24751
netweters
|
152332
antwoorden
|
20691
vragen
|
Te gek voor woorden...heb de beslissing gemaakt om met mijn volledig pakket (internet,tv en 2 gsm's) over te schakelen van proximis naar telenet daar wij beiden een smartwatch met e-sim hebben en ervan gebruik willen maken.
aanvraag gedaan...dinsdag 16 mei technieker langsgeweest om de installatie te doen...
alles van proximus losgekoppelt, telenet modem en 1 digibox geinstalleerd...dan kijken in de computer...oei probleem...
ik heb 3 digiboxen aangevraagd daar ik 3 tv's heb en in het systeem staan 1 digibox en 2 digicorders...is niet compatibel met elkaar, dus zullen we even oplossen...
via zijn laptop de 2 digicorders verwijderd uit het systeem en 2 digiboxen toegevoegd...
kan wel enkele uren duren voor alles geactiveerd is en de 3 systemen werken...en weg is de technieker...
nu zijn we zaterdag 20 mei...ettelijke telefoontjes later en nog steeds geen tv...
enkel internet werkt...geen tv, geen gsm's want deze kunnen maar geactiveerd worden als het abbonnement in orde is...
op mijn telent is er niets te zien...geen producten die zijn aangemeld, geen modem, niks...
wat een erbarmelijke start aan een samenwerking waar ik indien ik de e-sim niet zo hard nodig had, al had gezegd dat ze alles mochten terugnemen...
1 ding weet ik zeker, er gaat geen euro van mijn rekening tot alles werkt zoals het moet...
Je hebt een slechte moment gekozen om klant te worden van telenet door de overschakeling naar een nieuw softwaresysteem hebben ze daar al maandenlang problemen .Het goeie nieuws is dat jij mag voorkruipen in de lange wachtrij omdat je meerdere niet werkende diensten hebt .In principe mag de telenet technieker niet zomaar vertrekken zonder na te kijken of alles werkt maar mogelijk is dit regeltje veranderd nu er grote gekende problemen zijn.
Je gaat de producten die je bij telenet hebt maar pas zien in mijn telenet als alles volledig en correct geactiveerd is en je kan altijd je aanrekeking betwisten .
Je kan ook het het compacte tv signaal instellen als interimoplossing voor het geen tv probleem.
@Jesax schreef:1 ding weet ik zeker, er gaat geen euro van mijn rekening tot alles werkt zoals het moet...
Je dient onterechte aanrekeningen wel steeds te betwisten.
Dit kan via een formulier: https://www2.telenet.be/residential/nl/web-forms/aanrekening/
Of bel 0800 66 350, daar word je beter en efficiënter geholpen dan bij 015 66 66 66
ok, bedankt, zal morgen eens dit nummer proberen...we zijn intussen 2 weken aangesloten en dit is wat werkt...1 van de 3 digiboxen werkt...de andere 2 enkel vrt,canvas,ketnet...1 gsm is geactiveerd maar de e-sim geeft een foutmelding bij installatie op mijn smartwatch...mijn vrouw haar nummer geraakt niet geactiveerd (wat betekent dat ik momenteel zowel proximus als telenet abo heb op dit nr)
internet werkt...maar geen "mijn telenet"...compleet niets te zien op mijn account...geen afrekening, geen producten op mijn naam, geen mogelijkheid om mijn moden te configureren (moet poorten openzetten om mijn beveiligingscameras te laten werken)
geen telenet tv op mijn smartphone...kan niet inloggen...
kortom...nog lang niet in orde, en en iedere keer je belt krijg je na een half uur wachten dezelfde uitleg...we zijn er mee bezig en het komt in orde...
Je producten in mijn telenet verschijnen pas als alles volledig en correct geactiveerd is en met die instellingen om poorten open te zetten zijn problemen dat gaat niet werken.
even een update...
Ben nu klant sedert 6 weken en heb nog steeds maar op 1 van mijn 3 digiboxen beeld, alhoewel ik op de factuur die ik gekregen heb er wel voor moet betalen.
Alsook heb ik nog steeds geen beheerdersprofiel waardoor ik mijn 2 e-sims voor mijn smartwatches niet kan activeren, wat voor mij de voornaamste reden was om over te schakelen van proximus.
Het geduld geraakt stilaan op, indien dit niet vlug opgelost geraakt, zal ik genoodzaakt zijn om alle diensten terug stop te zetten en terug te keren naar proximus.
Telkens men belt wordt men afgewimpeld met excuses dat het naar achterliggende diensten moet verwezen worden, waarna er weer gedurende weken niets gebeurd.
Ik vind dit echt geen manier van werken en getuigt van een onrespectvolle behandeling van de klant.
Laat dit weten aan telenet via e-mail of whatsapp er zal later een creditnota gemaakt worden
elke keer dat er zaken niet kloppen moet je laten weten
Komt wel in orde
Telenet verwerkt eerst de klanten dat nog niks actief hebben in hun abbo,
iemand wie 1 digitale ontvanger actief heeft naast de andere in de woonst komt later aan de beurt voor alles actief te hebben,
dit is nu eenmaal Telenet hun standpunt, spijtig genoeg, vind dit ook jammer dat dit gebeurt maar door de problemen met het systeem en de vele klanten dat nog wachten is dit nu eenmaal de stand van zaken.
hopelijk kom je ook eens aan de beurt in de lange rij om je 2de en/of 3de toestel te laten activeren.
@Jesax schreef:Ik vind dit echt geen manier van werken en getuigt van een onrespectvolle behandeling van de klant.
Als Telenet niet levert wat het belooft, hoef je de niet-geleverde diensten niet te betalen op voorwaarde dat je het onterecht aangerekend bedrag schriftelijk betwist: https://www2.telenet.be/residential/nl/web-forms/aanrekening/
Ben je niet tevreden over de dienstverlening, dan zet je de overeenkomst stop.