Beantwoorden
hugoandries
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Yelo Play-app voor Windows? It's your eighth party! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Problemen met traag internet

Ik heb de laatste maanden problemen met traag Internet. (abonnement fiber 200)

Ik heb soms download van minder dan 50.

Nu ben ik tot de vaststelling gekomen dat er een probleem is met de telenet kabel die van buiten komt, deze kabel gaat naar een appartement op het tweede verdiep waar blijkbaar een digibox of digicorder is aangesloten op een ander abonnement. De kabel is dan doorgelust naar mijn appartement op het derde verdiep waar de modem is aangesloten met een ander abonnement voor internet en digitale tv. Ik begrijp niet dat dit is aangesloten door telenet kan dit ?

Ik veronderstel dat dit het probleem is van mijn traag internet.

Tags (2)
0 Likes
7 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Problemen met traag internet

Als je je laptop aansluit via UTP kabel, rechtstreeks aan de modem (wifi uitschakelen op laptop, geen switches ertussen, welke waarden zie je dan op http://speedtest.telenet.be/ ?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Problemen met traag internet

@hugoandries 

Als het zo is aangesloten kan het. Maar je zit in dat geval met rijgnet en dat moet aangepast worden naar een individuele aansluiting. Je moet wel zeker zijn dat er geen twee kabels vertrekken aan de straatkant en uw kabel passeert langs een buur zonder gebruikt te worden.

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Problemen met traag internet

Ik heb een individueel net en heb hier sinds kort ook last van. Lage download snelheden zowel als upload snelheden.

Dan heb ik het over WiFi verbinding. Ik heb mijn modem al eens gereset maar dat heeft niets uitgehaald. En het zit al in mijn modem HGW want ik heb een eigen router, en ik meet daar dezelfde snelheden als voor mijn router. Hoe weet ik dit? Ik heb Ookla speedtest en die meet achter mijn router, maar via mijn Telenet meet ik de snelheden op de modem en deze zijn even laag. Voorheen haalde ik via WiFi makkelijk 180 Mbps download en 20 Mbps aan upload. Kijk nu maar eens op volgende foto’s:

 

5268D2BE-C004-436F-B3F1-F7C9689DD51A.png3139F6AD-5406-4131-BD74-605E5289937E.png

Never trust in Dust
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Problemen met traag internet

Nog nooit last van gehad hier in het Limburgse

Haal steeds de volle snelheid 24 op 24.De bekabeling en het WiFi gedeelte is hier steeds UpToDate.

https://i.speedof.me/190921095855-6916

https://i.speedof.me/190921101905-3749

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Problemen met traag internet

Zou het kunnen zijn dat Telenet mij pest omdat ik bewust mijn aanrekening niet betaal op tijd? Ik heb dit nochtans gemeld aan Telenet dat ik mijn aanrekeningen vanaf augustus 2019 bewust ga betalen wanneer het mij past, aangezien ze ten stelligste beloofd hadden dat vanaf 19 augustus het Triiing app probleem ZEKER zou opgelost zijn????? We zijn nu 22 oktober. Maar niets is minder waar!! Ik krijg nu steeds sms’jes dat het telkens verder moet onderzocht worden en dat het nogsteeds niet mogelijk is om mij 5 Triiing apps te geven ipv 2...
Ik denk dat ze het aan het rekken zijn en binnenkort Triiing afgeschaft wordt. Dit heb ik opgevangen van iemand die bij Telenet werkt. Er zou wel iets anders in de plaats komen, maar wat wist men niet.

Dus de klant is koning en betaal ik mijn aanrekening als ik er zin in heb. Geen Triiings = geen tijdige aanrekening betalen.😡

Never trust in Dust
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Problemen met traag internet

@Domi1963 

Als Telenet je zou willen pesten denk dat eerder geen internet zou hebben.

Vermoedelijk is er dus iets anders mis.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Problemen met traag internet

Heb het gevonden. Mijn router heeft een software update gehad en bij wirelles is een nieuwe functie bij gekomen. Namelijk Smart WiFi. Dan kiest de router automatisch de snelste band. Dus 2,4 GHz of 5,0 GHz. Dus als hij kiest voor de 5,0 band, dan werken sommige toestellen niet aangezien ze enkel kunnen werken op 2,4 GHz. Dus heb ik deze functie uitgeschakeld en alles werkt weer normaal.😀

Never trust in Dust