Beantwoorden
Miguel09
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Prive game server hosten ?

Hallo !, 

Bij deze had ik graag willen weten of het legaal is om een 'prive game server' te hosten voor een
game-community die ik heb opgestart. Enkel leden van deze community hebben toegang to de fysieke server en natuurlijk gratis. Ik vindt namelijk niet echt concrete informatie in de voorwaarden hierover en of dit eigenlijk wel is toegestaan ?.

Mvg
Miguel 

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Prive game server hosten ?

Ik denk niet dat het illegaal is maar je zit wel met een paar beperkingen waar je moet rekening mee houden.

Ik weet niet hoeveel dataverkeer zo'n gameserver genereert, al zal dat wel afhankelijk zijn van het aantal deelnemers/bezoekers die er tegelijkertijd gebruik van maken. Uitgaande van het zwaarste internetabonnement bij Telenet zit je met de beperking van de FUP (Fair use Policy) van 750 GB per maand in de piekuren (12 tot 24u). Vervolgens zit je ook met de beperking van je uploadsnelheid van 20 (25) Mbps. Wat volgens mij voor vertraging kan zorgen als er veel deelnemers zijn. Ik weet hoegenaamd niet hoeveel Upload je hebt bij die toepassing maar ik veronderstel dat dit best wel pittig kan zijn.

Niets belet je om dit uit te voeren en de praktijk zal zeer snel uitwijzen wat mogelijk is.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Prive game server hosten ?

ik zou dan opteren voor een VPS server ofzo, ok het is niet echt zwaar maar je kan maar testen en het kost niet echt heel veel.

is maar een idee.....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Miguel09
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Prive game server hosten ?

 Volgens een andere hoster zit het verbruik rond 3-6 Mbps download en 8-10 Mpbs voor 80 man. Aangezien ik maar 30 max will zal dit een pak lager liggen. + het zal enkel maar tops 2 tot 4u per week draaien. Het meeste van de maand staat die af. 

De hardware die ik ter beschikking heb zal zeker voldoende zijn om aan die normen te voldoen.
Enkel zou ik willen weten of Telenet dit wel toelaat en of zij dit niet als misbruik van hun diensten beziet.

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Prive game server hosten ?

In theorie werd dit altijd ontraden maar dat was in de tijd van kleinere limieten. Er zijn er nog wel die een server hosten (web of ander). De beperking ligt in de eerder genoemde limieten en zal zichzelf dus afstraffen. Telenet zal eerder optreden tegen ongeoorloofd mail verkeer (Spam) dan tegen dit. Je zal geen GAS boete krijgen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes