Beantwoorden
AG2
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Problemen in de netwerkinstellingen

Hallo, Telenet is 2 weken geleden een nieuwe modem komen plaatsen en vanaf dan is mijn probleem begonnen. Ik heb een hobbymachien dat draadloos werkt.Als ik mijn computer en mijn hobbymachien wil laten connecteren komt er steeds de melding op mijn hobbymachien dat er problemen zijn in de netwerkinstellingen. Wij hebben al een format gedaan op onze computer, ik heb mijn hobbymachien helemaal gereset maar het probleem blijft. We hebben al geprobeerd om een USB kabel in mijn hobbymachien gestoken om zo dan te connecteren met de computer maar er komt steeds op mijn hobbymachien ER ZIJN PROBLEMEN IN DE NETWERKINSTELLINGEN. Met Telenet al telefonisch contact gehad maar was een dikke flop.Zij beweren dat het aan mijn hobbymachien ligt en willen daarom geen technieker sturen, maar op mijn hobbymachien is alles ok , heb een sterke WiFi komt er zelfs op mijn machine. Ik ben teneinde raad en hoop dat jullie mij kunnen helpen.   Groetjes Anja

0 Likes
16 reacties
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Problemen in de netwerkinstellingen

U zal toch wat meer info moeten geven voor we hier op kunnen antwoorden.

1. Welk besturingssysteem gebruikt u?

2. Is het de verbinding met het internet, WIFI of kabel, of de intern netwerk dat het niet meer doet?

3. Welke beveiliging gebruikt u?

AG2
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Problemen in de netwerkinstellingen

Wij hebben windows 10

Zowel de wifi en kabel geprobeerd maar krijg geen connectie tussen mijn computer en mijn hobbymachien.

Wij hebben al jaren geen antivirus.

0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Problemen in de netwerkinstellingen

Vermits u een reset en een format gedaan heeft gaan ik er van uit dat je 2 computers in dezelfde workgroup zitten, dit is een standaard instelling van Windows.

We zullen beginnen met basisinstellingen en zien hoe ver u hier mee geraakt. Ga via start naar Systeem en kies daar voor configuratie scherm. Ga daar naar Netwerk en internet, vervolgens naar Netwerkcentrum, daar kiest u links voor Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen.

Daar heb je drie sets van opties die je kan wijzigen. Het eerste is particulier netwerk, dat zou je huidig profiel moeten zijn indien niet moet je dat je profiel maken, daar moet je Netwerkdetectie inschakelen. Het tweede is gast of openbaar en heb je in principe niet nodig, de deling moet daar uit staan. Het derde is Alle netwerken, daar neem je de onderste optie Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen.

Kies dan onderaan voor Wijzigingen opslaan. Doe dit op de 2 computers en start ze opnieuw op.

Dan eens proberen of er een verbinding mogelijk is.

 

0 Likes
AG2
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Problemen in de netwerkinstellingen

Hallo, wij hebben dit net gedaan wat u ons medeelde.

Maar ik wil toch even melden dat dit om een computer en hobbymachine gaat, omdat u spreekt over 2 computers.

Wij hebben uitgevoerd op de computer wat u hebt gezegd, maar er komt nog steeds op mijn hobbymachien van brother (als ik connectie wil maken met de computer) ER ZIJN FOUTEN OPGETREDEN IN DE NETWERKFUNCTIE.

Dank bij voorbaat Anja

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Problemen in de netwerkinstellingen

@AG2  Staan uw netwerkinstellingen op Automatisch IP adres verkrijgen via DHCP? Zoniet dit veranderen. Ofwel een fixed IP instellen in de range 192.168.0.10 tot 99 met subnetmassk 255.255.255.0 en default gateway 192.168.0.1. Voor zover dit het netwerk is van uw Telenet router. Na te kijken in Mijn Telenet of controleren op een ander toestel dat verbonden is met de Telenetrouter. Derde Byte = 0????



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Problemen in de netwerkinstellingen

Uiteraard dacht ik aan 2 computers, wat is die hobbymachine dan?

Merk, model, gebruik enz...

Mogelijk moeten er dan drivers op de computer komen om die machine aan te sturen zoals bv met een printer. De info hier over zal je bij de fabrikant van die machine moeten bekomen. De standaardinstellingen van een Telenetmodem zijn DHCP en dat kan je controleren zoals beschreven in de vorige post. Het zou me verbazen moest daar iets verkeerd zijn.

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen in de netwerkinstellingen

@AG2 

Mogelijk heb je na het plaatsen van de nieuwe router wifi op twee frequenties met voor beide frequenties hetzelfde SSID. In een aantal gevallen geeft dit problemen. Verander het SSID van het 5 GHz signaal zodat je twee verschillende SSID's hebt.  Bijvoorbeeld door bij het SSID van 5 GHz het  cijfer 5 toe te voegen. Wachtwoorden mogen identiek blijven.

 

 

0 Likes
AG2
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Problemen in de netwerkinstellingen

De hobbymachien is van Brother. Is een scan n cut, daarmee kan ik afbeeldingen van op mijn computer overzetten naar mijn hobbymachien. En dan kan ik met mijn hobbymachien dit ontwerp afprinten op speciale folie.

Nooit problemen mee , ze komen een nieuwe modem hangen en de problemen waren begonnen.

0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Problemen in de netwerkinstellingen

Het ziet er naar uit dat je de software en of drivers voor het aansturen van uw hobbymachine opnieuw moet installeren op je computer. U vermelde dat u de computer opnieuw instelde of een format c deed, in dat geval is die software weg. De installatiedisk van de hobbymachine of de website van de fabrikant zullen hier de oplossing moeten bieden. Telenet heeft geen installatiebestanden voor externe toestellen ter beschikking. Een nieuwe modem is een nieuw netwerk met 3 nieuwe MAC adressen WAN LAN en WIFI, mogelijk is daar door het probleem begonnen.

0 Likes
AG2
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Problemen in de netwerkinstellingen

We hebben dit geprobeerd, maar het probleem blijft.

0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Problemen in de netwerkinstellingen

Als het ook met een USB kabel niet werkt zoals u vermelde in de eerste post zie ik het verband niet met de melding van netwerkproblemen want met die USB kabel heb je de telenetmodem niet nodig. 

Proberen te installeren met de kabel en als het dan nog niet werkt kan je netwerkproblemen al uitsluiten.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Problemen in de netwerkinstellingen

@AG2  Die hobbymachine, Brother blijkbaar kan je daar type, modelnummer enz. van geven dan kunnen we eens de handleiding opzoeken. Want je moet toch ergens kunnen je netwerkparameters ingeven enz.

Waarschijnlijk heeft die machine een ander IP adres gekregen en moet je dan niet via Printer toevoegen (want het is blijkbaar een soort printer) koppelen met je PC. Ik zie dat er een 5 tal modellen bestaan.

En de juiste software staat nog op uw PC?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
AG2
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Problemen in de netwerkinstellingen

Ik heb gisterenavondavond nog een mailtje gestuurd naar Brother, met mijn probleem. Nadat ze de modem komen installeren hebben heb ik nog even gewacht om een format te doen, dus de driver van mijn hobbymachien stond er nog altijd op en toen lukte het ook nog niet om te connecteren met mijn computer.

0 Likes
AG2
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Problemen in de netwerkinstellingen

Ik heb de cm 900 , met de juiste software, ik heb mijn toestel nog gebruikt voor de nieuwe modem was geïnstalleerd. Gisteren nog maar eens naar Telenet gebeld maar zij willen geen technieker sturen omdat zij beweren dat het aan mijn hobbymachien ligt maar deze werkte nog prima voor de nieuwe modem er was.

0 Likes