Beantwoorden
MeeEnNieMee
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Portforwarding poort 102

Het onderwerp kwam hier al vaak voor, maar ondanks deze allen doorgelezen te hebben en verschillende instellingen getest, slaag ik er nog steeds niet in om poort 102 te fwden.
Deze poort staat vast (mijn toestel logo8). Heb ik het goed begrepen dat Telenet deze poort blokkeert? Dan zou een oplossing zijn om mijn logo achter eigen wifi te hangen dacht ik. Nu heb ik nog wel een aparte router in mijn netwerk, maar dit is om in kelder een bereik te hebben. Als ik de logo daar achter aansluit mis ik net het gebruik via eigen wifi in de rest van het huis (zwarte router Telenet).
Zit mijn gedachtengang over rechtstreeks op router Telenet de 102 open te zetten juist, en heeft iemand hier advies om dit zo efficiënt mogelijk op te lossen? Ik kan ook het routerdeel van Telenet verlaten, maar dan moet ik een eigen router bijkopen wat ik eigenlijk als laatste optie zie.

 

Ik zie ook nergens in instelling Router hoe ik een IP Adres kan vastzetten. Als ik via de logo zelf een ipadres toe ken (in de range) kan ik op basis van dat ip adres via  tablet en wifi in de logo (dus neem ik aan dat dit effectief het ip adres is), maar toch zie ik in het overzicht router dat ip adres niet staan. (logo steekt via utp in router Telenet)


Alvast bedankt

 

MeeMaarNietMee

0 Likes
8 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Portforwarding poort 102

In ieder geval zou TN poort 102 niet blokkeren:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/welke-internetpoorten-blokkeert-telenet/

 

Als ik je goed begrijp, dan heb je ook een eigen router? Als je een modem/router (HGW of Home Gateway) van TN hebt, dan stel je die router best in als access point (AP). Doe je dat niet, dan werk je met 2 verschillende interne netwerken en dat is niet altijd even handig. Hoe dat moet kan je hier lezen.

 

Het is misschien ook handig om een schema te maken van hoe je alles hebt aangesloten en over welke (interne) IP adressen dat dan gaat. Wel even duidelijk blijven: "HGW" is de modem/router van TN die ook WiFi voorziet. "router" is een router die je zelf hebt aangeschaft. Ik ben niet echt bekend met een "logo", maar als je daar een vast IP wil instellen, dan doe je dat best (zo wordt op het forum toch aangeraden) tussen 192.168.0.2 en 192.168.0.49. Voor jou in principe 192.168.0.3, omdat je 192.168.0.2 kan gebruiken om je eigen router als AP in te stellen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarding poort 102

@sbCorrecte uitleg. @MeeEnNieMee Je zal normaal gezien nooit een vast IP adres zien vermeld staan in het lijstje van de Telenet Home Gateway tenzij na 24 tot 48u en dan nog. Maar geen nood je kan het IP adres bereiken intern en dat is dus OK.

En nu nog de poort forwarden.

mijn.telenet.be

Thuisnetwerk

geavanceerde instellingen

IPv4 firewall & portforwarding

lokaal IP adres = IP adres van je toestel

beginpoort: de poort die je wil forwarden

eindpoort: idem tenzij je nog andere poorten wil forwarden naar dit toestel.

protocol: TCP, UDP of beiden maar vermoedelijk TCP

dan Actief zetten

Helemaal onderaan: wijzigingen opslaan.

Hier een voorbeeldje:

portforward01.PNG



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dirkn
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Portforwarding poort 102

Beste

Ben je hiermee iets: http://www.simpleportforwarding.com/

Mvg............Dirk

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarding poort 102


@Dirknschreef:

Beste

Ben je hiermee iets: http://www.simpleportforwarding.com/

Mvg............Dirk


Dit werkt niet met de Telenet HGW. En ik zou begot niet weten waarom je nog een extra programma zou nodig hebben als je in elke router dit ook al simpelweg kunt doen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dirkn
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Portforwarding poort 102

't Was ook maar een hint om proberen te helpen...

 

Misschien omwille van dit: The program has a large database of known ports for over 700+ games and programs, so finding the port you need is made a little easier.

0 Likes
MeeEnNieMee
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Portforwarding poort 102

Hey Sb

Ik ben er uit geraakt. Enkele dagen niet aan pc gezeten en met frisse moed en jullie reacties aan de slag.
Mijn eerste probleem was dat wegens het gebrek aan de weergave van het vast toegekende IP ik een poort probeerde te forwarden van het "foutieve IP". Verder deed ik alles zoals het eigenlijk hoorde. 
Nu heb ik het vast IP aangepast naar een nog  lagere poort en dit in mijn forwarding opgenomen.

Poort is open.

Ik kan verder aan de slag.

 

thx!

MeeEnNieMee
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Portforwarding poort 102

Hey Igvfer

 

Ook jij bedankt voor de hulp. In jou uitleg schuilde voor mij een heel belangrijk detail... dat ik het vaste IP niet of toch niet onmiddelijk in mijn lijst van mijn telenet zag.

 

thx!

MeeEnNieMee
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Portforwarding poort 102

Bedankt Dirkn

 

Zoals je kon lezen ben ik eruit. Maar wie weet komt jou link ooit nog van pas.

 

Thx

0 Likes