24752
netweters
|
152358
antwoorden
|
20693
vragen
|
De laatste weken heb ik vrij veel last van random disconnects. Deze week is het wel vrij extreem aan het worden met soms +10 disconnects op een dag. Na een korte tijd herstelt het zich automatisch maar als je bv een stream aan het bekijken bent kan ik wel telkens herbeginnen.
Het is niet enkel op mijn desktop maar ook op de laptop van mijn vriendin. Als ik disconnect heeft zij het ook tegelijkertijd. In mijn logboek zie ik elke keer de melding van DNS problemen : "In de naamomzetting voor de naam livetileedge.dsx.mp.microsoft.com is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert." De link is wel niet altijd dezelfde, kan gewoon ook google of een andere link zijn.
Op mijn desktop gebruik ik de OpenDNS instellingen, op mijn vriendin haar laptop staat de instelling op automatisch, dus de Telenet DNS.
Als ik in command prompt constant ping zend naar de router 192.168.0.1 zijn alle packages lost (timed out) op moment van disconnect.
Mijn vermoeden is dus dat er een probleem is met de DNS van Telenet in mijn geval. Maar aangezien ik de DNS zelf niet kan aanpassen in de router van Telenet kan ik niet testen of ik het probleem kan oplossen door hier een ander DNS in te stellen.
Wordt dit een geval voor de klantendienst?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Arthur2 schreef:
Dit heeft niets met ip adressen te maken. Want dan zou je andere foutmeldingen en problemen krijgen.
Daar veschillen we dan van mening. Dubbele IP adressen geven geen of speciale foutmeldingen. Men stelt enkel vast dat er rare fenomen zijn.
Daar telenet standaard het subnet 192.168.0.1 gebruikt kan men ongewild dubbele IP adressen hebben doordat uw buurman ook op dit subnet zit en eventueel hetzelfde WiFi kanaal.
Maar mijn desktop is bekabeld, dan kan mijn buur hier toch niets aan mis doen?
Bekabeld (via powerline) : desktop pc, ps3, ps4, surround en netwerkdrive.
Wifi : laptop, smartphone van mijn vriendin en van mij en een tablet.
Niet alle toestellen zijn wel continu verbonden maar hoofdzakelijk de desktop en laptop wel.
ik ga nog even afwachten, zoals ik zei heb ik er sinds gisteren en vandaag geen last meer van.
Als het weer begint ga ik zeker contact opnemen met TN en zien met wat voorstel ze afkomen.
Als de miserie weer begint zal ik dat als eerste testen
@Janneke_Dust Hij kan het eens proberen maar ik denk niet dat het gaat werken.
@Ex-Netweter
Verander je lan subnet maar eens van 192.168.0.1 naar 192.168.1.1 dat kan je doen in Mijn Telenet
Onder Mijn Internet -> draadloze instellingen -> Geavanceerde instellingen -> LAN-configuratie -> lan subnet
ik zal het testen als ik er weer last van begin te krijgen.
Ben nu al online van deze voormiddag en voorlopig nog geen enkele disconnect gehad.
Hopelijk blijft het zo want de dagen voordien was het echt enorm frustrerend.
Toch wel een probleem dan dat een dikke week heeft geduurd.
Bij mij houd het probleem nog steeds stand. Ik heb random disconnects van mijn internetradio, onafhankelijk van de radioservice en onafhankelijk van de zender. Dit begint echt vervelend te worden ... Lan Subnet aanpassen gaf geen oplossing 😞