24757
netweters
|
152454
antwoorden
|
20708
vragen
|
Kan ik met 2 digicorders 4 programma´s op hetzelfde tijdstip opnemen?
Voor de 2de digicorder heb je ook een coax nodig, maar heb slecht 1 aansluiting van telenet, heb dan de rf out van de 1ste verbonden naar de 2de digicorder, maar krijg dan blokvorming en sommige zenders geen signaal, moet ik dus om een andere wanddoos met meerdere uitgangen?
Je hebt inderdaad ook een coax nodig voor de 2de digicorder.
Is het een lange coaxkabel van de RF OUT naar je 2de digicorder? Al eens een andere coaxkabel geprobeerd?
Er zijn ook van de coaxsplitters (zo'n tweewegstekkertje) te koop. Ik heb ze onlangs zien liggen in de winkel waarop het telenetsymbooltje stond en de tekst 'goedgekeurd door telenet' dacht ik.
Heb de rf out verbonden van de eerste recorder met de rf in van de 2de recorder, had op sommige zenders slechte signaalkwaliteit, denk dat je verlies hebt als je doorlust, 2de digicorder eens aangesloten op de rf van de wanddoos en signalen waren op alle zenders ok. coax zijn nieuw en max 1.5 m lang.
Dus zal een versterker moeten zijn met 4 uitgangen, kan je deze verkrijgen in de telenetshop?
Nee een versterker kan je zomaar niet gaan afhalen in tegenstelling tot een modem. Om de versterker te laten vervangen gaan ze je een technieker sturen. Probeer eens zo'n tweewegstekkertje? Werkt perfect bij mijn ouders.
Ga ik eerst eens proberen.
@freddyh schreef:Ga ik eerst eens proberen.
Dat lijkt me de makkelijkste en goedkoopste oplossing.
Let er dan wel op dat er een logo van telenet opstaat voor de zekerheid. Niet dat die anderen daarom niet goed zijn maar om weer het voorbeeld van mijn ouders te nemen: zij hadden eerst slecht signaal met hun eerste tweewegstekkertje en nu niet meer.
Jawel, elk kan er 2 opnemen tegelijkertijd. Je kan wel naar niets anders meer kijken.
Euh, vergeet die beperking van 2 tuners, er zijn er 3. Je kan een ander programma bekijken.