24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
De laatste weken heb ik vrij veel last van random disconnects. Deze week is het wel vrij extreem aan het worden met soms +10 disconnects op een dag. Na een korte tijd herstelt het zich automatisch maar als je bv een stream aan het bekijken bent kan ik wel telkens herbeginnen.
Het is niet enkel op mijn desktop maar ook op de laptop van mijn vriendin. Als ik disconnect heeft zij het ook tegelijkertijd. In mijn logboek zie ik elke keer de melding van DNS problemen : "In de naamomzetting voor de naam livetileedge.dsx.mp.microsoft.com is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert." De link is wel niet altijd dezelfde, kan gewoon ook google of een andere link zijn.
Op mijn desktop gebruik ik de OpenDNS instellingen, op mijn vriendin haar laptop staat de instelling op automatisch, dus de Telenet DNS.
Als ik in command prompt constant ping zend naar de router 192.168.0.1 zijn alle packages lost (timed out) op moment van disconnect.
Mijn vermoeden is dus dat er een probleem is met de DNS van Telenet in mijn geval. Maar aangezien ik de DNS zelf niet kan aanpassen in de router van Telenet kan ik niet testen of ik het probleem kan oplossen door hier een ander DNS in te stellen.
Wordt dit een geval voor de klantendienst?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als ge via WiFi werkt kijk dan ook eens naar de kanalen.
Met het gratis windows programma "Xirrus WiFi inspector" kan je alle WiFi netwerken in de buurt zien en op welk kannaal ze werken.
Op volgende site kan je dit programma downloaden:
@Arthur2 het gaat om het model R1 van Samsung. Die ondersteunt geen DAB. De verbinding loopt over WiFi.
@Janneke_Dust Ik heb al het meest ideale kanaal uitgekozen en het toestel is verbonden via de 5Ghz connect op een afstand van ongeveer 3 meter.
Daarnet ook weer een disconnect gehad. Ik heb alles genoteerd wat er van meldingen stond.
Internet browser :
DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET
Ping Test :
Pinging 192.168.0.1 with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.0.131: Destination host unreachable.
Request timed out.
PING: transmit failed. General failure.
Probleemoplossing :
De standaard gateway is niet beschikbaar. Niet opgelost.
Uw computer lijkt correct geconfigureerd te zijn maar het apparaat of de bron (DNS-server) reageert niet. Vastgesteld.
Logboek:
In de naamomzetting voor de naam mtalk.google.com is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert.
In de naamomzetting voor de naam wpad is een time-out opgetreden omdat geen van de geconfigureerde DNS-servers reageert.
@Arthur2 schreef:Verander eens van dns? Gebruik die can Google 8.8.8.8 en 8.8.4.4
Gezien de falende pingtest van Ikbenben heeft dat geen enkele zin:
Ping Test :
Pinging 192.168.0.1 with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.0.131: Destination host unreachable.
Request timed out.
PING: transmit failed. General failure.
Wanneer er geen verbinding is naar de modem/router/default gateway op 192.168.0.1 dan is er niets bereikbaar op het internet.
Reply from 192.168.0.131: Destination host unreachable in de ping hierboven: dit is het IP van de PC die het pingcommando zond, en zelfs geen 1 hop verder naar de modem raakt.
Bekabelingsprobleem? Devolo probleem?
@Zappone
In de Devolo cockpit verlies ik geen connectie. Heb ook al gepingt naar de powerline en deze gaf geen disconnect.
Dat pingen blijkt soms ook het probleem op te lossen volgens meerdere gebruikers in de link hieronder:
http://www.boschmans.net/2012/11/18/devolo-powerline-av500-network-problems-2/
Verschillende gebruikers claimen dat de random disconnects veroorzaakt worden door de Powersave van Devolo. Deze kan uitgeschakeld worden via de cockpit app. Zeker het proberen waard.
Kijk misschien hier eens, verschillende gebruikers beweren dat het uitschakelen van de Powersave functie het probleem oplost. Zeker het proberen waard.
http://www.boschmans.net/2012/11/18/devolo-powerline-av500-network-problems-2/
Ik heb de Powersave functie eens uitgeschakeld om eens te testen. Ik heb wel een andere Devolo dan deze in de link. Ook heb ik deze problemen niet altijd gehad.
Idd, maar de wifi wordt wel van de powerline genomen. Het is ook een access point.
Het vervelende is dat het een moeilijk te testen probleem is. De disconnects zijn totaal niet te voorspellen en de laatste dagen komen ze ook veel minder frequent voor. Komt er nog eens bij dat mijn verlof gedaan is en dat ik veel minder online ben dan.
Ik heb de laptop van mijn vriendin nu via de wifi van de TN modem verbonden, dit geeft wel een veel zwakker signaal omdat de modem boven staat.
Als het nu nog voorvalt dat we samen een disconnect hebben ligt het alleszins al niet meer aan de powerlines.
Edit: toeval wilt dat ik enkele minuten later een disconnect heb. Wifi via Devolo werkt niet maar via de modem wel.
Ik zal dit weekend eens testen door de powerlines te resetten. Misschien geeft dit een positief resultaat.
Moest het probleem blijven hoop ik dat ik ze nog kan inruilen omdat ik de verpakking al heb weg gedaan.