24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hallo iedereen,
Sinds kort ben ik opnieuw begonnen met te gamen op mijn ps4.
Nu blijkt dat ik last heb van de bekende ws-37397-9 error. Ik kan niet inloggen op zowel psn als de playstation website. Sony support is vrij waardeloos en het enige statement dat ze erover maken is : Ip adres is betrokken bij verdachte activiteit na de ddos van enkele jaren geleden , vraag aan jouw isp om je ip adres te veranderen.
Ik heb al alle mogelijke fixes geprobeerd en niks lijkt te werken. Wat ik raar vind is dat het sommige dagen wel werkt en dan weer niet. Als mijn ip banned is zou het toch nooit moeten werken denk ik dan. De enige oplossing tot nu toe is gewoon wachten tot het opeens wel werkt.(wat geen oplossing is uiteraard)
Iemand die er ervaring me heeft of een idee heeft wat ik nog zou kunnen proberen?
Zou Telenet effectief bereid zijn om mijn ip te veranderen?
Als je beschikt over een modem-only en je hebt een eigen router, dan bestaat er een makkelijk trucje om je IP te veranderen. Gewoon inloggen op je router, zoeken op MAC clone oid en dan een ander MAC-adres ingeven.
Ik heb helaas geen modem-only (is enkel voor een businessabonnement toch?) Ik heb een zwarte docsis 3.0 HGW.
Als ik een eigen router achter die van Telenet hang dan gaat dat niet veel helpen zeker aangezien ik die dan als switch ga moeten instellen.
Jammer dat de routerfunctie niet uitgeschakeld kan worden.
Ik heb hem nu al een aantal keer uitgeschakeld ja aangezien dat een fix is voor sommige mensen. Voor mij heeft dat helaas nog niet gewerkt.
Ik weet ook niet of ik hem 10 min,10 u of 10 dagen moet uitschakelen vooraleer ik een een nieuw ip toegewezen krijg.
@Ex-Netweter schreef:Ik heb helaas geen modem-only (is enkel voor een businessabonnement toch?)
Jij bent nu al de tweede die denkt dat een modem-only enkel voor een business abo is. Staat dat ergens online?
Ik heb Basic Internet en heb al +10 jaar een modem-only. Wel EuroDOCIS 2.0, maar als die de geest geeft moeten ze niet afkomen met een HGW (ik heb ook geen Digicorder of een Digibox). Ik kan begrijpen dat TN dit liever installeert, handig voor (meestal) onwetende klanten en zo hebben ze ineens draadloos. Bovendien is het weer een extra TelenetWiFree (of HomeSpot/HotSpot) punt. Maar vziw kan de klant gewoon vragen om een modem-only, ook al gaat het niet om een business abo.