Portforwarding poort 102
Het onderwerp kwam hier al vaak voor, maar ondanks deze allen doorgelezen te hebben en verschillende instellingen getest, slaag ik er nog steeds niet in om poort 102 te fwden.
Deze poort staat vast (mijn toestel logo8). Heb ik het goed begrepen dat Telenet deze poort blokkeert? Dan zou een oplossing zijn om mijn logo achter eigen wifi te hangen dacht ik. Nu heb ik nog wel een aparte router in mijn netwerk, maar dit is om in kelder een bereik te hebben. Als ik de logo daar achter aansluit mis ik net het gebruik via eigen wifi in de rest van het huis (zwarte router Telenet).
Zit mijn gedachtengang over rechtstreeks op router Telenet de 102 open te zetten juist, en heeft iemand hier advies om dit zo efficiënt mogelijk op te lossen? Ik kan ook het routerdeel van Telenet verlaten, maar dan moet ik een eigen router bijkopen wat ik eigenlijk als laatste optie zie.
Ik zie ook nergens in instelling Router hoe ik een IP Adres kan vastzetten. Als ik via de logo zelf een ipadres toe ken (in de range) kan ik op basis van dat ip adres via tablet en wifi in de logo (dus neem ik aan dat dit effectief het ip adres is), maar toch zie ik in het overzicht router dat ip adres niet staan. (logo steekt via utp in router Telenet)
Alvast bedankt
MeeMaarNietMee