Beantwoorden
Bart_79
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Jij bent af! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Registratie van Wifi pods met serie nummer XB lukt niet

Enkele weken geleden ben ik mijn Telenet AP in een Telenet shop gaan omruilen naar een Wi-Fi 360° pod.

Telkens ik de pod in de Telenet app wil toevoegen (door de streepjes code op de achterkant van de pod in te scannen of manueel in te geven) krijg ik de error "Wi-Fi pod not found, we are unable to register your Wi-Fi pod". De Telenet klantendienst kon me vertellen dat pods met serie nummer XB... nog niet gekend zijn in het systeem, pods met serie nummer XA... zouden dan weer geen probleem zijn. Ik wacht nu al een paar weken maar het registeren van de pod werkt nog steeds niet.

Heeft iemand gelijkaardige problemen met het registreren van XB... pods, of heeft de klantendienst van Telenet mij iets wijsgemaakt?

Ik heb even de shop gecontacteerd en die bevestigden dan ze enkel XB... pods hebben...

 

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Registratie vanWi-Fi 360° pods met serie nummer XB...

 

 

36 reacties
Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 60
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Registratie van Wifi pods met serie nummer XB lukt niet

Ik kreeg ineens een sms bericht zo'n 2.5 weken voor het einde van de 3 maanden gratis periode dat de pod geactiveerd was

Tijdens de wachtperiode heb ik hun genoeg gestuurd maar kreeg geen antwoord of eens een antwoord dat er een case opgemaakt was. 

 

De 2e pod stond 7 meter verder in een andere kamer.  Het signaal was wel beter met de pod (1 streepje meer) maar de snelheid was wel 2x lager dan in dezelfde kamer waar de modem stond.

En wanneer ik de pod uit de stekker haalde, had ik dus 1 streepje minder maar via het signaal van de modem wel even snel tot zelfs iets sneller.

Dus de pod gaf geen voordeel. 

 

Grappige was wel dat de printer, die draadloos verbonden is en op 1 meter van de modem staat zich verbond met de pod die dus en 2 kamers verder stak. 

 

Maar terug te komen op de reactie van de klantendienst... Toen de pod nog niet geactiveerd was, had ik bij hun reeds geklaagd over dat men dus niks had aan de gratis 3 maanden en vroeg hoe ze het gingen oplossen. Hun antwoord: we zullen tegen dan wel een oplossing /geste doen.

1 week voor het einde van de periode stuurde ik weer een bericht via diverse kanalen voor de oplossing en tot op heden, nu iets meer dan 1 maand na de 3 gratis maanden nog steeds geen enkel reactie van de klantendienst.

Dus de pod is een paar dagen voor de retourdwn maar terug gestuurd geweest omdat ik ook geen reactie kreeg.  En dat heeft ook 5 dagen geduurd  eer het pakket bij hun kwam 

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2735
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Registratie van Wifi pods met serie nummer XB lukt niet

Die sms dat je krijgt wil zeggen dat de pods nog niet uitgeschreven zijn is nu ook vakantie kan nog een tijdje duren 

ze zullen de dringende dingen eerst doen hou de barcode en het bewijsje van de winkel goed bij

moesten er later problemen zijn

0 Likes
Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 60
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Registratie van Wifi pods met serie nummer XB lukt niet

Luc55 

 

Je leest het bericht niet goed. 

 

1.  De pod is al lang terug gestuurd en alles is volledig afgehandeld, 5 dagen nadat ik die terug gezonden heb. 

 

2. Dat sms bericht waarover ik Spreek , als je goed leest, heeft niks te maken over het UITSCHRIJVEN van de pod. 

Maar gaat over de ACTIVATIE van de pod. Einde Maar ging ik de pod halen.  Dan kreeg je de eerste 3 maanden gratis om deze uit te proberen.  Activatie lukte dus niet en een case werd opgestart en ik zou een bericht krijgen via sms als dit gebeurde.  Na weken wachten, verschillende berichten aan hun zonder enig antwoord (of soms het antwoord ze hebben een case opgemaakt), kreeg ik 2.5 weken voor het EINDE van de gratis periode een bericht van dat de pod geactiveerd was.

Daar gaat de sms over.  Dus dat zij bijna 3 maanden van de gratis periode nodig gehad hebben om de pod te activeren. 

Dat ze gingen kijken in de periode dat ik heb moeten wachten voor een soort compensatie als de pod geactiveerd was. Maar vanaf dat de pod geactiveerd was (2.5 weken voor het einde van de gratis periode), hebben ze op geen enkele berichten meer gereageerd. Via geen enkele weg. En dat is nu al 2 maand geleden dat de pod terug weg is en ik dus nog steeds geen antwoord van hun gekregen heb. 

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2735
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Registratie van Wifi pods met serie nummer XB lukt niet

Je pods zijn geactiveerd na 10 weken je hebt zeer lang moeten wachten je zal wel de langste zijn van allemaal

Vanaf je kan gebruik maken van de pods start de 3 maanden  zou raar zijn dat de tijd al loopt ook al werken ze niet

0 Likes
Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 60
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Registratie van Wifi pods met serie nummer XB lukt niet

Luc 55.

Spijtig genoeg niet.

De 3 weken liepen NIET vanaf dat ik de sms kreeg van activatie, maar vanaf dat ik de pod ben gaan halen in het telenet center en ze daar dus het contract Voor de pod opgemaakt  hadden. 

De periode tot wanneer de gratis periode was stond duidelijk op mijn facturen en ik kreeg ook al de e-mails van telenet van "uw 3 maand periode is bijna voorbij, indien u de pods wil houden" , enz....

En die mails kwamen dus al voor dat de pod eindelijk geactiveerd was.

Dus neen, spijtig genoeg liep de periode niet vanaf dat ze het probleem met activeren hebben kunnen doorvoeren 

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2735
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Registratie van Wifi pods met serie nummer XB lukt niet

Dat gaat via een automatisch systeem als je de datum laat weten wanneer actief is zetten ze het goed

En mensen dat ik ken hebben aan  1 pod genoeg  je moet goed zien in huis en testen doen waar de beste plaats is

0 Likes
Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 60
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Registratie van Wifi pods met serie nummer XB lukt niet

Klopt niet wat je zegt 

0 Likes