Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Publiek IPv4-adres eigen router veranderd (CV8560E)

Ik heb een eigen router die op de e-router in bridging staat. Sinds gisteravond is het publieke ipv4-adres dat mijn eigen router toegewezen krijgt veranderd. Nu werken sommige apps niet meer naar behoren. Bijvoorbeeld: Yelo Play, Telenet, Drive, Street View en Nest laden veel trager op mijn Android phone. Het zijn precies net dezelfde symptomen als wanneer je verkeerdelijk het mac-adres van het lan-gedeelte van je eigen router hebt ingegeven in bridging op de e-router. Wat is er gaande?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Probleem cv8560e, briding, publiek ipv4 adres

0 Likes
4 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Publiek IPv4-adres eigen router veranderd (CV8560E)

Heb je terug opnieuw een publiek adres ontvangen (een andere dan voorheen) of een 192.168.0.x adres?

Van tijd kan het IP adres veranderen - om de "overlast" daarvan te reduceren is het handig gebruik te maken van dynamic DNS. Er zijn veel aanbieders. Ik gebruik http://freedns.afraid.org/ omdat die naast IPv4 ook IPv6 ondersteunen (en eigen domeinnamen tegen betaling).

 

De beschrijving van de problemen kan ik niet echt goed plaatsen. Ervaar je ook dat alles trager werkt vanaf een bekabelde PC?

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Publiek IPv4-adres eigen router veranderd (CV8560E)

Mijn eigen router heeft inderdaad een ander publiek adres ontvangen. Voorheen was het deze range: 178.116.117... En sinds gisteravond: 178.116.124... De wan default gateway op mijn eigen router is zo te zien ook veranderd. Daarvoor, toen alles netjes werkte, zaten zowel de e-router als mijn eigen router in dezelfde publieke range (misschien van tel?).

 

Ik gebruik een OnePlus en mijn echtgenote een iPhone. Net eens gekeken op haar iPhone; ook bij haar treden enkele problemen op. Bijvoorbeeld: Yelo Play op mijn OnePlus laadt heel traag, terwijl op haar iPhone zeer snel maar ... zij krijgt de opnames (digicorder) niet te zien. Zij krijgt de melding dat Yelo Play geen verbinding kan maken met de digicorder.

 

Op mijn bedrade pc werkt ook niet alles, Yelo Play bijvoorbeeld wel maar Nest laadt - net zoals op mijn Oneplus - heel traag.

 

Geloof het of niet, alles is begonnen toen mijn eigen router een ander publiek adres heeft ontvangen. Zelf heb ik geen instellingen whatsoever veranderd/aangepast.

 

Inzake mijn noip-abonnement, dat gebruik ik enkel voor mijn WD My Cloud. Dat werkt perfect.

0 Likes

Publiek IPv4-adres eigen router veranderd (CV8560E)


@Ex-Netweter  schreef:

Mijn eigen router heeft inderdaad een ander publiek adres ontvangen.

De wan default gateway op mijn eigen router is zo te zien ook veranderd. Daarvoor, toen alles netjes werkte, zaten zowel de e-router als mijn eigen router in dezelfde publieke range (misschien van tel?).


Ik zou eens de Telenet router herstarten:

- soft reboot (via "mijn Telenet").

- of hard reboot (stekker uit stopcontact).

 

0 Likes

Publiek IPv4-adres eigen router veranderd (CV8560E)

Heb ik al gedaan. Geen resultaat.

 

Nu, daarnet is het internet een tiental minuten geleden weggevallen en guess what. Alles laadt terug zoals het hoort. (Het publieke adres en de wan default gateway op mijn eigen router zijn niettemin onveranderd gebleven.)

 

Hetgeen we wel opviel vandaag vooraleer het internet wegviel, was dat de Google-apps waarvan ik gewag maakte in mijn eerste post, vandaag al sneller laadden dan gister. De Telenet, Yelo Play en Proximus app(s) daarentegen niet.

 

Ik zoek het misschien te ver maar woensdag en donderdag kenden enkele Google-technologieën een panne (o.a. hun exposure notifications system). Maken de Telenet apps ook gebruik van Google-technologieën? 'k Vermoed van wel.

 

Bon, het is zomaar opgelost geworden. Alvast bedankt om te hebben meedenken.