Beantwoorden
AG2
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Problemen in de netwerkinstellingen

Hallo, Telenet is 2 weken geleden een nieuwe modem komen plaatsen en vanaf dan is mijn probleem begonnen. Ik heb een hobbymachien dat draadloos werkt.Als ik mijn computer en mijn hobbymachien wil laten connecteren komt er steeds de melding op mijn hobbymachien dat er problemen zijn in de netwerkinstellingen. Wij hebben al een format gedaan op onze computer, ik heb mijn hobbymachien helemaal gereset maar het probleem blijft. We hebben al geprobeerd om een USB kabel in mijn hobbymachien gestoken om zo dan te connecteren met de computer maar er komt steeds op mijn hobbymachien ER ZIJN PROBLEMEN IN DE NETWERKINSTELLINGEN. Met Telenet al telefonisch contact gehad maar was een dikke flop.Zij beweren dat het aan mijn hobbymachien ligt en willen daarom geen technieker sturen, maar op mijn hobbymachien is alles ok , heb een sterke WiFi komt er zelfs op mijn machine. Ik ben teneinde raad en hoop dat jullie mij kunnen helpen.   Groetjes Anja

0 Likes
16 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Problemen in de netwerkinstellingen

@AG2  Beginnen van het begin. En dat zijn uw netwerkinstellingen op uw toestel controleren.

Daarvoor haal je er even de handleiding bij op blz.5 en 6 van deze handleiding:

https://download.brother.com/welcome/doch100520/snc2_wnsg01nl.pdf 

Hoogstwaarschijnlijk is uw IP adres veranderd door de nieuwe modem/router. Dat is het gemak van een vast IPadres in te stellen op uw toestel.

Uw volgende stap zal zijn om uw toestel terug aan te melden in uw software. Want die beschikt niet meer over de juiste gegevens om verbinding te maken.

Dit doe je door de blz. 7 en volgende te volgen in de handleiding.

Succes en probeer een vast IPadres in te stellen op uw toestel om dergelijke problemen in de toekomst te vermijden. Dit doe je overigens volgens de instructies op blz. 6 "Overige" onder TCP/IP en vooraleer je aan te melden op je software.

Hoe je een vast IP adres ingeeft heb ik al eens vermeld.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
AG2
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Problemen in de netwerkinstellingen

Hallo Igvfer, 

Ik moet je duizend maal danken, u hebt mij de oplossing geboden. 

Probleem is opgelost, mijn scan n cut connecteert terug met mijn computer.

Mijn dag kan niet meer stuk, hartelijk dank en nog een fijne dag.

 

Groetjes Anja