41215
netweters
|
17780
gesprekken
|
19209
vragen
|
Wij hebben reeds een geruime tijd een WD Cloud Home NAS dewelke perfect en voldoende performant reageert. Na een verhuis hebben wij een nieuwe router gekregen en sindsdien zijn de reactietijden helemaal niet meer goed. Het duurt een geruime tijd om de folderstructuur in je verkenner te krijgen, laat staan om een file te openen.
Lokaal op het netwerk reageert het toestel op een ping met een reactietijd van 2 à 3ms. Op de modem werd de uPNP geactiveerd maar de reactietijden blijven erg langzaam.
Heeft er iemand nog bijkomende tips & tricks ?
Titel aangepast door @Tae-Yoon | Vorige titel: WD Cloud Home
@becd01 eerlijk gezegd ben ik niet helemaal thuis in deze materie puur omdat ik het zelf niet gebruik. Maar kan je geen vast IP toewijzen op je NAS zou dat een oplossing kunnen zijn ?
@StefaanH of @Janneke_Dust kunnen jullie misschien een wat gerichter antwoord hierop geven ?
Kun je eens wat meer info geven over de opstelling van uw configuratie?
Een reactietijd van 3 ms op een ping, dat is geen ramp, dat zou een normale throughput moeten geven.
Excuses voor het ietwat late antwoord.
De NAS is rechtstreeks verbonden met de router met een patch kabel. Helemaal niet zo relevant maar voor alle volledigheid, betreft dit een kabel van slechts 2 meter. Voorts gebruik ik de NAS voornamelijk enkel thuis en het is ook hier dat de slechte performantie zich voordoet. Het betreft een WD Cloud Home dewelke naar mijn aanvoelen de data ter beschikking stelt van buitenaf.
Ik zie niet meteen de mogelijkheid om een fixed IP toe te kennen.
Om jullie een meer volledig beeld te bieden...
Ik heb er geen trace van maar vorige keer stond het toestel in local, terwijl het nu momenteel in Relay staat. Hoe ik hier een invloed op kan uitoefenen is mij nu nog onbekend. Algemeen geeft men aan dat op de router UPnP geactiveerd moet staan, dit had ik reeds gedaan voorafgaand aan mijn eerst vraagstelling op dit forum.
Inzage van geactiveerd UPnP en wijze waarop de NAS aangesloten is.
Ik kan nog niet al uw afbeeldingen zien, maar inderdaad, uw connectie moet op "local" staan. Dat moet je al zeker aanpassen. Ik zal later nog eens komen kijken als al de afbeeldingen er staan.
Ben je vertrouwd met de setup van uw NAS? Weet je wat al die settings betekenen? Of heeft iemand dat voor u in orde gebracht?
@StefaanH qua instellingen heb ik het toestel feitelijk niet geraakt. Buiten de benamingen wat aan te passen functioneerde het toestel aanvankelijk (met oude telenet router) meteen goed. Sinds de verhuis kwam er dan een nieuwe router waarmee de vertragingen begonnen op te treden.
Om je een idee te geven, eerder vanavond gaf ik aan dat deze op Relay stond, zonder ook maar iets te doen, zie je hieronder de actuele setting. Ik begin te vermoeden dat ik eerder op zoek moet gaan naar de reden waarom deze setting zomaar zou wijzigen. Ik kan deze namelijk niet zomaar wijzigen.
Even een screenshot voor de archieven 🙂
Zo voor de vuist weg zou ik denken dat uw NAS zelf gedetecteerd heeft dat hij in een lokale omgeving staat. Overigens, nu dat veranderd is, zijn de reactietijden ook verbeterd?
Eigenlijk zou ik de handleiding van uw toestel eens moeten doornemen, want dat specifiek toestel ken ik niet en nu ben ik eigenlijk een beetje in het duister aan het tasten ... Kun je eens het exacte merk en type geven zodat ik die manual kan opsnorren?