfstarter/customer-identity
Je dient wel een selfstarter te overlopen. Je modem is opgestuurd en ze hebben dus niks in een shop gedaan. Als je dan de modem aansluit dien je hem wel kenbaar te maken en dat gaat niet als je hem enkel inplugt.
Weet nu niet of je gebeld hebt of niet maar is dit niet het geval dan gebruik de link eens en kijk of het lukt.
Bedankt voor jullie reacties @igvfer @patrick37
Er zat jammer genoeg geen verwijzing naar die link in de communicatie van Telenet... ik probeer het vanavond of morgen uit wanneer ik terug thuis ben.
Bedankt voor jullie hulp alvast, en ik zal het resultaat hier melden 😉
Dat is iets wat je doet met die selfstarter. Heb dit zelf ook al zo gedaan en je geeft je gegevens in en dan gaat er achterliggend de rest doorlopen. Het is dus met die selfstarter niet nodig om te bellen. Natuurlijk als de het niet lukt de selfstarter ( in het verleden ook al meegemaakt met klanten ) dan dien je wel te bellen.
Mijn vertrouwen in een goede afloop daalt weer...
Na het klikken op de link en invullen van Klantnr krijg ik :
Als dat er staat dan is er niks te activeren dan moet je eens contact zoeken met de klantendienst.
Normaal gezien gaat het via die weg maar ja blijkbaar is het nu toch anders dus neem contact en laat ze het voor je nakijken.
cc: @Suzy
Ter info dat ik ondertussen gebeld heb naar 015/666666
Eerst een kwartier aan de lijn gehangen met Helpdesk... Klantnr, IMAC-adres doorgegeven ... wachten, heropstarten ... geen resultaat... "dan moeten we de Technische dienst inschakelen" was het antwoord ...
Dan wederom mijn verhaal gedaan... Klantnr, IMAC-adres doorgegeven ... en er was een AHA-moment aan de andere kant van de lijn.
"Ik zie wat het probleem is, de aan U doorgestuurde modem is nog niet bij Telenet geprovisioneerd ... " 🙄
Dit moest weer aan een andere dienst doorgegeven worden... en (gelukkig) konden ze daar direct iemand bereiken dit dit in orde kon brengen.
Maar dat zou wel tot een uur kunnen duren. De modem zou zichzelf heropstarten, waarna alles zou werken.
"Wie kan ik terugbellen indien niet" was mijn wedervraag.
Dat zal niet nodig zijn, want hiermee is het zeker opgelost.
Daarna ben ik even gaan wandelen en na 1 uur teruggekeerd, alles stond nog rood...
Nog een extra uur gewacht, geen verandering.
Modem afgezet, en terug opgestart, kwartiertje gewacht, terug alles rood...
Modem afgezet, oude modem terug ingeplugd, opgestart, ... terug internet zoals vanouds...
Nieuwe modem terug ingepakt, doos weggestopt en weer een illusie rijker. Veel tijd verspeeld, onbereikbaar voor het werk geweest, en vertrouwen kwijt in Telenet ...
Resultaat : GEEN OPLOSSING (ik weet niet of hier een knop voor is)
Dan zijn ze toch sterk aan het knoeien geweest. Maar ja, de oude c@fé software is blijkbaar verdwenen en de nieuwe software geïmplementeerd maar blijkbaar is het voor iedereen nog niet echt duidelijk of is de software nog niet OK. De omschakeling is blijkbaar nog altijd een kale kermis.
Ondertussen:
zijn mij ook kosten aangerekend voor het opsturen van een modem waar ik zelf niet naar gevraagd heb + extra telefoniekosten
krijg ik geen reactie meer op een klacht die ik hierover ingestuurd heb, incl. de hele historiek : bij Telenet nu geregistreerd als F_20230125_645974251
durf ik geen nieuwe poging meer te doen uit vrees dat ik helemaal niet meer kan terugvallen op de oude modem (die voor mij nog altijd goed werkt) en geen internet meer heb om te kunnen thuiswerken
kun je telenet zelfs al geen mail meer sturen maar ben je verplicht om te bellen ...
Waar is de service van jaren geleden toen je je als klant echt nog klant voelde ... 😶
Sorry, moest even ventileren...
Eens benieuwd of ik hier compensatie voor ga krijgen ...
@Suzy
Misschien even terug komende op de titel van deze bijdrage? Welk modem had je eerst?
De CH7465LG-TN HGW is zelf ook een Eurodocsis 3.0 modem. Ik vind het vreemd dat je niet een 3.1 model hebt ontvangen.
Ik zou de "nieuwe" CH7465LG-TN anders meepakken naar een telenet center, en daar om een nieuwe 3.1 HGW vragen (CH8568LG, of het model zonder ventilator en wifi: CV8560E). Ze kunnen dan daar gelijk de registratie in orde brengen, zodat de HGW goed geprovisioneerd wordt wanneer je deze dan thuis aansluit.
Bedankt voor de info @Arnie , dat maakt het nog vreemder inderdaad...