24748
netweters
|
152275
antwoorden
|
20687
vragen
|
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met mijn netwerksetup en hoop dat iemand me kan helpen. Mijn huidige configuratie is als volgt:
Ondanks dat de Telenet-modem in Bridge Mode staat en mijn Asus router een publiek IP-adres krijgt (84.x.x.x), blijft mijn NAT-type Moderate in Call of Duty (BO6). Als ik DMZ inschakel voor mijn PC, krijg ik wel een Open NAT-type, maar ik wil liever port forwarding gebruiken om veiligheidsredenen.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als ik het goed begrijp dan is uw call of duty verbonden via uw eigen router die een publiek IPadres krijgt.
Dat zorgt er voor dat je op de Telenet modem/router niets meer te zoeken hebt.
Uw toestel krijgt een IPadres van uw router of je hebt een vast IPadres ingesteld in de range die uw router gebruikt
Dus alle portforwarding moet gebeuren in uw router en NIET MEER in de Telenet modem/router.
Uw default gateway moet op de PC ingesteld zijn naar de Asusrouter.
Connectie van buitenaf moet via publiek ipadres router:poortnummer gaan of via DDNS maar dan moet je zorgen dat je DDNS geupdated wordt vanaf je PC.
Als alles is ingesteld, PC uitzetten, router uitzetten. Router terug aanzetten, PC terug aanzetten. Altijd nuttig. Al is dat strikt genomen niet echt nodig
@Senne1009 @igvfer modem telenet herstarten kan soms ook helpen bij bridge modus.
ziet er allemaal ok uit.
behalve niet vernoemd,
staan deze poorten dan ook open in de windows firewall van u pc?
dit is natuurlijk vereist.
misschien heeft de game dit niet automatisch gedaan voor u
edit het was wel vernoemd. raar dat 't niet werkt dan./ doe eens een nmap poortscan naar het extern ip vanop een ander extern adres?( bijvoorbeeld van rechstreeks op de telenet modem ,naar de asus modem)
wat zegt het dan over de poorten
(dus geen online scan, zelf eentje doen)
als u een simple web server draait op poort 8080 ofzo werkt het dan wel via het router extern adres
u bent zeker dat het de juiste poorten zijn volgend deze lijst ook https://support.activision.com/articles/ports-used-for-call-of-duty-games#collapseMW
de poortforwards staan ook toegevoegd in de asus, maar staan deze actief of enkel in de lijst
@igvfer schreef:Dus alle portforwarding moet gebeuren in uw router en NIET MEER in de Telenet modem/router.
Dat is inderdaad wat de topic starter gedaan heeft (maar problemen mee heeft) 🤔 ...
Ik heb ook zo'n Asus. Zet zeker AiProtection uit want die functie stuurt je verkeer over een externe server. Dat levert niets dan problemen op en is eigenlijk ook nogal een schending van je privacy.
Jammer genoeg heeft dit niet geholpen maar toch bedankt 🙂
Wanneer ik een webserver draai op poort 8080 of 3074, kan ik deze zonder problemen bereiken vanaf een extern apparaat. Dit bevestigt dat de port forwarding voor TCP goed werkt en dat verkeer op deze poorten correct wordt doorgestuurd. Echter, wanneer ik een nmap-scan uitvoer voor de UDP-poorten, krijg ik de volgende resultaten:
PORT STATE SERVICE
3074/tcp filtered xbox
3075/tcp filtered orbix-locator
3478/tcp closed stun
4379/tcp closed ctdb
4380/tcp closed unknown
27000/tcp closed flexlm0
27001/tcp closed flexlm1
27002/tcp closed flexlm2
27003/tcp closed flexlm3
27004/tcp closed flexlm4
27005/tcp closed flexlm5
27006/tcp closed flexlm6
27007/tcp closed flexlm7
27008/tcp closed flexlm8
27009/tcp closed flexlm9
27010/tcp closed flexlm10
27011/tcp closed unknown
27012/tcp closed unknown
27013/tcp closed unknown
27014/tcp filtered unknown
27015/tcp filtered unknown
27016/tcp filtered unknown
27017/tcp filtered mongod
27018/tcp filtered mongod
27019/tcp filtered mongod
27020/tcp filtered unknown
27021/tcp filtered unknown
27022/tcp filtered unknown
27023/tcp filtered unknown
27024/tcp filtered unknown
27025/tcp filtered unknown
27026/tcp filtered unknown
27027/tcp filtered unknown
27028/tcp filtered unknown
27029/tcp filtered unknown
27030/tcp filtered unknown
27031/tcp filtered unknown
27036/tcp filtered unknown
Bedankt voor je reactie! Je hebt het inderdaad correct begrepen: mijn Asus router ontvangt een publiek IP-adres van de Telenet-modem, die in Bridge Mode staat. Er is dus geen sprake van Double NAT, en ik voer al mijn port forwarding uit op de Asus router, niet op de Telenet-modem.
Vooral het feit dat alles goed werkt wanneer je je PC als DMZ instelt, lijkt erop te wijzen dat de firewall instellingen op de PC goed staan, en de problemen dus echt veroorzaakt lijken te worden door de port-forwarding. Alsof er toch nog iets ontbreekt.
De beste online guide die ik gevonden heb is deze: https://hub.tcno.co/games/bo6/open-nat/
Je lijkt alles goed te hebben staan. Misschien iets meer porten dan strikt noodzakelijk, maar dat zou geen kwaad mogen.
Gebruik je de juiste syntax? Bij Asus geef je een range in mbv het : teken, niet zoals bij een Telenet HGW het - teken. Dus 3074, 3075, 3478, 4379:4380, 27000:27031, en 27036.
Ik herhaal het maar eens. Ik weet uit ervaring dat ze soms beweren iets gedaan te hebben maar toch iets over het hoofd hebben gezien. En bovendien best de moeder van alle oplossingen uitvoeren: alles uitzetten en opnieuw opstarten. Dat kan wonderen doen.😄
Bedankt voor je reactie! Ik gebruik inderdaad de correcte syntax voor port ranges (met : i.p.v. -). En grappig genoeg was dat precies de guide die ik als eerste heb gevolgd! 😅
Het lijkt erop dat er toch iets anders speelt met de port forwarding op de Asus router. Ik heb de router pas nieuw, dus misschien zie ik een optie over het hoofd, maar ik weet het niet zeker.
Haha, ik snap je punt! 😅 Ik heb alles inderdaad al een paar keer opnieuw opgestart, inclusief de PC, router en modem. Ook ben ik de port forwarding-instellingen meermaals nagegaan en heb ik zeker de juiste syntax (: voor ranges) gebruikt.
Het lijkt echt iets specifieks te zijn met de port forwarding op deze nieuwe Asus router, want TCP werkt prima, maar UDP blijft problematisch.
misschien heeft het te maken met een te korte UDP timeout ? kan u deze regelen in de asus
hoewel dat niet veel steek maakt als er nog geen verbinding is denk ik maar bekijk het eens
verder , doet u de poortscan ook met de game al open of nog niet opgestart
Misschien moet je eens wat screenshots sturen (bvb van je Port-Forwarding instellingen), zegt altijd meer dan een beschrijving en twee ogen zien meer dan één.
Zorg wel dat er geen persoonlijke dingen op staan zoals je publiek IP of MAC-adressen.