Beantwoorden
Dutchgamer92
Freshman Weetjesweter
Berichten: 18
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Recht op wifi-powerlines bij een CV8560E (E-Router)

Onlangs hebben ze een nieuwe modem only e-router geïnstalleerd bij ons thuis. Deze bevat geen ingebouwde wifi aangezien onze modem in de kelder moet staan.

Het betreft hier model : CV8560E

De technieker (onderaanneming) vertelde me dat ik nu recht heb op 2 wifi powerlines, aangezien mijn modem geen ingebouwde wifi heeft.

Klopt dit ?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Extra powerline bij nieuwe modem only router

 

 

0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Recht op wifi-powerlines bij een CV8560E (E-Router)

Je hebt al zeker geen modem only. Dit is en blijft een modem/router (HGW) maar met de mogelijkheid om te bridgen naar een eigen router op basis van het macadress van die router. Los daarvan kan elke klant een Acces Point of wifi Powerline set gratis huren. De volgende zijn te betalen.

Een AP (Acces Point) sluit je bedraad aan op de plaats waar je WiFi wil. Een powerline set bestaat uit een gewone powerline en een Powerline met ingebouwde Wifi. Werkt via het electriciteits net en is minder betrouwbaar dan een AP.

Los daarvan kan je als er toch een UTP kabel aanwezig is, bvb tot achter je TV daar een eigen router zetten met Wifi al of niet een Mesh systeem. En bridging instellen.

Dit ter info om misverstanden te voorkomen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Recht op wifi-powerlines bij een CV8560E (E-Router)

@Dutchgamer92 

Even het antwoord van @igvfer kort samenvatten:

Neen, dit is niet correct. Iedereen (dus ook jij) kan een eerste set powerlines OF een eerste AP kosteloos huren. Staat volledig los van de andere elementen van uw abonnement (voor zover er internet bijzit uiteraard).


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.