41226
netweters
|
17788
gesprekken
|
19216
vragen
|
De laatste weken heb ik vrij veel last van random disconnects. Deze week is het wel vrij extreem aan het worden met soms +10 disconnects op een dag. Na een korte tijd herstelt het zich automatisch maar als je bv een stream aan het bekijken bent kan ik wel telkens herbeginnen.
Het is niet enkel op mijn desktop maar ook op de laptop van mijn vriendin. Als ik disconnect heeft zij het ook tegelijkertijd. In mijn logboek zie ik elke keer de melding van DNS problemen : "In de naamomzetting voor de naam livetileedge.dsx.mp.microsoft.com is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert." De link is wel niet altijd dezelfde, kan gewoon ook google of een andere link zijn.
Op mijn desktop gebruik ik de OpenDNS instellingen, op mijn vriendin haar laptop staat de instelling op automatisch, dus de Telenet DNS.
Als ik in command prompt constant ping zend naar de router 192.168.0.1 zijn alle packages lost (timed out) op moment van disconnect.
Mijn vermoeden is dus dat er een probleem is met de DNS van Telenet in mijn geval. Maar aangezien ik de DNS zelf niet kan aanpassen in de router van Telenet kan ik niet testen of ik het probleem kan oplossen door hier een ander DNS in te stellen.
Wordt dit een geval voor de klantendienst?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb net hetzelfde aan de hand maar dan met de streams van mijn internetradio. Kortstondige onderbrekingen zorgen ervoor dat de radio niet meer speelt en opnieuw opgezet moet worden. Dit is uiterst vervelend. De technische dienst had geen oplossing voor het probleem. Ik wist toen ik belde echter nog niet dat het aan de DNS zou kunnen liggen...
Ik heb het vermoeden dat het pas is beginnen optreden nadat de oude router/modem gewisseld werd voor zo een witte.
Mocht je meer info hebben of een oplossing, hoor ook ik het graag!
@Niels
ik heb ook de witte modem. Ik heb wel maar sinds maart Telenet internet dus kan niet vergelijken met een ander model van modem.
dat is toch wat in mijn logboek staat. Het DNS in de modem zelf kan ik niet aanpassen.
Als ik geen verbinding krijg staat er ook in mijn browser een DNS error.
Ik gebruik OpenDNS, dus 208.67.222.222 en 208.67.220.220, ingevuld bij Eigenschappen van Ethernet onder Internet Protocol versie 4.
Maar dit is niet echt van belang omdat mijn vriendin ook de problemen heeft op haar laptop, tegelijkertijd met mijn desktop, en daar staat de DNS nog op automatisch.
Natuurlijk, ik woon op een appartement.
Maar mijn desktop is verbonden via kabel aan een powerline, dus ik werk niet met wifi. Enkel de laptop van mijn vriendin is verbonden via wifi.
Dergelijke rare fenomenen doen me denken aan dubbele IP adressen.
Normaal staat uw subnet op 192.168.0.1 verander dit eens naar 192.168.x.1 waar x aan getal is tussen 1 en 254.
Dit kan je veranderen in "Mijn telenet" , Mijn Internet , Draadloze instellingen , geavanceerd , tab "Netwerk"
Geld dit dan ook voor het bekabeld gedeelte?
Moet ik in mijn toestellen ook hiervoor iets aanpassen?
Ok ga dit eens proberen van zodra ik weer veel last begin te krijgen...toeval wilt natuurlijk dat ik gisteren en vandaag er zo goed als geen last van heb. Allemaal zeer random dus.
Edit : sniped by Principis