24752
netweters
|
152354
antwoorden
|
20693
vragen
|
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met mijn netwerksetup en hoop dat iemand me kan helpen. Mijn huidige configuratie is als volgt:
Ondanks dat de Telenet-modem in Bridge Mode staat en mijn Asus router een publiek IP-adres krijgt (84.x.x.x), blijft mijn NAT-type Moderate in Call of Duty (BO6). Als ik DMZ inschakel voor mijn PC, krijg ik wel een Open NAT-type, maar ik wil liever port forwarding gebruiken om veiligheidsredenen.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ah, ik wist niet dat je hier foto’s kon toevoegen, anders had ik het al gedaan. Maar hier zijn mijn port forwarding rules op de router! Ik heb elke poort toegevoegd die ik kon vinden, omdat er wat verschillen lijken te zijn tussen de Game Pass- en Steam-versie van de game. Hopelijk kunnen jullie iets spotten wat ik misschien over het hoofd heb gezien.
Port Forwarding Settings
moet je bij internal port niets invullen, normaalgezien staan daar dezelfde nummers denk ik , niet leeggelaten
en heb je al geprobeerd de ranges apart te zetten van de losse poorten dus geen 2 , range en losse poort, samen in een vak
De syntax is juist volgens de manual.
Voor wat betreft de internal port:
Enter a specific port to receive forwarded
packets. Leave this field blank if you want the incoming
packets to be redirected to the specified port range.
En betreft de "rommelige" range:
A Mix of port ranges and single ports, using colons “.” and
commas “,” such as 1015:1024, 3021
@Senne1009, er lijkt een typo in je range "BO6 range" te staan. Daar staat 27000:17031 ipv 27000:27031
192.168.50.58 is mijn PC
Deze had ik niet gezien maar jammer genoeg heeft het niets veranderd 😅
Ik heb de ranges en single ports nu appart gezet maar het heeft niks veranderd. En ik denk niet dat je internal port iets moet ingeven want er staat optioneel bij.
staat ipv6 van uw computer netwerkkaart uit? probeer dat eens uit te schakelen. al deze voorgaande dingen zijn enkel van toepassing op ipv4 verkeer dus mocht het zijn dat die game ipv6 gebruikt zit het elders; zet ineens ipv6 van de asus ook eens uit dan gaat het zeker ook enkel over ipv4
@thomasdb, het is natuurlijk altijd het proberen waard, maar zou mij enorm verbazen. Zoals de vraagsteller aangeeft werkt het wel wanneer hij in plaats van port-forwarding regels het IP(v4) adres van de PC als DMZ instelt.
DMZ is niet anders als port-forwarding voor alle UDP/TCP poorten, waarvoor geen specifieke port-forwarding regel bepaald is. Een soort catch-all port-forwarding dus.
Je zou eens als test port-forwarding kunnen instellen voor UDP/TCP alle porten 1-65535. Als dit wel werkt, zou dat er op wijzen dat je toch ergens een port mist in je lijstje.
Ik heb het zo gedaan en altijd de range wat kleiner gemaakt. Het probleem zat bij poort 3075. In de meeste guides wordt aangeraden om deze poort alleen op TCP in te stellen, maar dat werkte bij mij niet. Het blijkt dat Call of Duty voor deze poort zowel TCP als UDP gebruikt, misschien afhankelijk van de gameversie en het platform.