Beantwoorden
Bke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Probleem VPN (L2TP/IPSec) - na heropstart modem

Afgelopen weekend heb ik mijn modem van telenet moeten heropstarten (via mijntelenet.be). 

Sindsdien heb ik een probleem om connectie te maken met de server van het werk (VPN - L2TP/IPSEC).

 

Het probleem ligt volgens mij bij de modem want als ik een internetverbinding maak tussen mijn laptop en mijn Iphone (en Telenet Wi-Free) lukt de verbinding wel.

 

Als ik via de normale wifi of kabel connectie wil maken krijg ik volgende melding:

"The network connection between your computer and the VPN server could not be established because the remote server is not responding. This could be because one of the network devices (e.g, firewalls, NAT, routers, etc) between your computer and the remote server is not configured to allow VPN connections. Please contact your Administrator or your service provide to determine which device may causing the problem."

 

Wat heb ik ondertussen geprobeerd:

- registry nagekeken of daar nog alles goed stond (owv de WIN10 (pro)) fout. Alles stond goed

- VPN-instellingen volledig gewist en opnieuw geïnstalleerd

- Device management opgestart, hardware verwijderd en opnieuw geïnstalleerd

- Switch (D-Link 1016D) losgekoppeld en enkel een verbinding proberen te maken via wifi

 

Keer op keer lukt het wel om verbinding te maken via de Iphone (4G) / Wifree, maar lukt het nooit om via de wifi / kabel connectie te maken. Dit is uiteraard de bedoeling want Wifree werkt veel te traag en via de Iphone (4G) is het te kostelijk.

 

De reden waarom ik de modem opnieuw "moest" opstarten was owv een probleem met internet over de kabel. (beter niet gedaan want het probleem lag niet bij de modem).

 

Bijkomende info: de modem werd ook terug gebracht naar de standaard-instellingen. Maar ik denk dat dit weinig tot geen effect kan hebben omdat wij nooit iets hebben gewijzigd aan de standaardinstellingen.

 

Ligt het misschien aan bepaalde poorten die ik via de geavanceerde instellingen moet openzetten of firewall van de modem?

0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Probleem VPN (L2TP/IPSec) - na heropstart modem

@Bke   Ik zie niet direct wat je fout kan doen. Om een verbinding naar een externe server te maken (je werk) moet je geen poorten openen of wat dan ook. Het is de server/router aan de overkant die zijn poorten moet open zetten. Maar dat gebeurt blijkbaar want het lukt via 4 G. Nergens een paswoordje of zo waar een spatie of iets dergelijks is ingeslopen?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
_XiroN
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Say what?!

Probleem VPN (L2TP/IPSec) - na heropstart modem

Probeer eens om UPNP in te schakelen op je modem... 

0 Likes
Bke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Probleem VPN (L2TP/IPSec) - na heropstart modem

Ik denk niet het aan het paswoord ligt want dan zou het ook niet werken via 4G of wifree

0 Likes
Bke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Probleem VPN (L2TP/IPSec) - na heropstart modem

UPnP staat al de hele tijd actief

Bke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Probleem VPN (L2TP/IPSec) - na heropstart modem

Na lang zoeken is het probleem opgelost. Mijn collega had sinds eergisteren hetzelfde probleem na een stroomuitval (en dus ook een herstart van de modem).

 

Omdat ik nergens een antwoord kon vinden geef ik hier de oplossing mee aangezien het probleem vaker voorkomt en de meeste mensen aangeven dat het probleem vanzelf oplost. In ons geval maken we gebruik van een Ubiquiti USG UniFi firewall (op kantoor). Wij hebben deze gereboot en uiteindelijk werkt alles prima. Dus als het probleem zich na een tijd vanzelf oplost zal er vermoedelijk een reboot zijn geweest door een firmware update. Onze reboot van gisteren was één uit eigen initiatief.