Beantwoorden
Maarten3005
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken! Hi there!

Portforwarding voor PS5

Ik zou graag portforwarding doen voor volgende poorten TCP 3478-3480 en UDP 3074, 3478-3479. Ik ken hier alleen niks van. Kan iemand uitleggen hoe dit moet?

0 Likes
5 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Portforwarding voor PS5

In de meeste gevallen volstaat het om UPnP in te schakelen, de PS5 doet de rest dan automatisch. Momenteel kan je dit niet zelf via MyTelenet, en moet je hier even contact voor opnemen met de klantendienst (makkelijkste via FB Messenger). Dit is de makkelijkste manier als je niet bekend bent met dit soort geavanceerde instellingen.

Mocht je toch port-forwarding wensen dan moet je 2 dingen doen:

1. Vast IP-adres instellen op je PS5: How To Set Static IP On PlayStation 5 - YouTube 
    1. IPv4 Address: kies iets tussen 192.168.0.2 en 192.168.0.99 (ik ga er nu vanuit dat jouw subnet op 192.168.0.X ingesteld staat, is als dat in jouw geval anders is, dan moet je natuurlijk hier rekening mee houden, je kan dit nakijken in de geavanceerde instellingen van MyTelenet)
    2. Subnet Mask: 255.255.255.0
    3. Default Gateway: 192.168.0.1
    4. Primary DNS: 192.168.0.1 (als je de standaard DNS van Telenet wil gebruiken, je kan ook alternatieve DNS servers instellen)
  2. Via MyTelenet de Port-Forwarding regels instellen
    1. Je gaat naar de geavanceerde instellingen en voegt 3 regels toe
      1. Externe Poort: 3478 - 3479, Interne Poort: 3478, Protocol Both
      2. Externe Poort: 3480 - 3480, Interne Poort: 3480, Protocol TCP
      3. Externe Poort: 3074 - 3074, Interne Poort: 3478, Protocol UDP
    2. In het eerste veld voeg je altijd het IP-adres in dat je hierboven koos

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Portforwarding voor PS5

Eerst en vooral moet je je PS5 een vast IP geven. Dat doe je als volgt:

(Sorry voor het Engels.)

Settings (radarwiel) > Network > Settings > Set Up Internet Connection

Dan selecteer je het netwerk waarmee je verbonden "registered" bent (Wired LAN of WiFi) en druk je op de Options toets rechtsboven op je controller. Nu vul je (bijna) alles in zoals op deze screenshot:

SHARE_20240901_0316000.jpeg

Ik zeg bijna, omdat je mogelijk andere DNS servers moet invullen. Ik woon in Houthalen, dus ik gebruik de DNS servers voor Hasselt. Om die van jou te weten kan je via een PC of laptop (onder Windows) het volgende doen: Windows-toets > cmd (intypen en Enter) > ipconfig /all. Wat je dan ziet mag je via een PM naar mij sturen. NIET op het forum posten.

Volgens mij kan je Primary en Secondary DNS gewoon op 'automatic' zetten. Normaal gezien werkt dat ook. Niet beginnen met 1.1.1.1 of 8.8.8.8. OK kiezen en eventueel herstarten.

Dat is het eerste deel. In het tweede deel moet je in MyTelenet portforwarding regels instellen naar je PS5.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter

Portforwarding voor PS5

Portforwarding instellen via https://mijn.telenet.be

Mijn producten  >Internet > Thuisnetwerk > Modem > Geavanceerde instellingen > Expertinstellingen ontgrendelen > Ja, ik weet het zeker > Portforwarding > Portforwardingregel toevoegen

Clipboard_09-01-2024_01.png

Ik moet er wel bij zeggen: ik heb dit onlangs bij een neefje proberen in te stellen, maar die gaf bij één van de regels een foutmelding. Mogelijk doet MyTelenet sowieso moeilijk (een foutmelding ivm DMZ en uPnP), want ze hebben daar de boel serieus om zeep geholpen voor wie instellingen wil doen. Op het forum staat ergens een (nogal ingewikkelde) uitleg over hoe je dit kan oplossen, zonder de helpdesk te contacteren.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Portforwarding voor PS5

Waaro zet je niet 3478-3480 met beginpoort 3478 Both? 1  lijntje??? Of zelfs 3474 -3480 Both in 1 lijn?

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter

Portforwarding voor PS5

Dat is idd een optie:

https://portforward.com/playstation-5/

Ik heb de instellingen indertijd overgenomen van CoD en die spreken niet over both, enkel UDP en TPC. Ik zou het wel willen veranderen, maar dat levert enkel problemen op vermits TN die instellingen op zeep heeft geholpen (DMZ/UPnP bug).

Bjørn (sb) | Ere-Krak
0 Likes